AnonymBruker Skrevet 6. mars 2011 #1 Skrevet 6. mars 2011 Har nettopp hatt besøk, eller rettere sagt mine foreldre har. Det var nevøen til min mor med kone og to barn. Eldste er vel 12 og hun yngste er 5. De hadde ikke vært her noe lengre enn 15 minutter før det startet. Helt siden de kom så ser jeg jenta på 12 stadig se på søstra, smånikke og riste på hodet. De andre var opptatt med å prate, mens jeg satt litt der og jeg la jo merke til dette og tenkte vel hva slags lek de leker. Så etter å sittet sånn av og på i en 15 minutter så plutselig så spørr 5 åringen om vi hadde noe drikke. Mamma spør hva de vil ha og da spør 5-åringen om vi har noe brus. Det hadde de og det fikk de. Litt senere så spør 5-åringen på nytt, da er det potetchips hun vil ha og siden vi hadde det så fikk hun det og da måtte jo 12-åringen få som sjenert tar i mot litt. Jeg la også merke til at 12-åring så forsiktig på meg innimellom (tror ikke hun vet at jeg la merke til det), vet ikke hvorfor, kanskje jeg ser litt skummel ut? Nå er dette familie, men jeg kjenner ikke dem noe spesielt. Ungene har jeg sett to ganger før. Bor heller ikke hjemme, men var på besøk i dag jeg også. Så jeg reiste meg nå opp og gikk en tur ut på kjøkkene for å se om mine mistanker stemte. Og da ser jeg 12-åringen blir litt mer i livet og da jeg kom tilbake så ser jeg at hun visket noe til søstra si. Så litt senere så spør 5-åringen i gjen om noe godt. Nå har jeg vondt i fingrene, men sånn holdt på flere ganger i dag. Sitter jenta på 12 år og oppfordrer 5-åringen til å spørre om godteri? For det er slik det så ut, med den evige nikkingen, bukking og risting på hodet som hun nermest sa "klar bane". Mle overasket over hvor frekke de faktisk var. Da de gikk så sa jeg i fra til mamma, men hun lo det jo bare bort og sa at 5-åringen er jo søt. Dette er ikke akkurat den nermeste familien heller. Jeg vet foreldrene mine kjenner dem, men vi er ikke så nære at vi gir bursdagspressanger og julepresanger for å si det sånn. Synes dette var temmelig frekk oppførsel. Er det vanlig at barn og så store som 12 spør om godteri når de kommer på besøk, og i tilegg så fort? Og ikke tør å spørre selv heller så hun får søstra si til å spørre. Hadde nå selv aldri turt å spørre om slikt og tror jeg ville blitt veldig flau og faktisk sagt nei om min barn (om jeg hadde) hadde spurt foreldrene mine om slikt. Men sånn bortsett fra det da, så er de greie unger da.
Gjest Eurodice Skrevet 6. mars 2011 #2 Skrevet 6. mars 2011 Ufyselige unger synes jeg. Jeg blir mest rystet over at foreldrene ikke sa noe til dem, men lot dem holde på. Det som er synd, er at slike barn blir mislikt. De er aldri blitt korrigert, så de vet vel ikke bedre. Det er foreldrene som har vært for ettergivende, og barna det går ut over, når ingen liker dem.
LukaFrost Skrevet 6. mars 2011 #3 Skrevet 6. mars 2011 Å få småsøsken til å gjøre noe for seg er vel ett av de eldste triksene i boka. 4
Raven Emerald Skrevet 6. mars 2011 #4 Skrevet 6. mars 2011 Småsøsken er jo født for å være slave for de eldre barna. Sett fra de eldre barnas ståsted. =P
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2011 #5 Skrevet 6. mars 2011 waaaooow................. de sitter to små unger og hører på dere bable om noe som sikkert er 100 % kjedlig for så små unger å sitte å høre på selvfølgelig vil de ha brus og godteri...... for noen dritt unger som ikke klarer å sitte der og høre på at dere voksne babbler uten å spørr om snop......
Gjest Eurodice Skrevet 6. mars 2011 #6 Skrevet 6. mars 2011 waaaooow................. de sitter to små unger og hører på dere bable om noe som sikkert er 100 % kjedlig for så små unger å sitte å høre på selvfølgelig vil de ha brus og godteri...... for noen dritt unger som ikke klarer å sitte der og høre på at dere voksne babbler uten å spørr om snop...... Hva kaller du dette du skriver, da? Noe stort tull!
nickless Skrevet 6. mars 2011 #7 Skrevet 6. mars 2011 Vanlig , men ikke god oppførsel. Som mor hadde jeg satt en stopper for denne type aktivitet! Men barn er barn , og ufyselig vil jeg ikke kalle dem...de er jo lure!! 1
Gjest Linda sofie Skrevet 6. mars 2011 #8 Skrevet 6. mars 2011 (endret) Har selv vært borti slike unger som spør etter brus og snop så fort de kommer inn døra. En venninne av meg har en datter på 7 og hun ville ha både det ene og det andre da hun og mora kom på besøk. Jeg pleier alltid å spørre om de vil ha brus men etter hun fikk et glass cola, så begynte hun å spørre etter både kake, potetgull osv. Må si jeg ble en smule satt ut. Siden jeg hadde litt snop i skapet så fikk hun jo det, men synes uansett det er frekt å spørre om slikt når man er på besøk hos andre. Uansett om man er barn eller ikke. Enda verre er det når de får lillesøstra eller lillebroren til å spørre for seg. Endret 6. mars 2011 av Linda sofie
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2011 #9 Skrevet 6. mars 2011 Sleip å få lillesøster til å gjøre drittjobben men ja dette er sikkelig frekt.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2011 #10 Skrevet 7. mars 2011 Smør på noen gode brødskiver, lefser eller lignende, og gi dem et glass melk eller brus til. Det er også lettvindt å ha noen pizzasnurrer el. lign. i fryseren. Har ofte unger på besøk, og de får heller mat enn snop. Det er som regel når ungene er litt småsultne at de tigger om godteri, er de mette er det ikke så aktuelt lengre.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2011 #11 Skrevet 7. mars 2011 Ja, det er frekt, men enda frekkere av foreldrene å ikke si noe til dem. 2
la Flaca Skrevet 7. mars 2011 #12 Skrevet 7. mars 2011 Veldig vanlig. Men en 12-åring er ALT for gammel til å holde på sånn. Jeg hadde sagt blidt til 12-åringen; "du ****, hvis det er noe du har lyst på så er det bare å spørre" "selv".*blunke* Flaut for 12-åringen, men hva kan man vente seg når man er så gammel og fortsatt holder på sånn? Hadde ikke kostet meg en kalori, selv om foreldrene var der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå