Bomullstrusa Skrevet 7. mars 2011 #1 Skrevet 7. mars 2011 Nå har jeg prøvd og prøvd alt mulig, på tredje dagen! Jeg greier ikke å holde den jxxxx ringen oppe! Hva gjør jeg feil?? Det begynner å bli utrolig frustrerende. Det ender med at jeg står helt rart og litt foroverbøyd for at den ikke skal snurre nedover, men selv da havner den på gulvet Hjelp!!
Spatula Skrevet 7. mars 2011 #3 Skrevet 7. mars 2011 Prøv å dra i ekstra fart, hvor tung er ringen din?
Bomullstrusa Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 7. mars 2011 Litt vanskelig å forklare når jeg ikke kan vise. Ja.. Har prøvd og sett på klipp på youtube, men det hjelper ikke. Jeg hiver driten ut vinduet snart!!
KaDust Skrevet 7. mars 2011 #5 Skrevet 7. mars 2011 Joa, men tror du hadde hatt utbytte av det om noen viste deg det i person.
Bomullstrusa Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 7. mars 2011 Prøv å dra i ekstra fart, hvor tung er ringen din? Bare 1,2 kg. Men jeg skyver den hardt til den ene siden (ja, har prøvd begge), og greier å snurre kanskje fem ganger. Da har den allerede kommet ned på rumpa, og så ligger den plutselig på gulvet.
Spatula Skrevet 7. mars 2011 #7 Skrevet 7. mars 2011 Slik bruker du din rockering: 1. Stå med føttene 50 cm fra hverandre (som skulderbredden), ha den ene foten litt framfor den andre, ha tærne vendt litt utover slik at kroppen står stødig. Du bør passe på å stå på ett jevnt underlag. 2.Hold rockeringen vannrett fast inn mot ryggen. Øv deg på å svinge fra side til side med armene. 3.Stå rett med kroppen når du bruker din rockering. Spinn din rockering med en bestemt rykk, mens du beveger kroppen frem og tilbake eller fra side til side, slik at din rockering holder seg vannrett rundt midjen i en rolig bevegelse. 4.Bytt retning når du har rokket med din rockering etter noen minutters, slik at treningen skal være balansert. 5. Bruk rockering 1-2 minutter i starten. Du kjenner fort at du blir sterkere i kjernemuskulaturen. Denn oppskriften funket for meg, da jeg selv holdt på å kaste den ut vinduet..
Bomullstrusa Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #8 Skrevet 7. mars 2011 Joa, men tror du hadde hatt utbytte av det om noen viste deg det i person. Sant det
Bomullstrusa Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #9 Skrevet 7. mars 2011 Slik bruker du din rockering: 1. Stå med føttene 50 cm fra hverandre (som skulderbredden), ha den ene foten litt framfor den andre, ha tærne vendt litt utover slik at kroppen står stødig. Du bør passe på å stå på ett jevnt underlag. 2.Hold rockeringen vannrett fast inn mot ryggen. Øv deg på å svinge fra side til side med armene. 3.Stå rett med kroppen når du bruker din rockering. Spinn din rockering med en bestemt rykk, mens du beveger kroppen frem og tilbake eller fra side til side, slik at din rockering holder seg vannrett rundt midjen i en rolig bevegelse. 4.Bytt retning når du har rokket med din rockering etter noen minutters, slik at treningen skal være balansert. 5. Bruk rockering 1-2 minutter i starten. Du kjenner fort at du blir sterkere i kjernemuskulaturen. Denn oppskriften funket for meg, da jeg selv holdt på å kaste den ut vinduet.. Takk, takk Seriøst, jeg henger den på veggen. Oppskriften altså. Alle andre greier det, så hvorfor ikke jeg! Det verste er at jeg sikkert kunne øvd mye lenger hver dag, men det blir jo så vondt etter hvert!
Bomullstrusa Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #10 Skrevet 7. mars 2011 Slik bruker du din rockering: 1. Stå med føttene 50 cm fra hverandre (som skulderbredden), ha den ene foten litt framfor den andre, ha tærne vendt litt utover slik at kroppen står stødig. Du bør passe på å stå på ett jevnt underlag. 2.Hold rockeringen vannrett fast inn mot ryggen. Øv deg på å svinge fra side til side med armene. 3.Stå rett med kroppen når du bruker din rockering. Spinn din rockering med en bestemt rykk, mens du beveger kroppen frem og tilbake eller fra side til side, slik at din rockering holder seg vannrett rundt midjen i en rolig bevegelse. 4.Bytt retning når du har rokket med din rockering etter noen minutters, slik at treningen skal være balansert. 5. Bruk rockering 1-2 minutter i starten. Du kjenner fort at du blir sterkere i kjernemuskulaturen. Denn oppskriften funket for meg, da jeg selv holdt på å kaste den ut vinduet.. Takk, takk Seriøst, jeg henger den på veggen. Oppskriften altså. Alle andre greier det, så hvorfor ikke jeg! Det verste er at jeg sikkert kunne øvd mye lenger hver dag, men det blir jo så vondt etter hvert!
Hoppetaujenta Skrevet 7. mars 2011 #11 Skrevet 7. mars 2011 Min står gjemt bak ei bokhylle og jeg er på samme vennskapelige nivå med min som du er med din.
Bomullstrusa Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #12 Skrevet 7. mars 2011 Min står gjemt bak ei bokhylle og jeg er på samme vennskapelige nivå med min som du er med din. Jeg tenker -hvor vanskelig kan det være. Jeg er ikke stiv som en stokk, og greier da å dreie sånn høvelig pent på hoftene. Nå skal man ikke trenge å legge inn dansemoves heller, men jeg har altså prøvd det meste nå. Til hver side, frem og tilbake, og med rolig dreiing. Piss alt sammen! Jeg skal gi oppskriften Icing et forsøk nå. Hvis det ikke skjer underverker, tror jeg at jeg går løs på den største melpakken i skapet.
Tullepia Skrevet 7. mars 2011 #13 Skrevet 7. mars 2011 Nå har jeg prøvd og prøvd alt mulig, på tredje dagen! Jeg greier ikke å holde den jxxxx ringen oppe! Hva gjør jeg feil?? Det begynner å bli utrolig frustrerende. Det ender med at jeg står helt rart og litt foroverbøyd for at den ikke skal snurre nedover, men selv da havner den på gulvet Hjelp!! Fart og balanse. Du må ha nok kraft til å holde farten rundt stor nok, og du må trene på å holde balansen på ringen korrekt. Det er rett og slett en øvingssak. Du bør begynne med en vanlig plastring slik at du får øvd inn dette før du går over til de tyngre trenings-ringene. Etterhvert som du øver kommer teknikken. Du blir mykere i bevegelsene og får mer kraft i musklene, slik at ringen holder seg oppe. Det at du ikke klarer å holde ringen oppe så lenge av gangen gjør ikke treningsutbyttet så veldig mye mindre hvis du bare fortsetter å øve. Poenget er jo å styrke musklene, ikke å være en turner.
Spatula Skrevet 7. mars 2011 #14 Skrevet 7. mars 2011 Det tar noen uker før du blir venn med den, og i mellomtiden ser det ut som du har blitt banka for du blir blå, lilla, grønn, gul osv hele fargeskalaen, derfor må du faktisk ha en liten pause på 2-4 dager når blir blå, for huden må heles. Men ikke gi deg, du får det nok til skal du se Jeg klarer å stå i fem minutter å rokke nå, men bare til den ene siden
Gjest SnakeOil Skrevet 7. mars 2011 #15 Skrevet 7. mars 2011 Er vel timingen i jukkingen som er problemet? Rockeringen er en svingebevegelse, som du, når du "rocker" eller jukker, forsterker, om du jukker for tidlig eller for sent, bremser du farten på den.
Gjest Passing by Skrevet 7. mars 2011 #16 Skrevet 7. mars 2011 Ikke gi opp, du får det ikke til med en gang. Jeg har aldri hatt draget på rockering før men nå får jeg det til og det er så moro, syntes det var kjempekjipt da jeg var yngre og ikke fikk det til.
Hoppetaujenta Skrevet 7. mars 2011 #17 Skrevet 7. mars 2011 Se hva jeg fant! http://www.rockeringer.no/Rockeringer.html
Gjest Best Skrevet 7. mars 2011 #18 Skrevet 7. mars 2011 Jeg har aldri vært flink til å rocke, men tipset om å ha en fot litt lenger frem enn den andre hjelper veldig. Og i starten tok jeg vekk det ene leddet i ringen sånn at den var mindre, vet ikke om det er enklere men det hjalp meg:)
Gjest Niema Skrevet 7. mars 2011 #19 Skrevet 7. mars 2011 Det nytter ikke å tenke "side til side" eller "frem og tilbake". Du må tenke en full sirkel. Og ha nok fart.
Bomullstrusa Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #20 Skrevet 7. mars 2011 Se hva jeg fant! http://www.rockeringer.no/Rockeringer.html God link. Jeg må bare øve og øve. Mulig jeg gir opp for idag, da det begynner å gjøre ganske vondt. Foreløpig fortsetter den imidlertid å ende opp på gulvet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå