Drew Skrevet 29. oktober 2003 #1 Skrevet 29. oktober 2003 Jeg har booket frisør! :o (Nærmer seg dagen!) Dagen før skal jeg farge og klippe. På den store dagen skal frisørdama sette det opp for meg. Ingen prøve time altså... Håper ikke det blir for mye stress. Jeg er av typen som ikke er glad i for mye oppmerksomhet, derfor valgte jeg å la være "brudepynting" som vil si at jeg kommer ferdig ut fra frisøren.
Gjest Tex Skrevet 29. oktober 2003 #2 Skrevet 29. oktober 2003 Ikke for å på noe vis være kritisk men burde man ikke farge og klippe litt mer enn dagen før? For at det skal "sette" seg...? Har overhodet ikke peiling, men jeg mener å ha hørt at det er lurt.....
Drew Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter #3 Skrevet 29. oktober 2003 Ja, det er kanskje lurt... *er det ingen frisører her da???* Er også redd for at håret skal bli matt/blasst før dagen. Er som regel mest fornøyd den første uka jeg har gjørt noe med håret. Overraskelses momentet spiller jo også litt inn her da, siden jeg ikke skal sette det så veldig kunstferdig opp så er det greit at det er noe som er nytt. Spent på om jeg har valgt rett
Gjest Tex Skrevet 29. oktober 2003 #4 Skrevet 29. oktober 2003 Jeg hadde lyst til å sette i masse lyse extensions dagen før... men min kjære skal jo være med å rigge til festlokalet kvelden før, så da får han sett det. Da bortfaller hele vitsen for meg. Så det blir nok bare en vanlig time uken før, med farging av ettervekst du kan banne på jeg har, pluss klipping av slitte tupper.
Drew Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter #5 Skrevet 29. oktober 2003 Nå har jeg spart i to år, så dette blir nærmest "extreme makeover" for meg. Skal rigge lokale med lue. Kanskje litt dustete men jeg vet kjæresten setter pris på at jeg gjør morsomme ting med håret. Extensions er forresten veldig kult. Bare så synd at jeg ikke klarer å ha de i lengre enn en måned av gangen... Ikke lønnsomt
Gjest Tex Skrevet 29. oktober 2003 #6 Skrevet 29. oktober 2003 Nei det hørtes dyrt ut... Jeg gjør absolutt ALDRI ting med hodet, så det er en overraskelse bare jeg klipper meg litt... :blunke:
Dødspingvinen Skrevet 29. oktober 2003 #7 Skrevet 29. oktober 2003 Ikke for å på noe vis være kritisk men burde man ikke farge og klippe litt mer enn dagen før? For at det skal "sette" seg...? Har overhodet ikke peiling, men jeg mener å ha hørt at det er lurt..... Har en venninne som er frisør, og hun sier at det går greit, så lenge man bruker frisørprodukter, og ikke hjemmefarging. Og når man skal klippes først så er det enda bedre, for da har fargen "noe å sette seg skikkelig i". Er i hvert fall det hun har sagt da..
Gjest Kittybride ulogget Skrevet 29. oktober 2003 #8 Skrevet 29. oktober 2003 Jeg synes det ser kunstig og "hardt" ut med helt nyfarget hår, hvertfall hvis det dreier seg om farging og ikke bleking. Jeg ville farget håret minst en uke i forveien. Hilsen hobbyfrisør Kittybride
Gjest Trixiebell Skrevet 29. oktober 2003 #9 Skrevet 29. oktober 2003 Veldig dårlig ide. Nyfarvet hår er veldig glatt, og umulig og sette opp hvis du skal det.
jea Skrevet 29. oktober 2003 #11 Skrevet 29. oktober 2003 Du burde farge håret 1-2 uker før selve dagen,husk hvis du er mørk,så setter det gjerne seg farge litt i hårfestet..Og ny farget hår er ikke særlig pent i fokus.. Og jeg ville ha klippet det gjerne 1 mnd før bryllupet,å sette opp hår som er ny klippet er ikke noe særlig,spissene er så butte(har du langt hår klipp deg gjerne etter bryllupet,oppsetting sliter veldig på håret) !!Håret blir ikke særlig medgjørlig for oppsetting etter en klipp og hvis du også farger deg dagen før,da blir håret ditt glatt å sette opp! Selvfølgelig har du kort hår klipp deg 1-2 uker før bryllupet... Jeg JObber som FRISØR..
Miracl3 Skrevet 29. oktober 2003 #12 Skrevet 29. oktober 2003 Frisøren min sa at jeg burde farge og klippe 14 dager før. Da så det best ut på bryllupsdagen. Så jeg skal farge og klippe 14 dager før . samtidig som jeg skal ha prøvetime. Men jeg syntes denne frisør greia blir litt i dyreste laget. Skal betale 460 kr for prøvetime + klipping og farging som pleier å komme på ca 1000 kr. På selve bryllupsdagen skal jeg betale 1850 for oppsats . sminke og mat og drikke. Hva skal dere andre betale ?
jea Skrevet 30. oktober 2003 #13 Skrevet 30. oktober 2003 det syns ikke jeg var dyrt miracel 3.. vi tar 650 kr i timen for brude oppsett og da kommer sminke i tilegg +prøve timen..du får jo mat og drikke også..Ikke noe å utsette på .... Og husk vi gjør ett håndarbeid..!!
Drew Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter #14 Skrevet 30. oktober 2003 jea fint at en frisør kunne komme med faglig råd! Prøver å flytte timen min nå. Brudepynting koster hos min frisør 2300 kr. Det er inkludert prøvetime og sminking.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå