Spent brud Skrevet 7. mars 2011 #1 Skrevet 7. mars 2011 Vi har tilgang til en leilighet i Tyrkia som vi kan benytte når vi vil. Vi venter vårt første barn i april, og satser på at alt går bra med amming osv.... Har noen av dere her inne reist til syden med nyfødte/småbarn og hvilken temperatur vil dere anbefale når dere reiser?? Vi ser for oss i midten/slutten av september, men må sjekke mer ifht hvordan været og tempen er der nede da. Setter pris på noen tips fra dere her inne om dette :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2011 #2 Skrevet 7. mars 2011 Vi har tilgang til en leilighet i Tyrkia som vi kan benytte når vi vil. Vi venter vårt første barn i april, og satser på at alt går bra med amming osv.... Har noen av dere her inne reist til syden med nyfødte/småbarn og hvilken temperatur vil dere anbefale når dere reiser?? Vi ser for oss i midten/slutten av september, men må sjekke mer ifht hvordan været og tempen er der nede da. Setter pris på noen tips fra dere her inne om dette :gjeiper: 5månder og du kaller den nyfødt?
Teriyaki Skrevet 7. mars 2011 #3 Skrevet 7. mars 2011 Lillesøsteren min var i USA i 40 varmegrader da hun var ca 4-5 mnd. gammel. Var ingen problem det. Men en baby på fem mnd. er strengt tatt ikke nyfødt, da.
Naxos70 Skrevet 7. mars 2011 #4 Skrevet 7. mars 2011 midten/slutten av september er nok en grei tid å reise på, men jeg ville kanskje sett det an til ungen var født. Vet jo aldri hvordan ungen er.
Redbull Skrevet 7. mars 2011 #5 Skrevet 7. mars 2011 5månder og du kaller den nyfødt? Alt mulig vi skal henge oss opp i da!!!! Eg ville venta å sett an barnet, hadde ikke reist med kolikk barn!! Og å rekne med at amminga går fint er det dummeste du gjør, det gjorde eg også å sitter igjen med flaskebarn. Det er mer jobb med amminga enn folk tror
Spent brud Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 7. mars 2011 Jeg skrev vel strengt tatt nyfødt/småbarn :-) Men imponert over hva det er mulig å henge seg opp i ja ;-) Vi kommer såklart til å se an ungen og hvordan ammingen/matingen blir, men greit å høre andres erfaringer. Ingen andre som har reist litt med småbarn og har en formening om hvilke temperaturer som er overkommelige for en liten knall??
Mixelite Skrevet 7. mars 2011 #7 Skrevet 7. mars 2011 Hva slags temperatur som er overkommelig kommer egentlig litt an på hvordan dere legger opp dagen også, men september høres ut som en fin tid.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2011 #8 Skrevet 7. mars 2011 Små barn omstiller seg kjapt til klimaet er min erfaring! ...men ingen liker vel at det er for varmt! God tur og lykke til
Joni123 Skrevet 7. mars 2011 #9 Skrevet 7. mars 2011 Tror vel temperaturen der nede er bra da. Jeg ville vært litt forsiktig med bruk av klimaanlegg i leiligheten.
Gjest Spinell Skrevet 8. mars 2011 #10 Skrevet 8. mars 2011 Har ingen erfaring med å reise med babyer, men har et tips for å sjekke hvordan været pleier å være på ulike steder i verden til ulike tider av året: yr.no Søk opp stedet du skal til, og velg fanen "statistikk". Se f.eks her for Alanya i Tyrkia. Vet ikke om det er dit dere skal, men det er jo en vanlig Tyrkia-destinasjon I så tilfelle ser september/oktober ut som en ok tid å reise på.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #11 Skrevet 8. mars 2011 Hvis babyen ikke liker vann/å bli badet kan det kanskje bli slitsomt å være i for varme strøk med baby. Er slitsomt å ha valget mellom en baby som hyler fordi h*n er for varm, eller en baby som hyler fordi h*n kjøles ned med vann. Ellers må du sørge for at babyen oppholder seg i skyggen og har solkrem og lette klær som dekker huden om h*n får sol på seg.
Caramba Skrevet 8. mars 2011 #12 Skrevet 8. mars 2011 (endret) Mine små har alltid taklet varmen bedre en Mammaen :gjeiper: Da tvillingene mine ble født sommeren 09, så kom det en hetebølger av dimensjoner da de var noen få uker. Det var opp mot 35 grader i flere uker. Ungene reagerte ikke særlig på varmen, men JEG var så svett og varm som jeg aldri har opplevd maken til. Hver gang jeg la dem til puppen, så rant det av meg.... Jeg har vært i Asia med en ett-åring og han virket ikke plaget, bare koste seg. Var også i Italia med tvillingene og de koste seg veldig. Holder dem i skyggen så mye som mulig, da. Jeg trives best under en palme selv og ligger sjelden og steker meg i sola. Ja, et annet tips: dagsovingen tok vi inne på hotellrommet, slik at barnet var ute av varmen midt på dagen. Vi satt på patioen, rett utenfor døra og slappet av med en bok... Litt ferie for oss også. Endret 8. mars 2011 av Caramba
Mixelite Skrevet 8. mars 2011 #13 Skrevet 8. mars 2011 Tror vel temperaturen der nede er bra da. Jeg ville vært litt forsiktig med bruk av klimaanlegg i leiligheten. "kunsten" med klimaanlegg er å ikke sette det for kaldt. En eller to grader lavere enn utetemperaturen gjør det kjølig nok, er min erfaring. Det kjennes kaldt ut å komme inn i, men er ikke så kaldt at man fryser på seg snue. Klimaanlegget kan også gjøre nettene bedre for småtten. Et barn som ikke får sove pga varmen er slitsomt å være på tur med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå