sjøhest Skrevet 9. mars 2011 #41 Skrevet 9. mars 2011 Totalt uaktuelt i mitt hus hvertfall. Jeg er forelderen og jeg bestemmer. Syns det er forferdelig at BARN skal læres opp til at det ikke fins noen grenser for seksuell utfoldelse og oppførsel.
Gjest nobilian Skrevet 9. mars 2011 #42 Skrevet 9. mars 2011 Hva gjør dere andre? *** Hvis det skulle oppstå slike problemer når ungene blir gamle nok, forsvinner TV'en. Datamaskinene også, om de får tak i det der. Noe mer destruktivt for sunt vett enn sånt piss finnes omtrent ikke.
Gjest youlookslashy Skrevet 9. mars 2011 #43 Skrevet 9. mars 2011 håper 13 snakker om litt annet en paradise hotel... ser heller ikke noe gale i at foreldrene til en 13 åring nekter henne å se på det, selv om det er tilgjengelig på nett. da blir det hvertfall gjort klart at det ikke er noe foreldrene godtar at hun ser på. Man prater om annet enn Paradise Hotel, ja, men det kommer faktisk opp iløpet av en dag, og det å sitte i 20 minutter og ikke kunne delta i en samtale er faktisk kanskje kjipt. Den gjennomsnittlige 13 åring holder ikke på med sex og fyll. Nei, men det kommer opp i samtale. "hørte du om hva "Eva" i 10ende gjorde eller?" osv. Paradise hotel er absolutt INGENTING å se på! En haug uintelligente mennesker som drikker seg drita og raver rundt, lyver, har seg med hverandre- sex på tv... Hva er det som er så festlig å se på? Hadde jeg heller satt på national geographic.. Der er det i alle fall noe lærerikt å se Det er festlig fordi man vet at det er komplette idioter, og at man aldri ville gjort det slev. Det er jo "lærerikt" i den grad at man lærer seg å aldri gjøre sånt. *** Hvis det skulle oppstå slike problemer når ungene blir gamle nok, forsvinner TV'en. Datamaskinene også, om de får tak i det der. Noe mer destruktivt for sunt vett enn sånt piss finnes omtrent ikke. Faktisk er det bare bra for "sunt vett". Man lærer seg hva man IKKE skal gjøre ved å se andre som gjør det. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #44 Skrevet 9. mars 2011 Selv om jeg ikke ser noe galt i at en veloppdratt 13-åring ser på PH om h*n så absolutt vil, synes jeg argumentet om at "h*n faller utenfor på skolen" er latterlig. Hvis PH er den store snakkisen blant 100% av dagens 13-åringer, så er det kanskje på tide at noen av dem blir forhindret til å se på det. Kanskje vil det føre til at andre samtaleevner kan få plass? Altså... Jeg var 12-13 da Big Brother var poppis. Foreldrene mine og jeg så på det sammen, jeg var kanskje mer interessert enn dem. Jeg synes det var uhyre morsomt å se voksne mennesker oppføre seg mer barnslig enn jeg gjorde, og jeg ble ikke påvirket av å se programmet til noe som helst. Det må dog nevnes at jeg var en veslevoksen 12-åring og ganske moden for alderen, Big Brother/PH-oppførsel/fyll/fest/drikk&pul har ikke vært min greie verken da jeg var ung tenåring eller da jeg passerte tenåringsfasen. Samtidig tror jeg ikke at jeg hadde holdt ut om Big Brother var det eneste man kunne snakke med folk om på skolen. Ettersom jeg var blant de få som fikk se på, var det så godt som ingen som snakka om det. Og det er herlig, fordi den dosen piss man får mens man ser på det er ærlig talt evig nok for min del. Poenget mitt er at jeg synes det er trist hvis dette er det eneste ungdommer har å snakke om, og at hvis man enten ikke får lov til å se på eller velger å ikke se på, så vil man falle utenfor. 1
LeJardinSecret Skrevet 9. mars 2011 #45 Skrevet 9. mars 2011 At barna uansett kan snike seg til å se programmet på nett, betyr ikke at foreldrene skal gi sin velsignelse. Samme prinsipp som med alkohol. Joda, de fleste tenåringer tester alkohol selv om foreldrene forbyr det, men det er bevist at de som har nulltoleranse hjemmefra drikker mindre og mer forsiktig enn de som får lov. Foreldres innstilling har mye å si, selv om barna ikke nødvendigvis lyer.
LeJardinSecret Skrevet 9. mars 2011 #46 Skrevet 9. mars 2011 Faktisk er det bare bra for "sunt vett". Man lærer seg hva man IKKE skal gjøre ved å se andre som gjør det. Hvordan mener du at TS' trettenåring, som tydeligvis synes Paradise Hotel og dets deltakere er kule, og som i tillegg blir påvirket av Paradise-dyrkende jevnaldrede, skal tenke at "slik skal jeg IKKE gjøre"?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #47 Skrevet 9. mars 2011 At barna uansett kan snike seg til å se programmet på nett, betyr ikke at foreldrene skal gi sin velsignelse. Samme prinsipp som med alkohol. Joda, de fleste tenåringer tester alkohol selv om foreldrene forbyr det, men det er bevist at de som har nulltoleranse hjemmefra drikker mindre og mer forsiktig enn de som får lov. Foreldres innstilling har mye å si, selv om barna ikke nødvendigvis lyer. Sammenligner du faktisk et tv-program med alkohol? Jeg tenker at man som foreldre kan gjøre klokt i å se slike tv-programmer sammen med barna for å lære dem noe om hva som er dårlig oppførsel. Man kan ikke på samme måte sitte og drikke sammen med ungdommen sin for å lære dem om fornuftig bruk av alkohol. Overhodet ikke sammenlignbart synes jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #48 Skrevet 9. mars 2011 Sammenligner du faktisk et tv-program med alkohol? Jeg tenker at man som foreldre kan gjøre klokt i å se slike tv-programmer sammen med barna for å lære dem noe om hva som er dårlig oppførsel. Man kan ikke på samme måte sitte og drikke sammen med ungdommen sin for å lære dem om fornuftig bruk av alkohol. Overhodet ikke sammenlignbart synes jeg. Jeg synes eksempelet ditt med alkohol høres langt mer fornuftig ut, jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #49 Skrevet 9. mars 2011 Hvordan mener du at TS' trettenåring, som tydeligvis synes Paradise Hotel og dets deltakere er kule, og som i tillegg blir påvirket av Paradise-dyrkende jevnaldrede, skal tenke at "slik skal jeg IKKE gjøre"? Det er vel nevnt opptil flere ganger her at foreldrene bør se slike programmer sammen med barna sine. Istedet for å gjøre det til noe spennende og forbudt så blir det noe pinlig og teit når man ser det sammen med foreldrene. Og selvsagt bør foreldrene prate om det de ser, og om at disse ungdommene som er med i PH er spesielt plukket ut til det fordi de har færre grenser og hemninger enn ungdommer flest og at de gjør dumme ting fordi de tror de er kule når de kommer på tv. I ettertid får mange av dem problemer med at andre ikke tar dem seriøst, de blir kanskje mobbet, og noen får ikke den jobben de ville ha. Foreldre som gjemmer hodet i sanda og bare avfeier det som sprøyt uten å ha sett det sammen med ungdommene sine har mindre mulighet til å la barna sine ta lærdom av PH istedet for å synes det er kult. 1
LeJardinSecret Skrevet 9. mars 2011 #50 Skrevet 9. mars 2011 Sammenligner du faktisk et tv-program med alkohol? Jeg tenker at man som foreldre kan gjøre klokt i å se slike tv-programmer sammen med barna for å lære dem noe om hva som er dårlig oppførsel. Man kan ikke på samme måte sitte og drikke sammen med ungdommen sin for å lære dem om fornuftig bruk av alkohol. Overhodet ikke sammenlignbart synes jeg. Jeg sa at prinsippet er det samme, ikke saken. Prinsippet i denne sammenheng er at hvordan foreldre stiller seg til noe har betydning i seg selv, selv om det ikke nødvendigvis etterfølges av barna når de snur ryggen til.
LeJardinSecret Skrevet 9. mars 2011 #51 Skrevet 9. mars 2011 Det er vel nevnt opptil flere ganger her at foreldrene bør se slike programmer sammen med barna sine. Istedet for å gjøre det til noe spennende og forbudt så blir det noe pinlig og teit når man ser det sammen med foreldrene. Og selvsagt bør foreldrene prate om det de ser, og om at disse ungdommene som er med i PH er spesielt plukket ut til det fordi de har færre grenser og hemninger enn ungdommer flest og at de gjør dumme ting fordi de tror de er kule når de kommer på tv. I ettertid får mange av dem problemer med at andre ikke tar dem seriøst, de blir kanskje mobbet, og noen får ikke den jobben de ville ha. Foreldre som gjemmer hodet i sanda og bare avfeier det som sprøyt uten å ha sett det sammen med ungdommene sine har mindre mulighet til å la barna sine ta lærdom av PH istedet for å synes det er kult. Man kan vel forklare barna akkurat det du sier her, selv om man ikke lar barna se det, og bruke det som begrunnelse for hvorfor man ikke vil eksponere dem for det før de er gamle nok? Når den tv3-ansvarlige for Paradise Hotell selv sier at han ikke synes 13-åringer skal se programmet, så sier det litt.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #52 Skrevet 9. mars 2011 Man kan vel forklare barna akkurat det du sier her, selv om man ikke lar barna se det, og bruke det som begrunnelse for hvorfor man ikke vil eksponere dem for det før de er gamle nok? Når den tv3-ansvarlige for Paradise Hotell selv sier at han ikke synes 13-åringer skal se programmet, så sier det litt. Noen velger å oppdra barna sine på en annen måte enn Trygve Rønning gjør. Hvorfor er det så galt? Du gjør det på din måte, er vel ikke sånn at alle andre må gjøre det likt? 1
LeJardinSecret Skrevet 9. mars 2011 #53 Skrevet 9. mars 2011 Noen velger å oppdra barna sine på en annen måte enn Trygve Rønning gjør. Hvorfor er det så galt? Du gjør det på din måte, er vel ikke sånn at alle andre må gjøre det likt? I all respekt, så valgte TS å spørre, og jeg svarte henne med utgangspunkt i min egen fornuftssans. Jeg vet ikke om du har oppdaget det ennå, men dette er et diskusjonsforum.
Annie Skrevet 9. mars 2011 #54 Skrevet 9. mars 2011 13 åringen her i huset får IKKE se!! Hun har også leggetid kl 21.30.
Trampe Skrevet 9. mars 2011 #55 Skrevet 9. mars 2011 Jeg er lærer for en gjeng femtenåringer, og mange av de ser Paradise Hotel. De ser det av en enkelt grunn: å ha noe å le av dagen etterpå. Det er overhodet ikke alle ungdommer som ser opp til deltakerne på Paradise, utrolig mange ungdommer synes Paradise er latterlig, men helt ok underholdning! 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #56 Skrevet 9. mars 2011 Man kan vel forklare barna akkurat det du sier her, selv om man ikke lar barna se det, og bruke det som begrunnelse for hvorfor man ikke vil eksponere dem for det før de er gamle nok? Når den tv3-ansvarlige for Paradise Hotell selv sier at han ikke synes 13-åringer skal se programmet, så sier det litt. Det blir litt som å skulle beskrive for barn hvordan det ser ut i New York ved å kun snakke med dem. De vil få et visst bilde av hvordan det ser ut der, men de vil få en veldig mye bedre forståelse av hvordan New York ser ut dersom de får se bilder/video. Jeg tror det er stor forskjell på å fortelle barn hvorfor de ikke får se PH, og det å se på programmet sammen med dem og forklare hva som ikke er bra underveis. Kanskje det handler litt om hvor komfortabel man føler seg med å kommunisere med barna om ting som er vanskelig/ubehagelig/pinlig?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå