Gå til innhold

Kokain i cola

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Ja, ja du får tro hva du vil. Jeg har bare litt vondt for å tro at Coca-Cola Lørenskog smugler kokain fra Bolivia for å ha i colaen de lager på lisens.

Men nok om det! :wink:

Selv drikker jeg minimalt med cola og er glad for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, ja du får tro hva du vil. Jeg har bare litt vondt for å tro at Coca-Cola Lørenskog smugler kokain fra Bolivia for å ha i colaen de lager på lisens.

Men nok om det! :wink:

Selv drikker jeg minimalt med cola og er glad for det!

Hehe ja du får tro hva du vil du også :)

Ja det er jo ikke norsk cola som smugler fra Bolivia - de får vel levert en essens fra USA tenker jeg :blunke:

Jeg eeelsker Cola - men drikker ikke for mye av det for jeg vil ikke at tennene skal råtne :kul::kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Har du inside information eller?

:ler::ler:

Hehe - nei jeg har bare lest det. står noe om det i de linkene jeg postet tidligere :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokain lages av blomsten/frøene på cocaplanten. Bladene gir en liten grad av rus, noe liknende kaffe. Har selv tygd kokablader, hvilket e rhelt lovlig og vanlig i Peru, da det serveres i te og hjelper for høydesyke. imidlertid kan man IKKE lage kokain av disse bladene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler::ler:

Hehe - nei jeg har bare lest det. står noe om det i de linkene jeg postet tidligere :blunke:

Litt pussig at det bare er du som vet at det er kokain i cola.

I fra mitt ståsted er du et offer for en urban myte.

Omtrent som den som alle som jobber i dagligvarebutikk har hørt, om han som prøvde å stjele en frossen kylling under hatten og besvimte i kassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shivani

Det er så sant som det er sagt, Poirot. Jeg har ikke brukt cocablader selv, men Shivanimannen har (som du sier for å motvirke høydesyke i fjellheimen i Sør-Amerika) og dette er ikke det samme som kokain. Han sier også at kokain er en smal sak å påvise i substanser.

Hvis det virkelig er kokain i cola, så har nok dette blitt slått stort opp over hele kloden, og ikke bare som spekulasjoner på en konspirasjonsside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokain lages av blomsten/frøene på cocaplanten. Bladene gir en liten grad av rus, noe liknende kaffe. Har selv tygd kokablader, hvilket e rhelt lovlig og vanlig i Peru, da det serveres i te og hjelper for høydesyke. imidlertid kan man IKKE lage kokain av disse bladene.

Hva er Kokain?

Kokain er et stoff som finnes i bladene på Kokabusken, som vokser/dyrkes i blant annet Columbia, Bolivia, Ecuador og Peru. Kokain ekstraheres fra kokabladene ved bruk av spesielle kjemikalier.

http://luna.spaceports.com/~dagensu/kokain.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det finnes nok desverre ikke kokain i Cola'en lenger.. Det gjorde det i begynnelsen, men ble etterhvert veldig ulovelig, og Coca Cola kutta det ut.

Tror du virkelig at Helsenorge hadde godtatt salg på noe med kokain i? I åpen varehandel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...