Zoë Castillo Skrevet 6. mars 2011 #1 Skrevet 6. mars 2011 Jeg betalte en regning fra en bokklubb en stund etter forfall ( ). Et par uker senere fikk jeg purring på regninga, med 61 kr i purregebyr. Det stod ikke noe om hva man skulle gjøre hvis regninga allerede var betalt. Hva bruker dere å gjøre? Betaler dere inn kun purregebyret til den kontoen og det kid-nummeret som står på purringa?
Kråkesaks Skrevet 6. mars 2011 #2 Skrevet 6. mars 2011 Hvis du har betalt kan du se bort fra purregebyret tror jeg.
nella123 Skrevet 6. mars 2011 #3 Skrevet 6. mars 2011 Sjekk datoen for når purringen er sendt. Hvis den er senere enn datoen du betalte regningen kan du kaste purregebyret i søpla med god samvittighet.
Christiane_W Skrevet 6. mars 2011 #4 Skrevet 6. mars 2011 Eventuelt kan du jo kontakte kundeservice i morgen:-)
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2011 #5 Skrevet 6. mars 2011 Men hvis purringen kom flere uker etter du betalte, virker det som de ikke har registrert betalingen?
Gjest Blondie65 Skrevet 6. mars 2011 #6 Skrevet 6. mars 2011 Hvis det er mer enn en uke mellom din betaling og purringens dato ville jeg ringt dem og forklart at det er betalt. Purregebyret kan du uansett se bort fra så lenge regningen er betalt.
virw Skrevet 6. mars 2011 #7 Skrevet 6. mars 2011 Eg hadde ringt kundeservice, og forklart at rekninga var betalt. Det kan du uansett finne kvitterng på i nettbanken din. Trur nok du kan sjå vekk frå både ny rekning og purregebyr 1
øyungen Skrevet 6. mars 2011 #8 Skrevet 6. mars 2011 Hvis du ringer kundeservice er det gode muligheter for at de sletter kravet (purregebyret). Hvis du ikke gjør noe, er det stor mulighet for at du får 1.ste varsel på purregebyret om ikke alt for lenge. Derfor er det som oftest lurt å ringe for å få dem til å slette purregebyret. NB! Noter ned hvem du prater med og når du gjør det - en muntlig avtale er lett å glemme, men like gyldig som en skriftlig.....
Zoë Castillo Skrevet 6. mars 2011 Forfatter #9 Skrevet 6. mars 2011 Nå har jeg sjekka nettbanken min, og det viser seg at jeg betalte regninga 25/2, en fredag. Forfall var 3/2. Fakturadato for purringa er 27.2 (en søndag? Det var merkelig.) Så det er jo ikke så mange dager mellom betaling og utstedelse av purring, vil det si at jeg egentlig skal betale purregebyret? Jeg skal ringe Kundeservice i morgen, men det er greit å vite hva som er riktig før jeg ringer. Huff, ikke gøy å betale etter forfall altså!
Brukernavn Skrevet 7. mars 2011 #10 Skrevet 7. mars 2011 Jeg hadde skrevet en mail (alltid greit med alt som er skriftlig) til kundeservice hvor jeg hadde sagt at jeg har fått en purring sånn og sånn, men at denne fakturaen ble betalt FØR purringen ble skrevet.
Tullepia Skrevet 7. mars 2011 #11 Skrevet 7. mars 2011 Jeg betalte en regning fra en bokklubb en stund etter forfall ( ). Et par uker senere fikk jeg purring på regninga, med 61 kr i purregebyr. Det stod ikke noe om hva man skulle gjøre hvis regninga allerede var betalt. Hva bruker dere å gjøre? Betaler dere inn kun purregebyret til den kontoen og det kid-nummeret som står på purringa? Som oftest står det spesifisert på et purregebyr at hvis regningen i mellomtiden er blitt betalt (altså før du fikk purringen) så skal du se bort i fra purringen. Du kontakter utsteder dersom du har spørsmål eller er usikker.
Hanselot Skrevet 7. mars 2011 #12 Skrevet 7. mars 2011 Nå har jeg sjekka nettbanken min, og det viser seg at jeg betalte regninga 25/2, en fredag. Forfall var 3/2. Fakturadato for purringa er 27.2 (en søndag? Det var merkelig.) Så det er jo ikke så mange dager mellom betaling og utstedelse av purring, vil det si at jeg egentlig skal betale purregebyret? Jeg skal ringe Kundeservice i morgen, men det er greit å vite hva som er riktig før jeg ringer. Huff, ikke gøy å betale etter forfall altså! Du har betalt regningen over 3 uker for sent også klager du på purregebyr? Regner med det står i betingelsene deres at det etter 2 uker (som er helt normalt) så påløper det ett purregebyr. 1
Lachesis Skrevet 7. mars 2011 #13 Skrevet 7. mars 2011 Hos oss er det slik at dersom det kan dokumenteres at du har betalt regningen før vi har sendt ut purringen så blir purregebyret automatisk slettet, men ettersom du fikk dette kravet så lenge etterpå så ville jeg tatt kontakt med kundeservice som flere nevner her. Det kan hende a betalingen ikke er registrert pga manglende KID nummer eller betalt til feil konto osv. Vi har mye av det hos oss. Det ordner seg alltid år man får sjekket det opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå