AnonymBruker Skrevet 7. mars 2011 #1 Skrevet 7. mars 2011 Heija! Mulig dette skal ligge under "helse"-forumet, men da blir det vel flyttet... Uansett, til saken; jeg har tørre lepper, ekstremt tørre lepper. Så tørre at det blir sår, og at jeg kjenner smertene konstant. Jeg har prøvd det meste for å bøte på dette, til og med gått til det skrittet å ikke tilføre leppene noe som helst for at de skal "reparere seg selv". Funket ikke. Det eneste som fungerer for å ikke være konstant sår, er å ha noe liggende oppå leppene som en barriere. Problemet blir jo når jeg skal kysse forloveden. Han er jo ikke så kjempebegeistret for klisset... Noen som har en ide om hva jeg kan smøre på som hjelper leppene mine, men ikke er klissete for han som ikke vil ha dette på sine lepper? Eventuelt, finnes det noe som jeg kan smøre på som smaker godt, for eksempel jordbær eller noe som faktisk funker? Slike produkter jeg har funnet med smak har funket i kanskje fem minutter, og det sier jo seg selv at det ikke er økonomisk i lengden... Eh, tips? Ps. skulle gjerne søkt opp dette istedet for å starte en ny tråd, men søkefunksjonen fungerer jo ikke
Mamaloco Skrevet 7. mars 2011 #2 Skrevet 7. mars 2011 Henger meg på denne, sliter med det samme! Må bruke lypsyl konstant, hvis ikke blir jeg sår med en gang. Jeg er ute etter noe som funker, og som kan gjøre at jeg slipper å være avhengig av leppepomaden.. Tips ?
Rumohra Skrevet 7. mars 2011 #3 Skrevet 7. mars 2011 Vet ikke helt hva du har prøvd og ikke prøvd, TS, men du må ihvertfall ikke finne på å bruke lypsyl. Denne tørker kun ut leppene. Den eneste leppepomaden jeg har prøvd som faktisk har hjulpet har vært Mentholatum fra apoteket. Sover med et solid lag med denne og bruker etter behov på dagen.
fionel Skrevet 7. mars 2011 #4 Skrevet 7. mars 2011 Ei jeg jobber med hadde samme problemet, men så begynte hun å bruke md formulation sin leppepomade ( usikker på hvordan det skrives :gjeiper: ) Og hun plages ikke med det lenger
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2011 #5 Skrevet 7. mars 2011 Har md en egen leppepomade? Hvordan fungerer den da? Har prøvd så mye forskjellig at jeg ikke husker navn på alt, men en kort oppsummering er alle variantene til lypsyl, mentholatum, leppepomader med aloe vera, ren aloe vera, avene sin leppekrem... hmm... hva mer... jo, purelan 100, blistex, og mange forskjellige varianter fra apotek og parfymeri/body shop. Men md har jeg ikke prøvd.. andre som vil fortelle litt om den? Skal søke den opp nå TS
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2011 #6 Skrevet 7. mars 2011 Ei jeg jobber med hadde samme problemet, men så begynte hun å bruke md formulation sin leppepomade ( usikker på hvordan det skrives :gjeiper: ) Og hun plages ikke med det lenger Var det denne hun brukte? http://www.bareescentuals.com/Lip-Balm-SPF-20/31104,default,pd.html?start=6&cgid=BE
fionel Skrevet 7. mars 2011 #7 Skrevet 7. mars 2011 Lip Balm fra MD Formulations er en beskyttende leppebalsam med SPF 20. Produktet inneholder antioksidanter og Aloe Vera, samt gir god beskyttelse mot UVA og UVB-stråler. Den bedrer aktivt sprukne og såre lepper, samtidig som den gir næring. "Te tre" og peppermynteolje virker oppfriskende og beroligende. Shea butter og botaniske oljer gir fuktighet. Denne er ideell både i sol, kulde og tørt klima. MD Formulations er en komplett hudpleieserie mot hudproblemer og hudaldring. Serien er basert på AHA- molekylet glykolsyre, som har viteskapelige dokumenterte effekter. MD Formulations motvirker effektivt - Rynker og tørr hud - Brune pigmentflekker - Hard hud på albuer/føtter - Uren hud og ”sorte prikker” - Arr og strekkmerker - Inngrodde hår Serien er like aktuell for kvinner og menn. Alle produktene er praktiske i bruk, uten parfyme, dermatologisk testet og allergitestet. Serien er produsert av det kjente amerikanske legemiddelfirmaet Allergan, som er et av verdens ledende firmaer innen hudforskning. 1
fionel Skrevet 7. mars 2011 #8 Skrevet 7. mars 2011 Var det denne hun brukte? http://www.bareescentuals.com/Lip-Balm-SPF-20/31104,default,pd.html?start=6&cgid=BE Jupp det er den ! Og hun bruker den hver dag, det med at det er solfaktor i den, er jo bare ett pluss
ntbn Skrevet 7. mars 2011 #9 Skrevet 7. mars 2011 Jeg sliter med sprekker og sånn i leppa, og når det først er tørre "flak" tar det jo uendelig tid før det går bort. I tillegg glemmer jeg fort å påføre leppomade, så det blir nesten for sent. Løsningen for meg ble Blistex (liten rund boks, kan kjøpes på Kiwi) for sånn 15 kr, fukter leppene og børster over med en myk tannbørste for å fjerne død hud, også påføre denne. Den har aloe vera osv, som gjør at det blir en litt minty følelse. Kysser sambo stadig vekk, og denne er den som er minst klissete også. Vet ikke om den funker for dere andre, men såpass billig at det er verdt en liten test.
Jade Skrevet 7. mars 2011 #10 Skrevet 7. mars 2011 (endret) Jeg er kjempefornøyd med Weleda Everon sin lipbalm (rundt 80,- på helsekosten). Ikke gå for lipbalmer med "god smak". Da vil du jo drive og slikke deg på leppene, og de blir enda tørrere! Husk å skrubbe leppene jevnlig. En stiv tannkost, en frotteklut el.l. Ikke riv av flakene, da kan du dra av for mye og du får sår. Endret 7. mars 2011 av Jade
Norbertine Skrevet 7. mars 2011 #11 Skrevet 7. mars 2011 Du trenger en leppebalm uten mineralolje. Vaselin består av 100 % petrolatum (som er en mineralolje), og dette er også den vanligste ingrediensen i de fleste leppebalmer, blant annet lypsyl (og også mentholatum). Mineralolje har for store molekyler til å trekke ned i huden, og legger seg derfor som et beskyttende lag utenpå. For noen er dette nok til å produsere fukt selv, men hvis du stadig er sår fungerer det tydeligvis ikke for deg. Den beste jeg har prøvd er EOS (spesielt den blå, med mint) som du kan kjøpe for 79(?) kr på Vita, men weleda sin vil jeg også tro er bra (har ikke prøvd den, men den inneholder i hvert fall ikke mineralolje).
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2011 #12 Skrevet 7. mars 2011 Jeg så på ingrediensene at den md-leppepomaden kanskje kan funke. Har ikke prøvd noe med tetre i før, så jeg kan jo håpe at dette vil gjøre susen Hun venninnen som bruker denne daglig, har hun sagt noe om den er drøy i bruk, sånn i forhold til pris?
Virvel Skrevet 7. mars 2011 #13 Skrevet 7. mars 2011 Weleda sin er iallfall godkjent av mannen her i huset, den verken smaker eller lukter noe spesielt (et svakt hint av honning, kanskje). Jeg får også til tider svært sprukne og såre lepper om vinteren, og når det først blir så ille må den døde huden bort, ellers hjelper ingen ting. Fukter leppene med varmt vann og skrubber forsiiiktig med tannbørste slik flere her har nevnt.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2011 #14 Skrevet 7. mars 2011 Jeg bruker sårsalve 2-3 ganger om dagen, og vanlig leppepomade resten av dagen. Da pleier sårene å gro i løpet av noen døgn.
fionel Skrevet 7. mars 2011 #15 Skrevet 7. mars 2011 Jeg så på ingrediensene at den md-leppepomaden kanskje kan funke. Har ikke prøvd noe med tetre i før, så jeg kan jo håpe at dette vil gjøre susen Hun venninnen som bruker denne daglig, har hun sagt noe om den er drøy i bruk, sånn i forhold til pris? ja hun sier så, men hun er sånn som gjerne smører den på 100 ganger om dagen, er vel en liten vane det der tenker jeg. Men ja har hørt flere som har sagt at de er drøye, så jeg ville nok ha gitt det ett forsøk ihvertfall. Md er jo kjent for å være ett bra merke ihvertfall.
Auroressa Skrevet 8. mars 2011 #16 Skrevet 8. mars 2011 Sliter med det samme problemet selv, så prøvde jeg Euserin? sin lepomade, den har rød kort.Fås kjøpt på apoteket til ca 80 kr. Kjempegod er den
Auroressa Skrevet 8. mars 2011 #17 Skrevet 8. mars 2011 Sliter med det samme problemet selv, så prøvde jeg Euserin? sin lepomade, den har rød kort.Fås kjøpt på apoteket til ca 80 kr. Kjempegod er den skriveleif, rød kork skulle det stå
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #18 Skrevet 8. mars 2011 Jeg bruker Restylane sin leppepomade. Den er super på fuktighet og sitter på leppene lenge. Restylane er jo kjent for å gi huden masse fuktighet. Verdt å prøve. Jeg hadde såre og sprukne lepper tidligere og brukte bl.a. md formulations og dermalogica sine leppebalmer. Men så fikk jeg en prøve på restylane leppebalm, og nå er jeg frelst.
Blue India Skrevet 8. mars 2011 #19 Skrevet 8. mars 2011 Försvarets hudsalva er den eneste som funker på meg. Jeg har prøvd alt mellom himmel og jord uten særlig hell, og fant heldigvis denne lille saken på et svensk apotek til slutt. Never looked back since
ondebanan Skrevet 9. mars 2011 #20 Skrevet 9. mars 2011 Som nevnt over er nøkkelen til fine lepper den samme som for fin hud -skrubb bort død hud -fukt uten mineralolje EOS er som nevnt gode, men for VELDIG tørre lepper tror jeg ikke det holder. Decleor sine er videnkjent for å være veldig gode, jeg ville prøvd dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå