Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal flytte sammen med kjæresten, og lurer på hvordan jeg skal gjøre det ift adresse-endring. Han er i skatteklasse 2 pga hans datter som bor 50% hos han. Stemmer det at han blir flyttet til skatteklasse 1 hvis jeg blir registrert samboer?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, han vil fortsatt ha skatteklasse 2 pga datteren. Han vil miste barnetrygd for et barn ekstra når dere har vært samboere 12 av de siste 18 mnd.

Skrevet

Takk :) Men vil miste barnetrygd etter en tid sier duu, hvorfor gjør han det?

AnonymBruker
Skrevet

Mister ikke hele barnetrygden da.

Når man er enslig forsørger så får man barnetrygd for et barn ekstra. Den som er ekstra faller bort når man har vært samboer en stund. Lovverket sier at sånn er det.

Litt usikker i din situasjon siden det er snakk om 50/50 samvær. Vet ikke hvordan ting er med barentrygden da.

Skrevet

Ok, da skjønner jeg hva du mener. Siden mine foreldre bor i samme bygd vurderer vi at jeg bruker deres adresse, men da ser det jo ut til at jeg ikke trenger det.

AnonymBruker
Skrevet

Ok, da skjønner jeg hva du mener. Siden mine foreldre bor i samme bygd vurderer vi at jeg bruker deres adresse, men da ser det jo ut til at jeg ikke trenger det.

Og det er heller ikke lovlig. Skjerp deg!!

Skrevet

Utrolig dumt å gjøre seg til kjeltring for noen skarve tusenlapper.

• Liker 1
Skrevet

Ok, jeg tar hintet..

Skrevet

Mange som har blitt tatt for trygdesvindel av NAV i det siste.. Ville ikke risikert det for en tusenlapp i måneden akkurat..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...