Gå til innhold

Jobbintervju: "Du hører fra oss innen fredag" og så ikke noe.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på et jobbintervju, der de sa jeg skulle høre fra dem igjen på fredag, og at jeg ville høre fra dem uansett om jeg fikk jobben eller ikke. Fredagen kom og gikk, og jeg hørte ingenting, så jeg forstår jo at jeg ikke fikk jobben.

MEN, når den avtalte dagen for tilbakemelding kommer, og man ikke hører noe, er det vanlig å ringe å forhøre seg da? Eller?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt å ringe hvis man ikke hører noe når man forventet det.

AnonymBruker
Skrevet

Useriøs arbeidsplass. Jeg skjønner du gjerne vil ha en jobb. Men... vær glad du ikke fikk den på den plassen. Når en arbeidsplass ikke klarer å følge opp avtaler så gir det meg et heller negativt inntrykk av arbeidsplassen.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Hvis jeg var veldig interessert i jobben, ville jeg definitivt ha ringt. Det er jo en liten mulighet for at det bare er forsinkelser i ansettelsesprosessen, så det skader ikke å ringe og sjekke. Når det er sagt, er det nok lurt å være forberedt på å få et avslag.

Endret av lillemia
AnonymBruker
Skrevet

Så man blir ikke oppfattet som masete om man ringer for å ..mase?

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Hvis jeg var veldig interessert i jobben, ville jeg definitivt ha ringt. Det er jo en liten mulighet for at bare er forsinkelser i ansettelsesprosessen, så det skader ikke å ringe og sjekke. Når det er sagt, er det nok lurt å være forberedt på å få et avslag.

Enig, fornuftig sagt. Det hender ikke så rent sjelden at den/de "på andre siden av bordet" lover seg bort når det kommer til tidsfrister. Det betyr selvsagt ikke at det er en useriøs arbeidsgiver.

Skrevet

Det er ikke masing å ringe og spørre om hvordan de ligger an i ansettelsesprosessen, det viser bare interesse. Om du ikke vil ringe - send en epost da.

AnonymBruker
Skrevet

At du ringer og spør er bare positivt. Det er også bare bra å ringe og spørre når man har levert en søknad hos et firma. Og enda en sak, lever søknad hos firmaer du kunne tenke deg å jobbe hos selv om de ikke har lyst ut noen stilling. Mange søker nemlig etter ekstra arbeidskraft uten å lyse ut stillingen. De finner folk ofte gjennom venner og kjente av en annen som jobber på firmaet fra før. Det sparer dem for mange utgifter i å lyse ut stilling, ha noen til å gå gjennom en masse søknader, så bruke mange timer på intervjuer, etc. Søk! Søk!, selv om det ikke er lyst ut noen stilling. Og spør et par uker senere om de har mottatt din søknad og om de har noen stilling ledig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har virkelig lyst på jobben, da den passer meg utmerket med tanke på arbeidstid, arbeidsoppgaver og også ok lønn. :) Jeg følte dessuten jeg gjorde et ganske godt intervju og hadde fin kjemi med de to som intervjuet.

Skrevet

Jeg bare ringer dem jeg, samme hva. Det er viktig å vise eget iniativ i slike saker. Kanskje du blir husket til senere, og de har andre oppgaver til deg, fordi du er besluttsom og direkte.

Mange er vage da de venter på svar fra sine sjefer igjen. Fredag er tullete dag, alltid mye man glemmer.

Still spm; Har du sett på alle kandidater eller er det flere intervjuer?

Har dere tatt en besluttning? Når tror du det vil bli tatt en besluttning? Si du har flere ting på gang men hadde håpet denne gikk i boks.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At du ringer og spør er bare positivt. Det er også bare bra å ringe og spørre når man har levert en søknad hos et firma.

Ikke helt enig her. Med mindre du har et relevant spørsmål angående stillingen (som ikke kan leses ut fra stillingsannonsen), er de fleste arbeidsgivere såpass smart at de tenker at du enten er ute etter å "markere" deg eller at du rett og slett ikke har forstått utlysningen riktig (ergo at du er mindre smart).

Er imidlertid enig i at det er lurt å ringe når man har sendt inn en åpen søknad, for å høre om de har noe ledig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ringte. Og jeg begynner i morgen ;)

• Liker 11
Skrevet

Gratulerer så masse.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

GRATULERER!! SÅ MORO!!! :D :D

• Liker 1
Skrevet

Så hyggelig! Gratulerer :)

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

congrats!!!!!!!!!!!!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...