Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg har farget håret mitt i mange år, og kunne egentlig tenke meg å få tilbake hårfargen min. Jeg har pleid å farge med Garnier håfarge, og har nå denne hårfargen.

Den naturlige hårfargen min er mer som denne.

Siden det er en rimelig stor forskjell i fargene har jeg lite lyst til å la håret vokse for så å klippe av det som er farget.

Hvor skadelig er avfarging for håret?

Kan jeg forvente at jeg skal få vekk nok farge til at det vil se ok ut?

Og, hvor mye koster det sånn ca?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg avfarget for rundt en måneds tid siden. Resultatet ble at håret ble så strippet for fargepigmenter at jeg nå må tilføre fargepigmenter regelmessig (bruker glansvask én gang i uken). Var i allefall forklaringen jeg fikk av frisøren.

Dette er egentlig helt ok for meg, for jeg har så kort hår at det ikke er spesielt stress å glansvaske, pluss at jeg vet at håret som ble avfarget blir klippet bort om minimum seks måneder uansett.

Jeg gjorde dette på egen hånd, og selve avfargingen kostet meg 200 kroner. Å sette ny farge kostet meg 1000 kroner, og jeg bruker ca 50 kroner i uken på glansvask.

Skrevet

avfarging sliter utrooolig mye på håret, så vil råde deg til iallefall ikke gjøre det hjemme! jeg hadde svart hår en periode (har egentlig mellombrunt så ganske stor forskjell) og avfarget det hos frisør, måtte bleke to ganger og deretter farge over etterpå, ble ca 2000 kr. og da var det ikke blitt min naturlige farge engang..

Men siden du egentlig har blondt hår vil det se mest mulig naturlig ut og slite minst på håret om du striper det nå, kanskje flere ganger, og deretter lar det vokse ut. Da vil det ikke være så stor fargeforskjell på utvekst og slite minst mulig på håret :)

jeg følte jeg etterhvert bare har måttet klippe av det meste av det som ble avfarget, ble så tørt og slitt :(

AnonymBruker
Skrevet

avfarging betyr jo ikkje at du får din naturlige hårfarge igjen da :fnise:

betyr berre at du lysnar håret ditt på ein litt mindre skadelig måte enn bleiking,

og sidan hårfargen din og den du vil ha er så pass stor forskjell kommer det ikkje til å bli sån på ei stund mest sansynligvis..

avfarging er mildare enn bleiking og skal egentlig ikkje skade like mykje på håret som en bleiking, men det blir så klart litt slitt, eg ville kanskje lysna håret 3 nyansar, så er du begynt å bli ganske nær og så derretter tatt noen striper også for å få det litt meir "naturlig" men om resultatet blir fint trur eg ikkje, blir nok veldi orange.

den eneste måten du får naturfargen din tilbake er å ikkje farge håret ditt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok en avfarging for noen år siden, etter altfor mange omganger over mange år med for mørk hårfarge. Avfarget hjemme og farget så håret i en farge som var nær opp til min egen hos frisøren etterpå. Måtte klppe av endel slitt, men det ble veldig pent, og etterveksten nesten usynlig.

By the way: Går det greit å stripe hår som er farget i farge med en god del rødpigment i, som skal sitte 6-8 uker, men som 100% sikkert kommer til å sitte lenger fordi den er såpass mye mørkere enn naturlig hårfarge??

Skrevet

Har du farget hele håret hver gang, eller har du bare tatt etterveksten?

Hvis håret er farget flere ganger, vil det være vanskeligere å få bort fargen igjen...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok en avfarging for noen år siden, etter altfor mange omganger over mange år med for mørk hårfarge. Avfarget hjemme og farget så håret i en farge som var nær opp til min egen hos frisøren etterpå. Måtte klppe av endel slitt, men det ble veldig pent, og etterveksten nesten usynlig.

da var nokk den hårfargen du hadde ikke langt unna i nyanse som din naturlige, med det resultatet ts ønsker vil det nok ikke gå på første forsøk vertfall, kanskje andre eller tredje..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...