Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle sammen:)

Ser at Matis er et merke som blir skrytt opp i skyene, og er derfor veldig nysgjerrig.

Vet at det er utallige tråder om Matis for tiden. Har søkt, men finner ikke svar..

De fleste liker Delicate-serien som passer til følsom hud, men gjør den noe mer enn bare å roe ned huden?

Og hvordan er purite og vitalite i forhold?

Setter pris på alle svar!:)

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Har gått hudpleie og har derfor en del erfaring med Matis.

Delicate gjør mye mer enn bare å roe ned huden. det spørs jo hvilke av produktene du tenker på? Dagkremen f.eks vil tilføre fuktighet osv..

Delicate-serien er for sensitiv hud

Purite-serien er for fet hud, også kombinert

Vitalite har vi ikke brukt, men er vel mest for å gi huden mer glød og vitalitet.

Kommer helt an på hvilken hudtype du har. det du kan gjøre er å finne en spatel/pinnelignende gjenstand og tegne et kryss i panna di, blir det et rødt merke har du sensitiv hud.

Har du mye kviser og svarte prikker ville jeg valgt purite.

Personlig bruker jeg Babor, som har mye renere og organiske produkter. hvis du har sensitiv/allergisk hud er Babor mye bedre enn Matis på dette området.

Kan du ikke svare meg og beskrive huden din, så kan jeg godt finne en serie som passer til deg hvis du ønsker det :)

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Har gått hudpleie og har derfor en del erfaring med Matis.

Delicate gjør mye mer enn bare å roe ned huden. det spørs jo hvilke av produktene du tenker på? Dagkremen f.eks vil tilføre fuktighet osv..

Delicate-serien er for sensitiv hud

Purite-serien er for fet hud, også kombinert

Vitalite har vi ikke brukt, men er vel mest for å gi huden mer glød og vitalitet.

Kommer helt an på hvilken hudtype du har. det du kan gjøre er å finne en spatel/pinnelignende gjenstand og tegne et kryss i panna di, blir det et rødt merke har du sensitiv hud.

Har du mye kviser og svarte prikker ville jeg valgt purite.

Personlig bruker jeg Babor, som har mye renere og organiske produkter. hvis du har sensitiv/allergisk hud er Babor mye bedre enn Matis på dette området.

Kan du ikke svare meg og beskrive huden din, så kan jeg godt finne en serie som passer til deg hvis du ønsker det :)

Jeg er en voksen dame som håper du kan hjelpe :)

Har litt linjer og rynker, pigment og ujevn hud. Har veldig tørre kinn og litt svarte prikker rundt nese.

Hva kan du anbefale meg?

Skrevet

Hei, da tar jeg utgangspunkt i Matis, siden det var det du først spurte om.

Hvis du ikke bruker sminke kan du begynne dagen med å rense huden med rensekrem. Hvis du bruker sminke, bør du rense huden på kvelden. I tillegg er det lurt å rense huden om kvelden hvis du har vært mye i byen(steder med forurensning) som også vil gi smuss/skitt i huden. Denne fra Matis kan brukes til alle hudtyper. Denne rensekremen påfører du med hendene og kan vaskes av med en våt svamp eller en våt klut.

http://www.chicastore.no/matis-ansikt/rens-og-peeling/alle-hudtyper-essential-cleansing-emulsion.html

Du kan i tillegg bruke peelingen deres som heter Youth grain.( http://www.miamishop.no/productdetails.php?product=559) Den skal påføres en gang i uka, du må skrubbe den godt i ansiktet. Men IKKE for godt, da tar du vekk for mye hud. Den vil hjelpe mot de svarte prikkene og den tørre huden. I tillegg vil den stimulere blodtilførselen og cellefornyingen.

I tillegg den dagen du påfører peeling, kan du koke opp vann i en kjele og legge ansiktet over, men vent noen minutter så du ikke brenner deg. ta også et håndkle over hodet. Ha ansiktet over så lenge du orker/ønsker, men ikke mer enn 10-12 min. NB! bør ikke utføres ved astma, pustevansker, kols ol. Etter det er det mye lettere å klemme ut de svarte prikkene. Det anbefales å bruke klorhexidin på områdene du skal kemme pga du lager "innganger" inn til huden. Klorhexidin vil hjelpe til ved å lamme mikroorganismene som vil prøve å trenge seg inn i huden. Klorhexidin fåes kjøpt på apoteket.

Du kan også kjøpe ansiktsvann som er viktig for pH-verdien i huden. Den skal brukes etter du har brukt noe som renser huden, f.eks peeling/rensekrem. Fukt en eller to bomullsdotter, ta på ansiktsvann og påfør det i ansiktet.

Hvis du ikke har sensitiv hud, anbefaler jeg deg å kjøpe AvantAge Jeunesse Normal to dry skin dagkremen. Har du sensitiv hud bør du gå for delicate-serien.

Uansett hvilket merke du måtte velge, burde du kjøpe produkter som er for tørr hud. Det er det beste vi kan anbefale kvinner i voksen alder.

Du kan også velge dagkremen til serien réponse corrective som er en serie som skal forebygge linjer, jeg har ikke dessverre ikke prøvd denne serien så kan ikke uttale meg om det har noen virkning eller ikke. Men det å opprettholde fuktigheten i huden er også viktig for å forebygge linjer.

Men siden du sier at du har veldig tørre kinn er det viktig å ta vare på kinna i første omgang, så det å finne produkter for tørr hud er nok godt for huden din.

Dersom du liker å slappe av med en maske har Matis mange masker å velge mellom. Jeg anbefaler å bruke youth hydrating mask. Den er for alle hudtyper og vil gi huden fuktighet. http://www.chicastore.no/matis-ansikt/masker/alle-hudtyper-youth-hydrating-mask.html

Husk at ansiktet ikke stopper ved haken, en bør helst bruke produktene ned på decollete.(ned halsen og der du møter brystene) Siden halsen er noe av det første som vil vise aldringstegn er det viktig at den også får litt god behandling.

Hender er også noe som fort vil vise aldringstegn, smør godt med fuktighetskrem om vinteren. Sliter du mye med tørre hender anbefaler jeg å kjøpe kuldekremen til avene på apoteket.

Du nevner også pigmentflekker, til sommeren er det viktig at du smører deg godt med solkrem for å forebygge utvidelser/flere pigmentflekker. Du kan også bruke denne masken de stedene der du har pigmentflekker. Den skal hjelpe deg med å lysne huden. http://www.chicastore.no/matis-ansikt/masker/pigment/hudtone-whitening-mask.html

Hvis du er usikker på produktene kan du kontakte en hudpleiesalong der de bruker matis og spørre etter prøver på produktene du vil ha. Dette kan koste penger hos noen salonger hvis du ikke kjøper noe annet i tillegg. Er litt usikker når det gjelder det.

Håper dette var til hjelp. Lykke til!

Skrevet

Takk for svar, Alexaa!:)

Virker som du har satt deg godt inn i Matis.

Ble Vitalite denne gangen. Virket som om den var best på å fjerne sminke, og for gusten hud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...