Gjest pauline Skrevet 29. oktober 2003 #1 Skrevet 29. oktober 2003 jeg er så fortvila! jeg har et svært hylleseksjonmøbel i min stue som er brukket og oppskrapet og som jeg ikke har fått blitt kvitt. Da jeg hadde sambo trengte jeg aldri bekymre meg om den type ting, inkludert bilmekking, tette rør mm. Men nå.....jeg er jo helt fortapt. :oops: Jeg hater å be kompiser om hjelp, dessuten aner jeg ikke hvor jeg skal gjøre av dette møblet. Jeg klarer ikke bære det alene...Vet dere om noen profesjonelle som man kan få til å komme og bli kvitt det?
Gjest GreenSky Skrevet 29. oktober 2003 #3 Skrevet 29. oktober 2003 Men tenk, nå har du jo anledning til å lære deg alle disse "mannetingene"! Og det er jo litt kult å kunne mekke og styre med ting og tang, sant? Jeg foreslår at du deler opp dette hylleseksjonsmøbelet i mindre deler, så kan du kaste det i container, brenne det opp, oa...
Gjest glamourgirl Skrevet 29. oktober 2003 #4 Skrevet 29. oktober 2003 Det beste er når du har klart det sjøl, etterpå. Uten å ha ringt ex eller spurt kompiser om hjelp. Ring en bruktbutikk, de henter. Lykke til! Klem Glammy :D
LilleBille Skrevet 29. oktober 2003 #5 Skrevet 29. oktober 2003 Det beste er når du har klart det sjøl, etterpå. Uten å ha ringt ex eller spurt kompiser om hjelp. Ring en bruktbutikk, de henter. Lykke til! Klem Glammy :D Helt enig... Det er så deilig ikke å være avhengig av hjelp... å klare å fikse det meste selv. Selv om vi vel av og til må innse at ting faktisk er for tunge eller at man må være to for å klare å løfte/fikse ting.. (du har vel sikkert en venninne som kan hjelpe deg å løfte om det blir for tungt)
Gjest Shivani Skrevet 29. oktober 2003 #7 Skrevet 29. oktober 2003 Nå har du en glimrende anledning til å lære deg å stå på egne ben også når det gjelder slikt. Jeg har vært singel en gang i tiden også, og det er deilig å ikke være avhenging av andre for den minste lille ting. Jenter skal være selvstendige og stå på egne ben, mener nå jeg. (du vet, vi kan ikke begynne å sutre over likestilling og alskens om vi ikke klarer oss selv ). Hilsen ei som har esker fulle av verktøy, redskaper og "midler" for alskens...
ivanka Skrevet 30. oktober 2003 #8 Skrevet 30. oktober 2003 herlighet. tror du at du ikke fikser ting og tang fordi du er jente? tull og pølsevev. du klarer akkurat det du vil. på tide å bli litt mer selvhjulpen. ærlig talt, jeg syns dette er pinlig. 'å jeg er så hjelpeløs og feminin', liksom. hvem er det som har lurt deg til å tro man må ha utovertiss for å klare helt banale aktiviteter?
Titti72 Skrevet 30. oktober 2003 #9 Skrevet 30. oktober 2003 Jeg har sambo, men roper ikke på han når det er ting som skal gjøres. Kjøp deg nor verktøy og begynn å skru!!!
Gjest Embla s Skrevet 30. oktober 2003 #10 Skrevet 30. oktober 2003 Nå er det jo ikke til å stikke under en stol at det ofte er litt forskjell på fysikken til kvinner og menn (menn er generelt sterkere) og mange menn kan mer angående verktøy og teknikker enn kvinner (og har mer interesse av slike ting?!) - jeg tenker: Hvorfor skal du drive og bale med dette hvis det er ting du avskyr å gjøre? Kan du ikke be noen om hjelp, også kan heller du yte en tjeneste igjen?!
Gjest gjest1 Skrevet 30. oktober 2003 #11 Skrevet 30. oktober 2003 Undersøk den hylletingen din og se om du ikke finner noe skruer e.l. slik at du får demontert den. Det kan hende du må kjøpe deg noe verktøy da, hvis du ikke har fra før. Som nevnt litt lenger oppe her, man må ikke ha utovertiss for å orden praktiske ting! :fy:
Gjest pauline Skrevet 30. oktober 2003 #12 Skrevet 30. oktober 2003 utovertiss og utovertiss.....om møblet hadde vært demonterbart hadde jeg vel klart å ordne biffen. Om jeg og en venninne hadde klart å bære det hadde jeg heller ikke hatt et problem. Men møblet er svært, og i ett. Derfor lurte jeg på om hvem man evt kan kjøpe en slik "hent og kast" tjeneste av... For jeg liker ikke å være feminin og sutrete og be kompiser med utovertiss om hjelp...
Gjest sexysadie Skrevet 30. oktober 2003 #13 Skrevet 30. oktober 2003 Enkelte menn er ikke så dyktige til manneting heller så det er ingen garanti når man har kjæreste/samboer at man får slike ting gjort. En kamerat av meg "maser" på meg når han skal skifte olje på bilen sin.
ivanka Skrevet 30. oktober 2003 #14 Skrevet 30. oktober 2003 Enkelte menn er ikke så dyktige til manneting heller så det er ingen garanti når man har kjæreste/samboer at man får slike ting gjort. En kamerat av meg "maser" på meg når han skal skifte olje på bilen sin. vært borti noen av det kaliberet ja. hm. ønsker meg motorsag til jul.
Gjest sexysadie Skrevet 30. oktober 2003 #15 Skrevet 30. oktober 2003 Jeg skal sende nedover ei baufil.
Gjest lurven Skrevet 30. oktober 2003 #16 Skrevet 30. oktober 2003 klart jenter kan gjøre gjøre det samme som gutter... her i huset har dama mi hjulpet til med oppussinga..
Gjest sexysadie Skrevet 30. oktober 2003 #17 Skrevet 30. oktober 2003 klart jenter kan gjøre gjøre det samme som gutter... her i huset har dama mi hjulpet til med oppussinga.. du fikk den opp og hun pusset?
Gjest lurven Skrevet 30. oktober 2003 #18 Skrevet 30. oktober 2003 du fikk den opp og hun pusset? hehe neida.. poenget er man ike trenger 354 i iq for å klare å bruke en hammer
Gjest Anonymous Skrevet 30. oktober 2003 #19 Skrevet 30. oktober 2003 poenget er man ike trenger 354 i iq for å klare å bruke en hammer nei, hadde iq hatt noe med saken å gjøre hadde det i alle fall ikke vært et poeng å ha uovertiss (iq er vel rimelig jevnt fordelt mellom kjønn) det har med personlighet osv å gjøre... men alle normalt utrustede voksne mennesker klarer å demontere et møbel!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå