AnonymBruker Skrevet 7. mars 2011 #1 Skrevet 7. mars 2011 Jeg er i svangerskapspermisjon, og lurer på hva dere andre i samme situasjon forventer av sjefen i denne perioden. Forventer du at sjefen din tar kontakt av og til og spør hvordan det går, eller foretrekker du at han/hun lar deg være i fred med deg og ditt? Jeg lurer også på om jeg kan forvente at sjefen min tar kontakt med meg i forkant når jeg skal begynne å jobbe igjen, eller skal jeg bare liksom dukke opp på jobb sånn uten videre den datoen permisjonen går ut? På min arbeidsplass skjer det ofte endringer, og jeg hadde absolutt satt pris på en liten telefon i forkant. Dere andre som har vært i permisjon, hva opplevde dere? Og dere som er ledere, hvordan gjør dere det?
Gjest strykebrett Skrevet 7. mars 2011 #2 Skrevet 7. mars 2011 Jeg syns det er fryktelig vanskelig å vite hva de ansatte ønsker. Har opplevd at de har sagt at de vil fortsette å ha kontakt med jobben selv om de er i permisjon, men når det kommer til stykke så vil de ikke det likevel. Noen mener at permisjonen er superhellig og man kan ikke en gang ringe de for å spørre om noe, mens andre gjerne dukker opp på jobben og hjelper til dersom vi lurer på noen angående deres kunder. Min opplevelse er at det er veldig forskjellig fra person til person, og at det er forskjell på hva folk vil før permisjonen og mens de faktisk er i permisjon. Det beste du kan gjøre syns jeg er at du er tydelig på hva du ønsker til lederen. Du kan jo ringe selv også? Jeg hadde i alle fall satt pris på om mine medarbeidere hadde ringt for å høre hva som foregår på jobben mens de er borte
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #3 Skrevet 8. mars 2011 Jeg er leder i en større bedrift og hos oss er det i allefall ikke vanlig å holde jevnlig kontakt med de som er ute i (fødsel)permisjon bare for kontaktens skyld. Men klart hvis det er store endringer på gang så blir de som er i permisjon også invitert i møter. Jeg setter også pris på om den som er ute i permisjon viser interesse selv ved å ta kontakt eller komme innom en tur bare for å hilse på. Det stygt å si det (og VELDIG politisk ukorrekt) men medarbeiderne er rett og slett en vare som kan byttes ut og det er derfor ikke viktig for de høye herrer at medarbeideren føler seg "sett" og "viktig". Jeg synes det er trist, men realiteten er dessverre slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå