Gå til innhold

Har en forlovelsesring jeg vil bli kvitt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en forlovelsesring jeg ikke trenger lenger, siden jeg ikke lenger er forlovet- og siden han jeg var forlovet med ikke vil betale meg pengene han skylder, har jeg ingen skrupler mot å selge ringen. Men hvor skal jeg selge den? Det finnes visst ikke pantelånere andre steder enn i Oslo? Har sett at Gullvekten.no tar imot slikt, men de kjøper ikke diamanter, så jeg vil ikke få noe igjen for de tre diamantene på ringen. Er det andre alternativer? Å selge den på Finn.no er vel nytteløst, ingen vil vel ha en brukt forlovelsesring fra en forlovelse som gikk til helvete, eller?

Ringen er ikke gravert.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gullsmeder kjøper gamle smykker som kan smeltes om. Ta kontakt med noen forskjellige og spør hva slags rate de har.

Skrevet

Så lenge ringen ikke er gravert ser jeg ikke noe problem med å selge den på finn!?

Skrevet

Så lenge ringen ikke er gravert ser jeg ikke noe problem med å selge den på finn!?

Hun nevnte vel det i første innlegg? Det er nok en del mennesker som vegrer seg mot å kjøpe en ring fra en brutt forlovelse. Overtro, men men.

TS kan jo prøve?

Skrevet

Hun nevnte vel det i første innlegg? Det er nok en del mennesker som vegrer seg mot å kjøpe en ring fra en brutt forlovelse. Overtro, men men.

TS kan jo prøve?

Men hvorfor skrive at det er en ring fra en brutt forlovelse? Hun trenger jo ikke selge en forlovelsesring, men en gullring med diamanter..?

Skrevet

I kjeden hvor jeg jobber, betaler vi 80 kr/grammet, og du får ikke noe for diamantene. Så jeg ville utelukkende prøvd å selge den på finn. Trenger ikke si den hadde noe med forlovelse å gjøre. Hvis den ser brukt ut, kan du sende den puss og polering hos gullsmed (vi tar 350 kr for dette, for ring i hvitt gull), og da ser den helt ny ut når den kommer tilbake. Husk å avbilde og gi med diamantsertifikatet eller takstbrev.

AnonymBruker
Skrevet

I kjeden hvor jeg jobber, betaler vi 80 kr/grammet, og du får ikke noe for diamantene. Så jeg ville utelukkende prøvd å selge den på finn. Trenger ikke si den hadde noe med forlovelse å gjøre. Hvis den ser brukt ut, kan du sende den puss og polering hos gullsmed (vi tar 350 kr for dette, for ring i hvitt gull), og da ser den helt ny ut når den kommer tilbake. Husk å avbilde og gi med diamantsertifikatet eller takstbrev.

Har ikkke prisen på gullet noe med karaten å gjøre?

Når dere betaler 80 kr. grammet hva ligger prisen på nytt gull i dag da?

Dere gir vel sånn ca halv pris`?

Skrevet

Har ikkke prisen på gullet noe med karaten å gjøre?

Når dere betaler 80 kr. grammet hva ligger prisen på nytt gull i dag da?

Dere gir vel sånn ca halv pris`?

Vi gir faktisk 80 kr/grammet uavhengig hva karaten er. Men dette kan variere fra butikk til butikk. For å være helt sikker, må vi ta en syretest, og det koster 75 kr. Prisen på nytt gull er jeg faktisk usikker på. Men hadde en kunde som så på et armbånd til drøye 15 000, som lurte på det samme. På det aktuelle armbåndet lå gramprisen på godt over 500 kr. Så der¨for anbefaler jeg alle som kommer til oss om å selge det på finn, fordi det lønner seg rett og slett ikke å selge det til oss.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og eksn kjøpte ringer for rundt 12 000 da vi var forlovet, spesildesignede ringer. Da forlovelsen brøt kunne vi få ca 400kr for dem hos gullsmeden. Solgte de på finn.no til 9000.

Skrevet

Selg den på finn, kanskje noen andre har mer lykke med de.

Skrevet

Det er kanskje enklere å selge den på auksjon hos Skanfil. Det selges mange smykker gjennom auksjonene deres. Du kan jo sjekke ut nettstedet deres nå siden de har "Storauksjon nr 174" på gang.

Smykker legges ut under fanen:

-Diverse -Diverse samlegjenstander *) -Gull, smykker og sølvtøy *)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...