AnonymBruker Skrevet 6. mars 2011 #1 Skrevet 6. mars 2011 Jeg er en bifil jente og har i det siste hatt et godt øye for jenter. Jeg har fortalt venner om legningen min, men jeg vil gjerne fortelle det til foreldrene mine også. Jeg vil si det nå slik at de ikke blir sjokkert når jeg kommer hjem med en jente og ikke en gutt. Jeg vil ikke at de skal ta det som et selvfølge at min fremtidige kjæreste vil være gutt, for slik som det er nå ser det ut til at det kan være en jente. Jeg er bare veldig nervøs. Tenk om det blir skikkelig rart? Jeg tror ikke foreldrene mine noen gang har tenkt over at jeg kanskje liker jenter også. Jeg tror det blir et skikkelig sjokk, fordi det er jo slik at alle forventer at du skal forelske det i det motsatte kjønn. Men saken er at jeg tenker bare på jenter om dagen. Hvordan gjør jeg det? Jeg føler at det vil sikkert være enklere å si til mamma enn pappa, bør jeg si det til henne først? Noen som har erfaringer? 1
Gjest Purple Haze Skrevet 6. mars 2011 #2 Skrevet 6. mars 2011 Jeg har null erfaring, men som mamma ville jeg satt pris på om barnet mitt fortalte meg om dette. 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2011 #3 Skrevet 6. mars 2011 Jeg er en bifil jente og har i det siste hatt et godt øye for jenter. Jeg har fortalt venner om legningen min, men jeg vil gjerne fortelle det til foreldrene mine også. Jeg vil si det nå slik at de ikke blir sjokkert når jeg kommer hjem med en jente og ikke en gutt. Jeg vil ikke at de skal ta det som et selvfølge at min fremtidige kjæreste vil være gutt, for slik som det er nå ser det ut til at det kan være en jente. Jeg er bare veldig nervøs. Tenk om det blir skikkelig rart? Jeg tror ikke foreldrene mine noen gang har tenkt over at jeg kanskje liker jenter også. Jeg tror det blir et skikkelig sjokk, fordi det er jo slik at alle forventer at du skal forelske det i det motsatte kjønn. Men saken er at jeg tenker bare på jenter om dagen. Hvordan gjør jeg det? Jeg føler at det vil sikkert være enklere å si til mamma enn pappa, bør jeg si det til henne først? Noen som har erfaringer? Jeg er også mamma,men har villet blitt veldig glad om du fortalte det.Slik at jeg slapp å høre det fra andre. Om du kom hjem og sa dette, så sa det noe om forholdet oss imellom også. dette er sikert vanskelig for deg, men det tror jeg også det kan bli for dine foreldre. Har de flere barn? Som mor har jeg sikkert tenkt: å gud,nå får jeg ikke barnebarn. I min tid som ung, så vet jeg ikke om jeg har hatt mit til å si det. Ikke pga frykt,men det var ikke så vanlig at man hørte om bifile osv. heldigvis er det mere åpenhet om det i dag, for det har vert mange som har lidd pga dette. Hvordan er deres kunnskp-holdning til homofile-lesbiske? kansje far-datter er litt vanskeligere? Kansje ta en mammaprat først? lodde stemningen? Eller du kan si det rett ut. Ønsker deg uansett lykke til 1
Gjest anonym Skrevet 6. mars 2011 #4 Skrevet 6. mars 2011 Mange ganger vet foreldrene allerede at deres barn har en annnen legning enn hetero. Spesiellt hvis de har et nært forhold til sitt barn.Da er det ikke så vanskelig å fortelle, siden de kan bekrefte at det visste om det fra før. Hvis de aksepterer dette kan det bli en fin opplevelse og en lettelse å fortelle. Men noen ganger går det ikke like bra, spesiellt hvis foreldrene ikke tåler det de får bekreftet, eller blir informert om. Da kan det være en fordel å ha forberedt seg på hva man vil gjøre hvis de ikke aksepterer deg, så du har en "slagplan" og kan føle deg trygg og selvstendig. For eksempel at du har alliert deg med venner du kan komme til som kan gi deg støtte. Og hvis du fortsatt bor hjemme kan det kanskje hende du trenger et annet sted å overnatte, dersom foreldrene dine ikke takler det du forteller dem. Jeg fikk beskjed hjemme om at det var jo fint det var bifil legning jeg hadde. For da mente de at jeg bare kunne satse på å finne en mann jeg likte bedre enn jenta jeg faktisk var glad i... Det viktigste var jo at samfunnet ikke så stygt på meg, mente de. Så siden jeg var bifil kunne jeg prioritere å finne en mann... Ønsker deg alt det beste og håper du får en fin reaksjon av foreldrene dine, som ikke bærer preg av å ville styre deg i noen retning. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2011 #5 Skrevet 6. mars 2011 TS her. Jeg tror ikke foreldrene min har noe i mot homofile eller bifile. Og de har et barnebarn alle rede. Jeg vil jo ha barn selv om jeg blir sammen med en dame. Jeg vil ha et normalt liv, bare at kanskje partneren min vil være av samme kjønn. Men jeg tror jeg skal si det til mamma først. Jeg kan spørre henne om vi kan gjøre noe alene eller noe. Fordi det blir liksom litt enklere å få det ut hvis det er en jenteprat føler jeg. Det blir litt rart å si til pappa tror jeg, men jeg tror ikke at foreldrene mine har noe i mot det.
nickless Skrevet 6. mars 2011 #6 Skrevet 6. mars 2011 Ønsker deg lykke til,du kjenner dine foreldre best,og tror du de tar det fint,så gjør de sikkert det. Du er datteren deres,og de vil deg nok bare det beste! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå