Gå til innhold

Paradise hotel-

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jenta er 13, og sier at i år SKAL hun få se paradise hotel. ALLE andre får se det, selvfølgelig ;)

Vet ikke om jeg skal orke å ta kampen og nekte denne sesongen også, eller om jeg bare skal la henne få se en og annen episode. Vi har bare en tv, så blir uansett uaktuelt å se alle episodene.

Hva gjør dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva er du mest redd for når hun ser Paradise Hotel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah. Hva kan man gjøre? Selv syns jeg det er -håpløst- at så unge mennesker skal se på PH. Er man 15 er det en ting, men 13? Man har jo knapt kommet seg ut av barneskolen jo.. Det har veldig lite (håper jeg) med en trettenårings hverdag å gjøre.

Men, det er jo som Triana sier; du vet at du må se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg regner med at du isåfall kommer til å se på sammen med henne? La henne se 1 episode, kanskje det er så flaut å se det sammen med deg at hun gir seg.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS

Redd for? Feil å si at jeg er redd for noe, men synes jo det virker som at denne serien er bare fyll og sex. Ikke noe som jeg ønsker at 13- åringen skal se på, i utgangspunktet.

Har sagt nei til at hun får se i de tidligere sesongene, men nå er det på`n igjen..

Hun går siste året på barneskolen. Trodde jeg skulle holde igjen med mye til hun ble 15- 16 år, men ser at det er blåøyd å tro at jeg skal greie det. Så da må jeg prioritere hva som er viktigst. Og det er da jeg er usikker ifht ph. Å forhindre at hun ser dette kommer ikke akkurat høyest på listen over det viktigste i oppdragelsen ;)

Men er intr i å høre hva andre mener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg regner med at du isåfall kommer til å se på sammen med henne? La henne se 1 episode, kanskje det er så flaut å se det sammen med deg at hun gir seg.

Enig i dette. Skal hun absolutt se kan dere se det sammen. Ta gjerne en flau samtale etterpå om hva dere så og hva hun tenker. Da kommer det kanskje noe ut av det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS

Ja kommer jo til å se det sammen med henne. Men at hun skulle bli flau har jeg ikke tenkt på. Vet ikke om hun blir det da, synes ikke dagens -snart ungdommer- virker som at de blir flau over slike ting. Vet iallefall at jeg hadde blitt det når jeg var 13 år.

Ang hva hun gjør oppe da. Hun har leggetid kl 22, så blir halve programmet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det kommer an på tidspunktet på kvelden så går det an å se episodene på tv3play.com (eller noe sånt), men jeg synes også 13 er litt for ungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta er 13, og sier at i år SKAL hun få se paradise hotel. ALLE andre får se det, selvfølgelig ;)

Vet ikke om jeg skal orke å ta kampen og nekte denne sesongen også, eller om jeg bare skal la henne få se en og annen episode. Vi har bare en tv, så blir uansett uaktuelt å se alle episodene.

Hva gjør dere andre?

Det hadde vært helt uaktuelt i mitt hus.

Når det kommer til tenåringer så må man sette grenser og ta kampen. Det virker som om magefølelsen din sier at dette ikke er noe for henne og at hun er for ung.

Så mitt råd er: Ta kampen og sett grenser - dette er ikke ett program for 13-åringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville ha vært fullstendig uaktuelt i mitt hjem at en 13-åring skulle sett PH. Men så er jeg også en sånn mor som blåser i argumentet "alle andre får lov"..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun er for ung til å se det, selv i den relativt kjedelige norske versjonen er det både upassende språk og upassende oppførsel, for ikke å snakke om mye sex-prat. Hvis du skal ta opp den kampen, bør du også finne en måte å stenge tv3play.no fra PC-en hennes, ellers kan hun jo bare se der.

Hvis hun har leggetid kl. 22 er det jo ikke mye hun rekker. Man skal jo pusse tennene og skifte og sånn før man skal legge seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gorgonzola

Min mening er at foreldre bør skjerme kidsa fra trash-TV, som PH åpenbart er, til de er 15 år. Foreldre som eventuelt går på den klassiske finta om at "alle andre får lov" ivaretar ikke rollen sin.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uansett om man nekter ungene i å se på PH, så kan de bare se det på nett. Så de får jo egentlig sett på det uansett. De fleste har tilgang til en pc. Enten om det er hjemme eller på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt barn på 13 hadde de ikke fått lov å se på.

Endret av pandabear
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Episodene kan de se på nett uansett, så tror det hjelper lite å nekte henne. Er selv 22 og husker hvor flaut BigBrother og diverse programmer var lite aktuelt og se på med mamma og pappa selv om jeg ville se, så tror det å se det sammen med henne hadde fungert bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygve Rønningen (ansvarlig for Paradise Hotel) satt jo selv i en NRK-debatt og sa at han ikke ville la sine egne unger på samme alder se dette programmet, ettersom det ikke er ment for dem.

I mitt hus hadde det ikke vært aktuelt med noe Paradise Hotel for en trettenåring, for å si det slik. Det er ikke kun det med fyll og sex jeg synes er ille, det er det alt det det representerer og de "forbildene" ungene får av å se på det. Komplett overfladiskhet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at det vises sendt på kvelden, barn skal ikke se på slikt. La barn være barn.

Endret av mirandaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...