Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal jeg si til mor att hun skal bli bestemor?

Har lyst å si det til henne før ultralyd, for jeg vil hun skal vite det uansett hva som skjer, vet bare ikke helt hvordan jeg skal si det til henne...

forslag?

ps; til dere som er i mot at folk under 20 får barn, jeg gidder ikke svare dere en gang så det er ikke vits å kommentere noe her dere blir ikke hørt.. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med graviditet!:)

Vet du om moren din har noen formening om at unge får barn? Har hun sagt noe negativt om det e.l som gjør at du kanskje tror hun syns det er en dårlig idè? Eller tror du hun vil bli kjempeglad for nyehten med det samme?

Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg bare sa "du mamma, du skal bli mormor du"! Til svigermor sa mannen "*** er gravid"

AnonymBruker
Skrevet

er du under 20 da..? Kommer vel ann på hvor gammel din mor er og hva slags holdninger hun har til uplanlagte (?) graviditeter... noen synes dette er stas, mens andre får hetta. Må vel tilpasses etter dette tenker jeg...

AnonymBruker
Skrevet

jeg vet ikke helt hvordan min mor vil takle det, jeg vet min far vil bli glad

han har dreve å hintet litt å snakket om at han er så glad i barn osv..

men mamma har alltid vert den som er litt mer skeptisktiske..

derfor den vanskligeste og si det til, så føler jeg må si det til henne først,

svigers vet det så mamma bør få vite det ganske sjapt trenger bare de rette ordene :-)

Skrevet

Vis henne at dette er noe du gleder deg over ved å feks gi henne en blmst og et kort der det står gratulerer du skal bli mormor! Da blir det et posetivt preg over det i forhold til hva det ville blitt om du stammer det frem og lyser usikkerhet :)

Jeg gjorde noe ala dette til min mor da jeg var 19

• Liker 2
Skrevet

Hvis du er redd for at hun skal reagere negativt:

Du.... mamma... Det har skjedd noe stort i mitt liv som jeg virkelig ønsker at du skal bli glad for, og uansett hva du synes om saken håper jeg at du kan være i mitt hjørne når det gjelder dette, for jeg trenger deg mer enn noengang:

Du skal bli mormor!

Hvis du vet hun blir glad:

Kast deg rundt halsen hennes og si:

DU SKAL BLI MORMOR!!! :)

:vetikke:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er redd for at hun skal reagere negativt:

Du.... mamma... Det har skjedd noe stort i mitt liv som jeg virkelig ønsker at du skal bli glad for, og uansett hva du synes om saken håper jeg at du kan være i mitt hjørne når det gjelder dette, for jeg trenger deg mer enn noengang:

Du skal bli mormor!

Hvis du vet hun blir glad:

Kast deg rundt halsen hennes og si:

DU SKAL BLI MORMOR!!! :)

:vetikke:

den første var smart, for selv om hun for helt hetta da så kanskje hun ikke klarer å reagere så negativ.

huff er så nervøs nå jeg, skal ringe henne nå :-O

Gjest Raindrops
Skrevet

Gratulerer! Og lykke til, jeg tror nok moren din kommer til å støtte deg uansett, selv om det er mulig at hun blir litt paff med det første :)

Skrevet

Du må love å oppdatere henne om reaksjonen hennes:) Lykke til:)

AnonymBruker
Skrevet

ja da har jeg funnet ut at idag er ikke riktig dag å si til mor att hun skal bli bestemor, klarte bare å få fram at jeg var litt kvalm og skal til legen i mårra.....

viste virkelig ikke at det skulle vere så vansklig, jeg får prøve igjen i mårra kveld ....

hva skal jeg si dette her er kjempe vansklig!

Skrevet

Jeg var 19, og sa under frokosten, "...og forresten dere skal bli besteforeldre" :D

Ble godt tatt imot, men jeg hadde ikke regnet med noe annet.

Du kjenner jo din mor, og vet kanksje litt hvordan hun vil reagere? Like greit å fortelle det med en gang, for du må jo si det en eller annen gang.

Skrevet

Det er bare å si det rett ut. "Du skal bli bestemor". De fleste mødre vil takle det! Går sikkert kjempefint.

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å si det rett ut. "Du skal bli bestemor". De fleste mødre vil takle det! Går sikkert kjempefint.

Det der er enklere sagt enn gjort.

Skrevet

Jeg sendte melding jeg. Turte ikke å si det, var dog 20 år da.

Men med nr to så lagde jeg et kort, som gutten holdt, der det stod : Vet du hva eller bestemor? Jeg skal bli storebror.

Ble møtt veldig dårlig, siden gutten da bare var 8 mnd, men hun har kommet seg veldig, og gleder seg til å møte nr to :)

AnonymBruker
Skrevet

da har jeg sagt det.. og det kom vel så dårli ut som det kunne og det gjekk vel ikke noe særli bra heller igrunn :-/

Skrevet

da har jeg sagt det.. og det kom vel så dårli ut som det kunne og det gjekk vel ikke noe særli bra heller igrunn :-/

utdyp

Skrevet

Bare vent vettu.. Du skal jo bli mor selv nå.. og det å bekymre seg for barna sin er en selvfølge. Ho er sikkert bare bekymra for økonomi og utdannelse og slikt. At du skal gå glipp av så mye osv...

Bare gi det litt tid så kommer bestemorfølelsen sigende inn på henne :)

Fikk datteren min bare noen mnd før jeg fylte 20.. skeptisk bestemor i begynnelsen.. men plutselig kom det tonnevis med klær og all verdens baby stæsj fra mamma... Og så bare gledet hun seg :)

Men var litt lettere å fortelle nyheten nå ni år etterpå at nr to er på vei :P Da ble reaksjonen mer slik... Ja det var jo sannelig på tide! :)

Ordner seg nok vettu :)

AnonymBruker
Skrevet

ja håper det, jeg fikk ikke ut så mye da så er kanskje ikke så rart hun reagerte som hun gjorde, fikk bare ut "jeg er gravid" og ikke noe mer så det ble en ganske kort samtale, tror ikke jeg rakk og si at jeg ville beholde barnet, før hun var klar til å legge på røret, og si at hun var glad i meg og dette kunne vi snakke om når jeg kom på besøk.

deet var veeldi vaaanskeliiig :sukk:

Skrevet

ja håper det, jeg fikk ikke ut så mye da så er kanskje ikke så rart hun reagerte som hun gjorde, fikk bare ut "jeg er gravid" og ikke noe mer så det ble en ganske kort samtale, tror ikke jeg rakk og si at jeg ville beholde barnet, før hun var klar til å legge på røret, og si at hun var glad i meg og dette kunne vi snakke om når jeg kom på besøk.

deet var veeldi vaaanskeliiig :sukk:

Synes ikke det gikk så dårlig dersom hun sa at hun er glad i deg og vil snakkes om det når du kommer? Det vil vel bare si at hun ikke ønsker å ta en sånn samtale på tlf. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...