Pinkyh Skrevet 6. mars 2011 #1 Skrevet 6. mars 2011 Er det noen som har opplevd noe som kan minne om festeblødninger, men så har det vist seg at du ikke var gravid likevel? Evt hva kan årsaken være til å spotte etter EL uten at det er egget som fester seg?
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2011 #2 Skrevet 6. mars 2011 Jeg har opplevd det og var overbevist om at det var festeblødning for jeg hadde aldri spottet før. Men gravid var jeg ikke og hva som forårsaket spotblødningen vet jeg ikke.
Pinkyh Skrevet 6. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2011 Æsj... det jeg er redd for nå, at det faktisk ikke er festeblødninger. Men kan det være at egget faktisk fester seg, men at man SA veldig tidlig, slik at TR kommer til vanlig tid?
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2011 #4 Skrevet 6. mars 2011 Slik jeg har forstått det så hender det ganske ofte at spirende graviditeter ender som SA uten at vedkommende rakk å finne ut om graviditeten først. Jeg vet det er enkelt å si, men forsøk å ikke ha så store forhåpninger når du ikke har mer å gå på enn dette. Jeg skjønner at det er vanskelig men for din egen del tror jeg du burde slappe litt mer av og ikke tolke i hjel alle tegn kroppen din gir som muligens kan tyde på graviditet. For ofte kan kroppen gi de samme tegnene på at mensen er på vei.
Athene Skrevet 6. mars 2011 #5 Skrevet 6. mars 2011 Æsj... det jeg er redd for nå, at det faktisk ikke er festeblødninger. Men kan det være at egget faktisk fester seg, men at man SA veldig tidlig, slik at TR kommer til vanlig tid? Det hender at egget prøver å feste seg, men ikke klarer det. Det kalles kjemisk graviditet, og man får mensen til normal tid, eventuelt noen få dager for sent. Det er ikke en graviditet, så det er ikke snakk om SA/abort. Ikke tolk dette for mye. Alle opplever litt spotting innimellom. Festeblødning er ikke en vitenskap på noen som helst måte. Enkelte opplever ferskt blod, andre spotting, noen bare noen dråper og andre mener de blør i 1-2 døgn. De aller fleste får ingen festeblødning overhodet. Når man prøver å bli gravid legger man merke til alt mulig med kroppen som man ikke tenker over ellers, og overtolker i alle retninger.
Pinkyh Skrevet 6. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 6. mars 2011 Takk for svar. Jeg har prøvd å ta det litt med ro egentlig, men plutselig fikk jeg brun utflod i dag, og det har jeg aldri hatt før, bortsett fra kanskje dagen før mens. Og jeg har sannsynligvis EL rundt denne tiden, uten at jeg har brukt noen EL tester. Etter litt googling, fant jeg ut at det kunne være festeblødning. Så da ble jeg veldig nysgjerrig! Men må prøve å ikke forvente så mye.... Er jo så kjipt å bli skuffet. Får smøre meg med tålmodighet!
Athene Skrevet 6. mars 2011 #7 Skrevet 6. mars 2011 Takk for svar. Jeg har prøvd å ta det litt med ro egentlig, men plutselig fikk jeg brun utflod i dag, og det har jeg aldri hatt før, bortsett fra kanskje dagen før mens. Og jeg har sannsynligvis EL rundt denne tiden, uten at jeg har brukt noen EL tester. Etter litt googling, fant jeg ut at det kunne være festeblødning. Så da ble jeg veldig nysgjerrig! Men må prøve å ikke forvente så mye.... Er jo så kjipt å bli skuffet. Får smøre meg med tålmodighet! Om du har eggløsning ca i disse dager er det nok derfor du har en liten blødning. Egget fester seg ca 7 dager etter eggløsning. En festeblødning vil derfor komme ca 7 dager før forventet mens.
Pinkyh Skrevet 6. mars 2011 Forfatter #8 Skrevet 6. mars 2011 Om du har eggløsning ca i disse dager er det nok derfor du har en liten blødning. Egget fester seg ca 7 dager etter eggløsning. En festeblødning vil derfor komme ca 7 dager før forventet mens. Har kanskje sagt det litt feil... Det er faktisk ca en uke til jeg skal ha mens... Er usikker på om jeg har EL eksakt 14 dager før mens, så derfor jeg sa i disse dager.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #9 Skrevet 9. mars 2011 Kan jo være en EL-blødning... det betyr at du er veldig fruktbar nå og at EL ikke er når du trodde...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå