missLynch Skrevet 7. mars 2011 #1 Skrevet 7. mars 2011 Noen som vet? Det er vel snart bare vi i Skaninavia som ikke har det....for dårlig!
aluminium Skrevet 8. mars 2011 #2 Skrevet 8. mars 2011 Som i filmleie i iTunes? iMovie er forøvrig et videoredigeringsprogram som gratis følger med alle Macer... Når det gjelder filmleie så tror jeg faktisk at noe er på gang, og at det faktisk er begynt å ligne på noe. Dessverre så er det nok likevel en stund igjen...
missLynch Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 8. mars 2011 Ja det er leie jeg tenker på, ja. takker for svar.
halo Skrevet 8. mars 2011 #4 Skrevet 8. mars 2011 Du kan jo kjøpe/leie filmer via iTunes nå, du må bare lage deg en amerikansk iTuneskonto. Så fyller du opp med gavekort som du kjøper på nett.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #5 Skrevet 8. mars 2011 Jeg er mer og mer tvilende til at vi noen gang får det her i Norge. Det er over 3 år siden det ble lansert i USA (MacWorld, Januar 2008) og fortsatt er det kun tilgjengelig i USA, Storbritannia og Canada. Virkelig syns at Apple ikke ser markedet i resten av verden, men det er vel ikke annet å forvente av ett amerikansk selskap.
aluminium Skrevet 8. mars 2011 #6 Skrevet 8. mars 2011 Det er ikke Apple som er problemet. De vil tilby dette til alle som kan krype og gå, problemet er de som sitter med rettighetene. Jeg har ikke fulgt saken veldig tett, men nok til å vite at det ikke er Apple som bremser utviklingen... 2
Zzyzx Skrevet 9. mars 2011 #7 Skrevet 9. mars 2011 Apple burde ha nok tyngde til å presse gjennom en lansering i hele verden, spørsmålet er hvorfor de ikke gjør det. Men så er det jo en kjent sak at rettighetshavernes interesseorganisasjoner er noen forbanna idioter som tror at de skal presse ut hver minste lille krone fra forbrukerne i evig tid framover. Trenger jeg å nevne DVD og sone-systemet? Musikkbransjen og DRM? (Der Apple faktisk brukte tyngden sin og fikk gjennomslag, dog ikke uten hjelp fra forbrukerombudet i Norge og et par andre land.) Og til sist - forlagsbransjen som nesten er verre enn de to foregående til sammen. Jeg freser bare jeg tenker på det.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #8 Skrevet 9. mars 2011 Det er ikke Apple som er problemet. De vil tilby dette til alle som kan krype og gå, problemet er de som sitter med rettighetene. Jeg har ikke fulgt saken veldig tett, men nok til å vite at det ikke er Apple som bremser utviklingen... Det kan nok godt være. Akkurat som musikkbransjen kjempet imot med nebb og klør når iTunes Store stod på trappene. Men flere aktører tilbyr jo allerede filmleie på det norske markedet, så helt umulig kan det jo ikke være. Get, Viasat, Canal Digital, Altibox, NextTV, Film2home, Headweb og SFAnytime for å nevne noen. Det som skjer er at vi piratkopierer filmer i stedet, med resultat at filmselskapene ikke får noen inntekter. Mens de kunne fått godt med inntekter dersom de slapp til aktører som Apple.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå