origin Skrevet 6. mars 2011 #1 Skrevet 6. mars 2011 Hva salgs oppgaver har du på din jobb som kontormedarbeider? Hva er det beste og det verste med det?
Wonders Skrevet 7. mars 2011 #2 Skrevet 7. mars 2011 (endret) Verste er at flexitiden går i dass, da noen alltid må være på tlf. Beste er at det er mye fagkunnskap og kompetanseheving som blir en del av hverdagen. Litt rutine, men da sitter jo ting bedre oxo, sannt? :gjeiper: Er serviceperson til fingerspissene, og det hjelper jo. Svarer på tlf, ca 200 om dagen. Sjekker mail, sender kanskje videre til rette vedkommende eller svarer på en del selv. Sender litt faxer. Er med i velferdsgruppa; innkjøp og feiring av bursdagsgaver, fredagskos, osv... Sitter ganske lenket til pulten. Kontormedard. er jo som så mangt... Kunne ikke tenke meg å servere og klargjøre lunsj, hente kaffe til folk, gjøre i stand møtelokaler osv... Endret 7. mars 2011 av Wonders
origin Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 7. mars 2011 Verste er at flexitiden går i dass, da noen alltid må være på tlf. Beste er at det er mye fagkunnskap og kompetanseheving som blir en del av hverdagen. Litt rutine, men da sitter jo ting bedre oxo, sannt? :gjeiper: Er serviceperson til fingerspissene, og det hjelper jo. Svarer på tlf, ca 200 om dagen. Sjekker mail, sender kanskje videre til rette vedkommende eller svarer på en del selv. Sender litt faxer. Er med i velferdsgruppa; innkjøp og feiring av bursdagsgaver, fredagskos, osv... Sitter ganske lenket til pulten. Kontormedard. er jo som så mangt... Kunne ikke tenke meg å servere og klargjøre lunsj, hente kaffe til folk, gjøre i stand møtelokaler osv... ok takk for svar:)
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #4 Skrevet 8. mars 2011 Jeg tar telefonen, svarer selv på en del henvendelser, og hjelper ellers de som henvender seg til å finne rette person å snakke med. Gjør bestillinger, og tar imot varene når de kommer. Gjør mye research på lover og regler når det dukker opp nye problemstillinger - jeg er den på jobben som har mest interesse for sånt, så det blir delegert til meg. Jeg gjør det meste av saksbehandling. Har ansvar for arkivene, både papirarkiv og elektronisk. Sørger for at innkommende dokumenter blir sett av de som trenger det. Skal i løpet av våren få fullt ansvar for et av fagsystemene våre, der vi har elevpersonalia, ansattpersonalia, lager vitnemål til elevene, legger inn opplysninger om ansattfravær, lønn for vikartimer etc. Jeg har også opplæringsansvar for en vikar på kontoret. Og så har jeg blitt en kløpper til å ta ut fliser fra små fingre
origin Skrevet 9. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 9. mars 2011 allright! Da er mitt neste spørsmål; hadde du mye erfaring da du fikk den jobben du har nå? Hva var lønna i din første kontormedarbeider/sekretær jobb og hva er lønna di nå?
element Skrevet 9. mars 2011 #6 Skrevet 9. mars 2011 Hei, Mine arbeidsoppgaver varierer men i hovedsak: Åpne og fordele post Bestille rekvisita Bestille visittkort Koordinere møteromsbestillinger og ordne lunsj/kaffe Bestille reiser for ansatte Arrangere off-site møter/teambuildings Ellers er det en del arkivering/dokument kontroll, forberede for nyansatte som begynner og annet forefallende arbeid. Dette var min første jobb, har litt erfaring som resepsjonist på hotell.
origin Skrevet 10. mars 2011 Forfatter #8 Skrevet 10. mars 2011 hvilken utdanning har dere? Jeg har ingen spesiel utdanning men skal ta kontormedarbeider hos nki:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå