Gå til innhold

Kokain i cola

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, ja du får tro hva du vil. Jeg har bare litt vondt for å tro at Coca-Cola Lørenskog smugler kokain fra Bolivia for å ha i colaen de lager på lisens.

Men nok om det! :wink:

Selv drikker jeg minimalt med cola og er glad for det!

Skrevet
Ja, ja du får tro hva du vil. Jeg har bare litt vondt for å tro at Coca-Cola Lørenskog smugler kokain fra Bolivia for å ha i colaen de lager på lisens.

Men nok om det! :wink:

Selv drikker jeg minimalt med cola og er glad for det!

Hehe ja du får tro hva du vil du også :)

Ja det er jo ikke norsk cola som smugler fra Bolivia - de får vel levert en essens fra USA tenker jeg :blunke:

Jeg eeelsker Cola - men drikker ikke for mye av det for jeg vil ikke at tennene skal råtne :kul::kul:

Gjest lekebøll
Skrevet

Jepp seffen går de til plata :o

Nei du de handler det ifra Bolivia faktisk...

:ler: Har du inside information eller?

Skrevet

:ler: Har du inside information eller?

:ler::ler:

Hehe - nei jeg har bare lest det. står noe om det i de linkene jeg postet tidligere :blunke:

Skrevet

Kokain lages av blomsten/frøene på cocaplanten. Bladene gir en liten grad av rus, noe liknende kaffe. Har selv tygd kokablader, hvilket e rhelt lovlig og vanlig i Peru, da det serveres i te og hjelper for høydesyke. imidlertid kan man IKKE lage kokain av disse bladene.

Skrevet

:ler::ler:

Hehe - nei jeg har bare lest det. står noe om det i de linkene jeg postet tidligere :blunke:

Litt pussig at det bare er du som vet at det er kokain i cola.

I fra mitt ståsted er du et offer for en urban myte.

Omtrent som den som alle som jobber i dagligvarebutikk har hørt, om han som prøvde å stjele en frossen kylling under hatten og besvimte i kassen.

Gjest Shivani
Skrevet

Det er så sant som det er sagt, Poirot. Jeg har ikke brukt cocablader selv, men Shivanimannen har (som du sier for å motvirke høydesyke i fjellheimen i Sør-Amerika) og dette er ikke det samme som kokain. Han sier også at kokain er en smal sak å påvise i substanser.

Hvis det virkelig er kokain i cola, så har nok dette blitt slått stort opp over hele kloden, og ikke bare som spekulasjoner på en konspirasjonsside.

Skrevet
Kokain lages av blomsten/frøene på cocaplanten. Bladene gir en liten grad av rus, noe liknende kaffe. Har selv tygd kokablader, hvilket e rhelt lovlig og vanlig i Peru, da det serveres i te og hjelper for høydesyke. imidlertid kan man IKKE lage kokain av disse bladene.

Hva er Kokain?

Kokain er et stoff som finnes i bladene på Kokabusken, som vokser/dyrkes i blant annet Columbia, Bolivia, Ecuador og Peru. Kokain ekstraheres fra kokabladene ved bruk av spesielle kjemikalier.

http://luna.spaceports.com/~dagensu/kokain.htm

Skrevet

Nei, det finnes nok desverre ikke kokain i Cola'en lenger.. Det gjorde det i begynnelsen, men ble etterhvert veldig ulovelig, og Coca Cola kutta det ut.

Tror du virkelig at Helsenorge hadde godtatt salg på noe med kokain i? I åpen varehandel?

Skrevet

At Cola brukte kokain før i tiden, visste vel alle.

Men at de bruker det i dag nekter jeg å tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...