Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

litt rart, men jeg synes håret mitt ser bedre ut når jeg bleker det, enn når jeg farger det. Når jeg bleker det, virker det tykkere, det har fin glans og det blir ikke så fort fett. Når jeg farger det, ser det mye mer slitt ut enn når jeg bleker det, og det blir flatt og fett. Noen forklaringer på dette, bleking skal jo være det verste du kan gjøre med håret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du sliter med fett hår vil bleking tørke ut håret og du vil dermed ikke ha det problemet - kanskje derfor du føler at håret ser finere ut??

• Liker 1
Skrevet

litt rart, men jeg synes håret mitt ser bedre ut når jeg bleker det, enn når jeg farger det. Når jeg bleker det, virker det tykkere, det har fin glans og det blir ikke så fort fett. Når jeg farger det, ser det mye mer slitt ut enn når jeg bleker det, og det blir flatt og fett. Noen forklaringer på dette, bleking skal jo være det verste du kan gjøre med håret?

At du fort syns det blir flatt og fett av en vanlig farge, er nok fordi det er mye pleiestoffer i farger. I blekepulver er det ingenting som gir pleie, så om du får glans i håret etter bleking er du eksepsjonellt heldig vil jeg påstå:P

Grunnen til at det virker tykkere, er rett og slett fordi det er mer slitt enn etter en farging. Når du har brukt en bleking er det ingenting som kan "lukke skjellaget" etter behandlingen, som er i fargen!

Gjest tantenipsy
Skrevet

[quote name=frisørmester :)' timestamp='1299491491' post='8973103]

At du fort syns det blir flatt og fett av en vanlig farge, er nok fordi det er mye pleiestoffer i farger. I blekepulver er det ingenting som gir pleie, så om du får glans i håret etter bleking er du eksepsjonellt heldig vil jeg påstå:P

Grunnen til at det virker tykkere, er rett og slett fordi det er mer slitt enn etter en farging. Når du har brukt en bleking er det ingenting som kan "lukke skjellaget" etter behandlingen, som er i fargen!

Skrevet

Blekemiddelet får skjellaget utenpå hårstrået til å reise seg, de danner nærmest "pigger" utenpå hårstråene. Disse gjør at det blir luft mellom hårstråene, det gjør håret luftigere, derfor ser det tykkere ut.

Synes også at bleket hår kan være mye greiere å style, så sant det ikke er bleket sønder og sammen, da:-)

Ja, pga skjellaget er det ofte litt mer "motstridig" etter bleking ;)

I tynne fine hår er det som oftest mange som liker og herpe det litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...