Gå til innhold

Paradise hotel-

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

TS

Ble ikke noen kamp, men en surmulende 13- åring! Bestemte meg for også i år å si at paradise hotel ikke er noe vi ser på her hjemme.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Passing by
Skrevet (endret)

Tenåringen min mener dette er søppeltv og syns det er ille nok med reklamen. Og det gleder et mors hjerte. :)

Endret av Passing by
  • Liker 2
Skrevet

Tenåringen min mener dette er søppeltv og syns det er ille nok med reklamen. Og det gleder et mors hjerte. :)

Du burde være stolt. Jeg ble stolt på dine vegne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker at jeg absolutt IKKE fikk se første sesong med Big Brother da jeg var på samme alder som din datter. Både Paradise og Big Brother er jo drittprogrammer av dimensjoner, så jeg tror ikke jeg tok skade av å ikke se det, men husk at veien til internett eller venner sjelden er lang, så hvis din datter virkelig vil se på dette, så finner hun nok en måte. Og dagens ungdom får jo med seg mye sex og lavmoral uansett, så om jeg var deg ville jeg ikke brukt tid på å ta den kampen.

Hvis du virkelig vil torturere henne kan du jo insistere på å sette deg ned og se det SAMMEN med henne, hehe. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

TS

Passing by: Det høres bra ut. Skulle ønske det samme om tenåringen her også, men tror nok heller hun er en av dem som synes at det er litt kult, spennende og tøft. Og utifra det så tror jeg min tenåring hadde blitt påvirket mer negativt ved å se noe sånn, enn din tenåring hadde gjort.

Men uansett, grenser må det være, og vi veier fra og til hver dag på hva tenåringen her skal få lov til.

Vanskeligste jobben dette, å være foreldre!

AnonymBruker
Skrevet

Vi har også en trettenåring som går siste året på barneskolen. Vi nekter han ikke å se PH, men velger heller strategien med å snakke om det som skjer der og eventuelt se sammen med han. Hittil har han ikke vært interessert, heldigvis.

Vi tenker som så at forbuden frukt gjør det hele mer spennende og interessant. Ved å la han se det, men sammen med oss og med påfølgende samtaler, så blir det for kleint til at han blir altfor ivrig på å følge med, samtidig som vi får snakket om holdninger og det at disse ungdommene på PH ikke representerer "vanlige" folk.

Barn i den alderen får jo uansett veldig godt med seg hva PH er via reklame, venner, internett osv. Da er det viktigere å forsøke å plante gode holdninger enn å forby, tenker vi.

• Liker 1
Gjest Passing by
Skrevet

TS

Passing by: Det høres bra ut. Skulle ønske det samme om tenåringen her også, men tror nok heller hun er en av dem som synes at det er litt kult, spennende og tøft. Og utifra det så tror jeg min tenåring hadde blitt påvirket mer negativt ved å se noe sånn, enn din tenåring hadde gjort.

Men uansett, grenser må det være, og vi veier fra og til hver dag på hva tenåringen her skal få lov til.

Vanskeligste jobben dette, å være foreldre!

Ja, det er vanskelig og derfor setter jeg veldig pris på de gangene jeg slipper å sette upopulære grenser med kranglingen det medfører.

Skrevet

Kanskje greit å minne dere "allvitende foreldre" på at alle episodene ligger ute på www.tv3play.no og kan sees gratis der :ler:

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje greit å minne dere "allvitende foreldre" på at alle episodene ligger ute på www.tv3play.no og kan sees gratis der :ler:

Det er nevnt mange ganger allerede i denne tråden, så det er de klar over.

Skrevet

Jeg er også en sånn mor som blåser i "at alle får lov". Hva er poenget med at et barn skal se under gjennomsnittet intelligente ungdommer drikke, krangle og ha sex?? Og begynner det ikke ganske sent og varer 1 time? Skjønner ikke at oppegående voksne heller gidder se på slikt møl heller jeg da. Blir flau bare jeg svitsjer innom jo!!

Gjest youlookslashy
Skrevet

Vi godter oss på deltagernes bekostning.

Språket, sexen og fyllet kommer vi utfor i dagliglivet alikevel - uansett hvordan beskyttende foreldre skal vri og vende på det.

Dattern din kan ikke delta i diskusjoner på skolen fordi hun ikke får lov til å se på. Ca 75% av de på min skole ser bare på paradise hotel fordi de resterende 25% gjør det, og man må det for å henge med i samtalen.

Skrevet

Vi godter oss på deltagernes bekostning.

Språket, sexen og fyllet kommer vi utfor i dagliglivet alikevel - uansett hvordan beskyttende foreldre skal vri og vende på det.

Dattern din kan ikke delta i diskusjoner på skolen fordi hun ikke får lov til å se på. Ca 75% av de på min skole ser bare på paradise hotel fordi de resterende 25% gjør det, og man må det for å henge med i samtalen.

håper 13 snakker om litt annet en paradise hotel... ser heller ikke noe gale i at foreldrene til en 13 åring nekter henne å se på det, selv om det er tilgjengelig på nett. da blir det hvertfall gjort klart at det ikke er noe foreldrene godtar at hun ser på.

Skrevet

håper 13 snakker om litt annet en paradise hotel... ser heller ikke noe gale i at foreldrene til en 13 åring nekter henne å se på det, selv om det er tilgjengelig på nett. da blir det hvertfall gjort klart at det ikke er noe foreldrene godtar at hun ser på.

Enig. Jeg synes det er bra at foreldrene etablerer visse standarder selv om det er en fare for at barna ikke gjør som de sier.

AnonymBruker
Skrevet

Den gjennomsnittlige 13 åring holder ikke på med sex og fyll.

AnonymBruker
Skrevet

Paradise hotel er absolutt INGENTING å se på! En haug uintelligente mennesker som drikker seg drita og raver rundt, lyver, har seg med hverandre- sex på tv... Hva er det som er så festlig å se på? Hadde jeg heller satt på national geographic.. Der er det i alle fall noe lærerikt å se :filer:

• Liker 1
Skrevet

Jeg så Paradise med min manns tantebarn i går kveld, to jenter på 13 og 15. Vi lo så vi måtte sette oss på gulvet. Det er god læring i hvordan man ikke skal bli. Jeg vil kalle det god preventativ læring.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så Paradise med min manns tantebarn i går kveld, to jenter på 13 og 15. Vi lo så vi måtte sette oss på gulvet. Det er god læring i hvordan man ikke skal bli. Jeg vil kalle det god preventativ læring.

Din manns TANTEbarn ja... :fnise:

Jeg er for øvrig helt enig med deg. Jeg vil heller la en 13-åring se PH og lære noe om hvordan man definitivt IKKE skal bli, heller enn å nekte dem å se det og risikere at de synes PH er kult fordi foreldrene synes det motsatte.

Skrevet

Ha ha, nei. Skal vi seeee, min manns tantes barn blir riktig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke problemet med å la en 13åring se PH.

Det finnes mye verre ting å ta tak i og mye verre ting å se på TV.

Gjest BabyBlue
Skrevet

PH er et drittprogram uten like. Bortskjemte, uintelligente og late folk som griper tak i alle muligheter de kan bare for å bli en lavt profilert kjendis. Gi henne heller en bloggadresse som skriver ned referat fra episodene, så kan hun i det minste henge med i samtalene på skolen.

Jeg synes du skal stå på ditt, men om det er populært neste år kan du kanskje la henne se på det da? Men jeg må bare advare deg: Det er ikke noe som stopper henne fra å se det på nettet eller hjemme hos venninner...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...