AnonymBruker Skrevet 7. mars 2011 #1 Skrevet 7. mars 2011 Jeg har vært sammen med verdens deiligste mann (selvsagt) i noen få uker nå. Vi treffes kun i helgene, og da har vi MYE sex. Foreløpig har vi ikke kommet dit at det sprutes her og der. Vi er fortsatt i "elskov-fasen", og alt av hans safter havner INNI meg. Etterpå er det mye kosing før det er på'n igjen, og jeg løper ikke umiddelbart på toalettet for å tømme meg. Nå har jeg fått runde nummer to med UVI i løpet av få uker, og mitt spørsmål er om det finnes noen "tips" for å unngå dette - bortsett fra å storme på toalettet så fort man er ferdig? Mannen er meget renslig, så det er ikke dét det går på heller. Men jeg får altså UVI, tydeligvis, så snart jeg har hatt meg noen runder i bingen uten å tømme meg.
felgen Skrevet 7. mars 2011 #2 Skrevet 7. mars 2011 Jeg får UVI etter samleie uansett om jeg tømmer meg eller ikke, men det er bud nr 1. Er du plaget med UVI blir det som regel bare mer intenst etterhvert, og du vil få det lettere. Jeg har prøvd alt for å unngå smertene, og har en del råd på lager. Tranebær og C-vitaminer surgjør urinen, det kan være noe å starte med. Selv holder jeg meg nesten frisk dersom jeg drikker en liter helsekostte om dagen, en spesiell blanding av urter som motvirker urinveis. Heter bare nyre og blære-te, de har den i de fleste helsekostbutikker. Ellers er det lurt å få i seg sitron, juice, mye vann osv.
Gjest HunterLady Skrevet 7. mars 2011 #3 Skrevet 7. mars 2011 Spis og drikk sure ting som yoghurt og appelsinjuice. Unngå å sitte på kaldt underlag Unngå å gå med fuktige klær Ta opp med han at dette er noe du plages med og at han kanskje ikke bør sprute inni deg på en stund. UVI kan være meget alvorlig om det går til nyrene. Synes det er rart at du ikke orker å gå på do etter samleie når du plages med dette. Er jo veldig selvforskyldt høres d ut som. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2011 #4 Skrevet 7. mars 2011 Spis og drikk sure ting som yoghurt og appelsinjuice. Unngå å sitte på kaldt underlag Unngå å gå med fuktige klær Ta opp med han at dette er noe du plages med og at han kanskje ikke bør sprute inni deg på en stund. UVI kan være meget alvorlig om det går til nyrene. Synes det er rart at du ikke orker å gå på do etter samleie når du plages med dette. Er jo veldig selvforskyldt høres d ut som. Det har ikke noe med å IKKE orke og gå på do. Har med romantikken å gjøre. Der passer liksom ikke toalettbesøk helt inn
Gjest HunterLady Skrevet 7. mars 2011 #5 Skrevet 7. mars 2011 Joda, jeg forstår at det kan være kleint, men det er da ikke noe i veien for å fortsette romantikken etter et lite dobesøk? Tar jo ikke mer enn 2 minutter. Synes nyrebekkenbetennelse er noe du bør tenke på å unngå, istedet for å unngå toalettet. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2011 #6 Skrevet 7. mars 2011 Joda, jeg forstår at det kan være kleint, men det er da ikke noe i veien for å fortsette romantikken etter et lite dobesøk? Tar jo ikke mer enn 2 minutter. Synes nyrebekkenbetennelse er noe du bør tenke på å unngå, istedet for å unngå toalettet. Jo, takk. Skal huske på den neste gang. Bærer avgårde til doktor her nå. Tisse litt :gjeiper:
*Numi* Skrevet 7. mars 2011 #7 Skrevet 7. mars 2011 Bare sånn til informasjon, så har ikke sæden så mye med UVI å gjøre som friksjonen og tarmbakterier som blir skøvet inn mot urinrøret under sex. Det er for å få bort disse bakteriene at man skal gå på do og tisse like etter sex, slik at de blir skylt vekk og ikke får ligget og godgjøre seg. Selv går jeg alltid på do etter sex, og siden jeg begynte med det har jeg redusert UVI-tilfellene hos meg selv betraktelig.
Gjest HunterLady Skrevet 7. mars 2011 #8 Skrevet 7. mars 2011 Nei, men sæd kan likevel irritere å føre til f.eks sopp. Noen jenter reagerer negativt på selve spermen, og selv om den ikke direkte fører til UVI, så kan den føre til irritasjoner og det kan være greit å la det være litt rolig der nede noen ganger.
Gjest TS Skrevet 7. mars 2011 #9 Skrevet 7. mars 2011 Uansett - anus BURDE vært et sted lenger opp på ryggen :gjeiper:
Valentina_93 Skrevet 7. mars 2011 #10 Skrevet 7. mars 2011 UVI er en infeksjon i blæren, mens spermen sprutes opp i skjeden, og har dermed ikke noe med en UVI å gjøre. Det kan riktignok skape irritasjoner for noen, men ikke en UVI. Som nevnt tidligere er det ulike måter å få UVI på, f.eks. å gå med våte klær, sitte på kaldt underlage, tørke seg feil vei og sex. De to siste måtene er fordi det da kommer tarmbakterier opp i blæren, og skaper i løpet av kort tid en infeksjon. Derfor skal man tørke seg fra skjeden og bakover, og man bør tisse etter sex. Jeg sliter selv mye med dette, og skjønner veldig godt at det er kjipt å gå å tisse rett etter sex. Men bakteriene skal rekke å vandre opp gjennom urinrøret og inn i blæren, så du har litt tid på deg før du får en UVI. Gå ihvertfall på do før du legger deg, og ellers bør det nok ikke gå stort mer enn noen timer. Dette kan du jo prøve deg litt frem på. Hvor lang tid pleier det å ta fra dere har sex og til du får symptomer? Tips for å hindre dette er som de andre har nevnt sure ting, da sur urin dreper bakteriene. Jeg tar piller med tranebærekstrakt hver morgen og kveld, og har ikke hatt UVI på 7 måneder nå Det er ikke gunstig å ha mange UVI'er, da det ikke er bra å ta for mange av antibiotika-kurene. Men har du først fått det, må du ta en kur. Jeg bruker en type som heter Selexcid. HVis du ikke behandler det kan det utvikle seg til en nyrebekkenbetennelse. Da blir du fryktelig dårlig, får høy feber og noen må innlegges på sykehus. Dessuten er nyrevev ikke-fornybart, så har du først fått en betennelse der kan du få plager senere. Håper du har fått noen tips som kan hjelpe deg
Gjest TS Skrevet 7. mars 2011 #11 Skrevet 7. mars 2011 Takk for tips. Har aldri vært plaget særlig med UVI før, men har heller ikke hatt så mye sex i løpet av kort periode før. Vi snakker opp til 10 ganger i løpet av et døgn. Det er klart det skjer ting nedi der sikkert :gjeiper: Jeg var sammen med han fra fredag til søndag denne helga, og allerede i går kveld var symptomene der. Har fått bekreftet at det ER UVI, og tviler på at det kan være særlig mye annet. Men men. På med kur nå, kjøpe litt tranebærjuice og være flink til å gå på do etter sex. Nå har jeg også sagt i fra til mannen, og kjenner jeg han rett kommer han til å jage meg på toalettet i fremtiden
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2011 #12 Skrevet 7. mars 2011 Og dropp g-strengen.. (om det er noen som bruker det i 2011).
Gjest wahaj Skrevet 7. mars 2011 #13 Skrevet 7. mars 2011 Har hatt nyrebekkenbetennelse én gang, og aldri igjen sier jeg bare. Men de få gangene jeg har begynt å merke UVI har jeg pøst på med appelsinjuice, 1 liter eller noe og da går det heldigvis over.
Gjest Blubberella Skrevet 7. mars 2011 #14 Skrevet 7. mars 2011 Jeg vil også tipse om Uvacin-tabletter. De selges både på helsekost og apotek og er godkjent av statens legemiddelkontroll. Disse gjorde at jeg kom ut av en lang periode med kronisk UVI. Nå har jeg ikke hatt UVI på mange år. Ellers er det lurt å drikke mye (og surt) for å skape sure forhold i blæra og skylle ut bakterier, holde seg varm på rumpe og føtter, alltid tørke seg bakover og ikke holde seg når man vil tisse! Sistnevnte uvane ga meg kronisk UVI i voksen alder... I tillegg bør man jo også tisse etter sex.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 7. mars 2011 #15 Skrevet 7. mars 2011 (endret) Jeg har vært sammen med verdens deiligste mann (selvsagt) i noen få uker nå. Vi treffes kun i helgene, og da har vi MYE sex. Foreløpig har vi ikke kommet dit at det sprutes her og der. Vi er fortsatt i "elskov-fasen", og alt av hans safter havner INNI meg. Etterpå er det mye kosing før det er på'n igjen, og jeg løper ikke umiddelbart på toalettet for å tømme meg. Nå har jeg fått runde nummer to med UVI i løpet av få uker, og mitt spørsmål er om det finnes noen "tips" for å unngå dette - bortsett fra å storme på toalettet så fort man er ferdig? Mannen er meget renslig, så det er ikke dét det går på heller. Men jeg får altså UVI, tydeligvis, så snart jeg har hatt meg noen runder i bingen uten å tømme meg. Drikk mye væske og få i deg masse c-vitaminer, og skaff deg tranebærjuice, vedder på at du får det på helsekost. Endret 7. mars 2011 av BettyBoop28
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2011 #16 Skrevet 7. mars 2011 Grapefrukt juice i stede for appelsinjuice, MYE mindre sukker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå