minienthe Skrevet 6. mars 2011 #1 Skrevet 6. mars 2011 treårig jente, noe over snittet utviklet mentalt og jeg er på jakt etter bursdagsgave. noen som har tips til pedagogiske leker som fremmer læring, nysgjerrighet etc mer en barbie og my little pony ? ikke bøker da dette er mor flink til å ordne selv. har null snøring på små barn og leker så jeg gleder meg villt til hun blir gammel nok til å få kjemisett og mikroskop
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2011 #3 Skrevet 6. mars 2011 Konstruksjonsleker fremmer læring og er gøye samtidig:) Ulike varianter av klosser, tårn og byggesett- gjerne i sterke farger.
SmallTalk Skrevet 6. mars 2011 #5 Skrevet 6. mars 2011 Et Josefine-spill, kanskje? De er laget med tanke på å lære barn forskjellige ting som bokstaver, tall, regning, dyr etc.
Kråkesaks Skrevet 6. mars 2011 #6 Skrevet 6. mars 2011 Ja, det finnes flere typer spill som går på tall, dyr, farger osv. Bare spør i lekebutikken.
Nasse Nøff Skrevet 6. mars 2011 #7 Skrevet 6. mars 2011 Kan anbefale et spill som heter "Se hva jeg kan". Anbefalt fra 4 år, men kan brukes fra 3 år hvis man tar ut de vanskeligste spørsmålene.
~white lady~ Skrevet 6. mars 2011 #8 Skrevet 6. mars 2011 En stor boks med perler og forskjellige perlebrett- gjerne med tegninger som hun skal perle etter.
minienthe Skrevet 6. mars 2011 Forfatter #10 Skrevet 6. mars 2011 play-doh kanskje? mulig, er det en sånn leireting ? Konstruksjonsleker fremmer læring og er gøye samtidig:) Ulike varianter av klosser, tårn og byggesett- gjerne i sterke farger. dette kan kjøpes på en lekebutikk ? tenkte duplo først men ble litt usikker. Puslespill. nja, hun har et par som hun viser null interesse for så fort de er ferdiglagd. Et Josefine-spill, kanskje? De er laget med tanke på å lære barn forskjellige ting som bokstaver, tall, regning, dyr etc. finnes disse på vanlig lekebutikk ? En stor boks med perler og forskjellige perlebrett- gjerne med tegninger som hun skal perle etter. hun er dessverre ferdig med perlestadiet, har mye av det allerede. Hva med en alfabetplakat? blir litt for tamt tror jeg, tenker mer i retning av noe hun kan aktivisere seg selv med, utfordre hjernen litt.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2011 #11 Skrevet 6. mars 2011 mulig, er det en sånn leireting ? Ja, det er små, gule plastbokser med farget leire oppi. Det var i hvert fall det for mange år siden, men de finnes sikkert fortsatt. Fargestifter, eller et malerskrin samt papir i mange forskjellige farger kan kanskje være noe?
minienthe Skrevet 6. mars 2011 Forfatter #12 Skrevet 6. mars 2011 Ja, det er små, gule plastbokser med farget leire oppi. Det var i hvert fall det for mange år siden, men de finnes sikkert fortsatt. Fargestifter, eller et malerskrin samt papir i mange forskjellige farger kan kanskje være noe? maling og tegning er hun dessverre lite interessert i
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2011 #13 Skrevet 7. mars 2011 sjekk ut www.spesielle-behov.no Bæde dataspill, musikkleker, og "utforsknings-leker" Har handla der selv, veldig fornøyd
Gjest Imsdal Skrevet 7. mars 2011 #14 Skrevet 7. mars 2011 Hva med utkledningsklær eller rekvisitter til rollelek? I treårsalderen er rolleleken i full blomstring. Rolleleken fremmer barns utvikling på alle områder, intellektuelle, språklige, fysiske, sosiale og emosjonelle områder. Gjennom leken styrkes barnets identitet og selvfølelse. Vet ikke hvor mye du har tenkt å legge i det, men det går ann å kjøpe en kiste og ha oppi diverse utkledningsklær, eventuelt kan du kjøpe et sett utkledningsklær som er i tråd med barnets interesser, eller rekvisitter som doktorkoffert, sett med kopper og kar, dukker osv.
SmallTalk Skrevet 7. mars 2011 #15 Skrevet 7. mars 2011 Josefine-spill finnes på vanlig lekebutikk. Både som brettspill og som pc-spill.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2011 #17 Skrevet 7. mars 2011 Lego, ingen over ingen ved siden av! Alltid en suksess.
Kelsier Skrevet 7. mars 2011 #18 Skrevet 7. mars 2011 Nå husker jeg ikke helt hva anbefalt alder er på Memory, men det er i hvertfall et spill man kan ha glede av lenge! Vi har det på jobben og jeg spiller det med barna så ofte jeg kan. Kjempegøy!
cilja Skrevet 7. mars 2011 #19 Skrevet 7. mars 2011 Hama perler (de små) til å sette på brett, eller smykkeperler til å tre på snor, puslespill, kjøleskapmagneter (bokstaver og tall), aktivitetsbok med enkle bokstav-og talloppgaver.
minienthe Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #20 Skrevet 8. mars 2011 Hva med utkledningsklær eller rekvisitter til rollelek? I treårsalderen er rolleleken i full blomstring. Rolleleken fremmer barns utvikling på alle områder, intellektuelle, språklige, fysiske, sosiale og emosjonelle områder. Gjennom leken styrkes barnets identitet og selvfølelse. Vet ikke hvor mye du har tenkt å legge i det, men det går ann å kjøpe en kiste og ha oppi diverse utkledningsklær, eventuelt kan du kjøpe et sett utkledningsklær som er i tråd med barnets interesser, eller rekvisitter som doktorkoffert, sett med kopper og kar, dukker osv. tenker mer i retning av læring og ikke så mye personlig utvikling. moren er veldig flink på det du nevner fra før. hammer og spiker he he, den har nok far ordnet for lengst. Lego, ingen over ingen ved siden av! Alltid en suksess. blir ikke lego litt smått ? og får man i det hele tatt tak i løse klosser som ikke er en del av en maskin eller noe ? Nå husker jeg ikke helt hva anbefalt alder er på Memory, men det er i hvertfall et spill man kan ha glede av lenge! Vi har det på jobben og jeg spiller det med barna så ofte jeg kan. Kjempegøy! mulig... får snoke litt Hama perler (de små) til å sette på brett, eller smykkeperler til å tre på snor, puslespill, kjøleskapmagneter (bokstaver og tall), aktivitetsbok med enkle bokstav-og talloppgaver. perlestadiet er hun over og de har innebygget kjøleskap dessverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå