AnonymBruker Skrevet 6. mars 2011 #1 Skrevet 6. mars 2011 Jeg er en jente på 18 som skal til syden for første gang i sommer. Men jeg har ALDRI i mitt liv tatt fly før. Og er veldig redd for det. Har høydeskrekk og klaustrofobi så jeg blir omtrent kvalm av å tenkte på å sitte inne i ett fly i flere timer.... Har noen noe tips? Foreldrene mine sier jeg bør ta ett fly , Bergen-Oslo, for å få følelsen av å fly da.. Men jeg synes det virker så skummelt.. Noen som har opplevd det samme?
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2011 #2 Skrevet 6. mars 2011 Hvis du går til legen så får du en liten pille mot det, jeg tok den rett før turen. Plutselig var turen over, og jeg hadde ikke et sekund frykt under den i det hele tatt. Var veldig rolig, sløv, kabinpersonalet tok godt vare på meg. Gikk fint!
Åselin Skrevet 7. mars 2011 #3 Skrevet 7. mars 2011 Kabinpersonalet er som regel veldig godt vant med folk som er redd for å fly. Det er bare å snakke med de, så har de nok mange tips. evt har de vel noe flyskrekkurs eller noe sånt? jeg tror det er veldig individuelt hva som hjelper, for noen må man vel nesten bedøves, mens andre trenger bare et glass vin før avgang .
SmallTalk Skrevet 7. mars 2011 #4 Skrevet 7. mars 2011 Hopp i det! Du vet ikke hvordan det er før du har prøvd, og et stort fly er absolutt ikke klaustrofobisk. Er du redd for å se ned, så bestill alt annet enn vindussete. Dersom du går inn for at du kommer til å få panikk, så kommer du til å få panikk. Samboeren har høydeskrekk, men å kjøre helikopter går f.eks helt fint pga at du ikke får noe forhold til hvor langt ned det er. Det å stå i en stige er veldig mye værre. Mamma har klaustrofobi. Hun klarer å fly så lenge hun ikke må sitte inne i flyet veldig lenge av gangen mens det står stille. Når det er i bevegelse så går det helt fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå