Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2002 #1 Skrevet 8. mai 2002 hva skal dere bruke under inngang/utgang? hvor mange salmer skal dere ha? noen som har forslag til salmer som ikke har så mange gud/jesus ord i seg? synes det er så mange salmer med masse sånne ord
Rose Skrevet 8. mai 2002 #2 Skrevet 8. mai 2002 Eh, ja - salmer har mye Gud/Jesus i seg nettopp fordi det er SALMER - lovprisninger til Gud. Det er nå en gang det de synger i kirken, og jeg tror ikke du finner salmer som handler om kjærligheten generelt e.l. De fleste kirkene er derimot litt mer liberale mht solosangen.
Niso Skrevet 8. mai 2002 #4 Skrevet 8. mai 2002 Ikke tenk så mye på Gud/Jesus i teksten, tenk heller på at teksten (til tross for slike ord?) har fint innhold. Vi brukte No livnar det i lundar (vår-salme), Kjærlighet fra Gud og Guds godhet sang i sinnet. Alle tre handler jo om kjærlighet, og sistnevnte om å gi sitt JA, dessuten er de veldig "sangbare" - lett å synge, slik at gjestene synger med, ikke helt uten betydning etter min mening. Send meg en privat melding eller mail om du vil ha tekstene til disse. Som inngangs- og utgangsmarsjer brukte vi hhv. Mendelssohn - Fra en midtsommernattsdrøm og Clarke, J - Trumpet Voluntary. Salmer og marsjene kan du finne tekster til og/eller høre på Røyken menighet og Orkdalmenighetenes nettsider. http://www.orkdalsmenighetene.no/vigsel/ http://www.roeyken.kirker.net/index.cgi?se...vigsel1212[ Dette Innlegg er endret av: Niso den 2002-05-08 23:24 ]
Kame Skrevet 10. mai 2002 #5 Skrevet 10. mai 2002 Jeg vil anbefale en nydelig inngangsmarsj: Pachelbel med Canon in D - denne er visst mye brukt i USA, og jeg fant den på en musikk-side som har det meste: http://www.weddingromance.com/music/index.html Jeg lastet den ned via AudioGalaxy, og den er helt nydelig! Nå lurer jeg bare på om jeg kan få organisten vår til å spille denne, for den sto ikke på lista over de vanlige marsjene hun spilte... Ellers tror jeg vi velger salmer som de aller fleste kjenner godt - iallefall Kjærlighet fra Gud, denne husker jeg godt fra barndommen min. Det verste som finnes er en kirke hvor folk MUMLER salmen fordi de ikke kan den! Da hjelper det lite hvor vakker salmen er...
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2002 #6 Skrevet 10. mai 2002 Dersom dere gifter dere på våren- sommeren kan dere jo bruke "No livnar det i lundar"- den er det ikke så mye Gud og Jesus i. Dessuten så er det heller ikke det i "Å leva det er å elska"
Inger Skrevet 14. mai 2002 #7 Skrevet 14. mai 2002 Vi skal ha Å leva det er å elska og Breda dina vida vingar. Den siste fordi den er fin. Det er ikke akkurat noen kjærlighetstekst.
jbkaarud Skrevet 14. mai 2002 #8 Skrevet 14. mai 2002 Morsomt Niso, vi har valgt akkurat de samme salmene og de samme inn/utgangsmarsjene som dere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå