Gå til innhold

Blødning under og etter samleie.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det siste halvåret har jeg hatt blødning under og etter samleie. Iblant har det vart omtrent hele dagen etter, iblant har det vært mest akkurat ved samleie. Igår var det en stund siden forrige samleie, og da blødde jeg virkelig mye. Så vi måtte avbryte det hele. Dette er grusomt!!!

Gynekologen sa at det er slimhinner eller noe fra livmorhalsen som har vokst utover/ nedover i skjeden. Men betyr det at jeg for alltid må ha sex som om jeg var midt i mensen? Jeg har tatt blodprøver for å sjekke hormonnivå også, og et av resultatene var visstnok ikke bra, så jeg skal ta nye kontrollprøver. Ellers har jeg menstruasjon med ca 6-7 uker mellom hver gang.

Jeg er virkelig livredd for at jeg skal blø slik for alltid.... Eller at det er noe alvorlig selvsagt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går sikkert fint. Det er ikke helt uvanlig at kvinner får blødninger fra livmorhalsen hvis den irriteres (for eksempel ved gyn. undersøkelse eller samleie). Fortsett å holde kontakt med gynekologen og be om råd der. Ring og forhør deg om du er usikker eller redd. Du kan etterhvert også høre om det vil hjelpe å gå over til (en annen) p-pille, for eksempel.

AnonymBruker
Skrevet

Dytter.

AnonymBruker
Skrevet

Fått sjekket deg for klamydia ?

AnonymBruker
Skrevet

Veldig mange kvinner har muskelknuter i livmoren, uten å vite det. Dette får du beskjed om ved gyn.undersøkelse med ultralyd.

Jeg blødde også veldig mye ved samleie, og gjør det fortsatt. Fikk vite av min gynekolog at jeg hadde muskelknuter i livmoren som var årsaken til blødningene. Nå har jeg fått time til operasjon for å fjerne disse. Vil samtidig nevne at dette ikke er farlig og de fleste opererer ikke vekk disse. Men ved unormale blødninger osv.. så blir de gjerne operert vekk. Gå til gynekolog å få tatt en undersøkelse med ultralyd av livmoren, da vil du få svar på dette. Lykke til :)

Gjest lykkeliten
Skrevet

Det siste halvåret har jeg hatt blødning under og etter samleie. Iblant har det vart omtrent hele dagen etter, iblant har det vært mest akkurat ved samleie. Igår var det en stund siden forrige samleie, og da blødde jeg virkelig mye. Så vi måtte avbryte det hele. Dette er grusomt!!!

Gynekologen sa at det er slimhinner eller noe fra livmorhalsen som har vokst utover/ nedover i skjeden. Men betyr det at jeg for alltid må ha sex som om jeg var midt i mensen? Jeg har tatt blodprøver for å sjekke hormonnivå også, og et av resultatene var visstnok ikke bra, så jeg skal ta nye kontrollprøver. Ellers har jeg menstruasjon med ca 6-7 uker mellom hver gang.

Jeg er virkelig livredd for at jeg skal blø slik for alltid.... Eller at det er noe alvorlig selvsagt.

Jeg har hatt det på samme måten som deg i lang tid, så sa legen akkurat det samme med slimhinner og sånn til meg. Hun fant også ut at jeg hadde klamydia og fikk kur for dette og kjæresten min samme kur og vi hadde ikke sex på en måned, så var grusomhetene over og har ikke blødd noe som helst siden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...