Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner at det klør i leppa, da vet jeg at et sår er på vei. Og jeg som har vært så flink til å bruke leppepomade etc.

Noen som har et tips for å få det vekk i en fart?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt at man skal smøre på honning?? I tillegg bør du vel bruke Zovirax eller noe sånt som man kan få på resept av legen.

Skrevet

Smør på Zovirax fort som fy!! Om du ikke har det må du dessverre til legen. Det finnes også Zovirax i tablettform som er mer konsentrert men myyye dyrere. En liten tube koster vel i underkant av 100 kr og tablettene koster 300 kr. Vet ikke helt hvor mange det er, lurer på om det ikke er 10 stk. Har aldri prøvd tabletter men skal be om resept på det koste hva det koste vil bare det virker. Slike sår er grusomme.

Sist gang jeg fikk det, ganske nylig, så smurte jeg på grapefruktkjerneekstrakt som jeg kjøpte i en helsekostbutikk. Jeg smurte på ufortynna men du kan også tynne den ut i litt vann om det blir for sterkt. Svei ikke eller noe. Ta også noen dråper i vann og drikk. Det er stygt, men press det ned.

Leste om grapefruktkjerneekstrakt her.

Gjest Anonymous
Skrevet

Zovirax er det som fungerer aller best.

Begynn å bruke det med en gang du kjenner noe, så får du best effekt.

Skrevet

Det var meg som glemte å logge meg inn over her...

Synd at man må til legen for å få det, for Zovirax fungerer virkelig.

9na (snart lege).

Skrevet

Eller noe som heter Vectavir - virker også :wink:

Suz

Skrevet

Men Zovirax er billigere.

Skrevet

Zovirax fungerer ALDRI på meg.

Nå bruker jeg en leppe-pomade som heter Savex med en gang jeg kjenner tegn til blemme, og sist trakk det seg faktisk tilbake igjen!

Skrevet

Peppermynteolje med en gang du kjenner blemma-- hjelper også!

Har vært plaget med munnsår i alle år, og peppermynteolje og zovirax er det eneste som hjelper meg.

Jamila

Skrevet

Hvis jeg går tom for Zovirax, tar jeg en tepose vanlig svart te som jeg legger i fryseren etter at den har vært i varmt vann. Den frosne teposen holdes deretter mot herpesen til posen er tint.

Skrevet

Zovirax, ja. Solhatt funker noen ganger. Men har du først fått sår så er vidundermedisinen Labiosan... ser ille ut, ettersom salven er rosa og størkner på leppa, men ha det på om natta. Ellers også tannkrem. Men fly og kjøp Zovirax!

Skrevet

Labiosan, hva er det? Reseptfri på apoteket eller?

Skrevet

Hei.

Om du pleier å få munnsår, anbefaler jeg deg å kjøpe med en par tre tuber neste gang du er i utlandet. Det er selfølgelig ikke reseptbelagt i de fleste andre land. I Sverige f. eks trenger du ikke resept.

Jeg pleier å kjøpe flere tuber når jeg er i utlandet, for om du kjenner at det kommer noe, gjelder det å være rask til å smøre på kremen FØR det bryter ut. Ellers er det liten vits i.

Jeg har omtrent én krem i hver veske så jeg har den klar om jeg plutselig skulle kjenne at det kommer en liten kul, for det går så innmari raskt før det bryter ut.

I frankrike kjøper jeg en som heter activir. Det er nok de samme virkestoffene som iden vectavir eller hva den het.

S

Skrevet

Var hos legen og fikk ikke tabletter fordi det var beregna på sterkere herpesutbrudd, som underliv. Siden jeg bare har på leppa fikk jeg kun kremen, men den funker jo den så. :)

Skrevet

bruker zovirax,jeg,men du kan og bruke en salve som fåes på helsekost som heter herstat,den er ganske bra.ellers så er mitt råd å la det være ifred så går det mye fortere over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...