Gjest Hulderjenta Skrevet 29. oktober 2003 #21 Skrevet 29. oktober 2003 Jeg er tydeligvis helt normal - for jeg har også tusen tanker i hodet på en gang, og jeg kan raskt skifte fokus fra det ene til det andre og tilbake igjen. Men hvis jeg spør min kjære: Hva tenker du på? Så kan han svare: Ingenting. Hvis jeg spør videre: Jammen hva ser du for deg, hvor er du hen i tankene? Da får jeg svar! Plutselig kommer tingene fossende, og han kan fortelle i detalj - Han har tydeligvis ikke skjønt at man faktisk tenker når man visualiserer eller drømmer seg bort litt! Tenkning er mye, mye mer enn å tenke i ord/ha "indre monologer"! Mine tanker er svært ofte "levende"/visuelle, spesielt når jeg planlegger noe. Men jeg kan også ha "indre monologer" type "hvor har jeg gjort av saksen nå da.. Søren, det var de klærene jeg skulle henge opp ja.."
MarianneE Skrevet 29. oktober 2003 #22 Skrevet 29. oktober 2003 Har mange rare tanker i hodet mitt på en gang, jeg. Min mann har bare en av gangen, og som mannfolk flest tenker han dette: bil-sex-mat-sex-damer-jobb-Play Station- også begynner det på nytt igjen......
Soul Skrevet 29. oktober 2003 #23 Skrevet 29. oktober 2003 MarianneE skrev: Min mann har bare en av gangen, og som mannfolk flest tenker han dette: bil-sex-mat-sex-damer-jobb-Play Station- også begynner det på nytt igjen......
Ursula Skrevet 29. oktober 2003 #24 Skrevet 29. oktober 2003 Jeg har ørten tanker i hodet på en gang ja
Nala Skrevet 29. oktober 2003 #25 Skrevet 29. oktober 2003 Jeg har en zillion tanker i hodet på en gang. Noen ganger kan jeg ha de merkeligste tankerekker. Plutselig tenker jeg på noe jeg ikke aner hvordan jeg begynte å tenke på :o Da er det om å gjøre å tenke seg tilbake for å se hva det var som penset meg inn på nettopp den tanken. Underlig
Gjest Étoile Skrevet 29. oktober 2003 #26 Skrevet 29. oktober 2003 Tusen ting på en gang her også... Og kjæresten? mat-mat-mat-mat-mat-sex-sex-sex-sex-sex-sex-mat-er det noe på tv nå?
Gjest Madley Skrevet 29. oktober 2003 #27 Skrevet 29. oktober 2003 Tusen tanker. Disse kjører alle på en gang' date=' fører til overbelastninga av systemet, og forårsaker en ørliten shutdown. Så sitter jeg der. Og lurer på hva i hel... det var jeg holdt på med. [/quote'] Beskriver det så godt du Starya at jeg bare slenger meg på..
Rachel Skrevet 29. oktober 2003 #28 Skrevet 29. oktober 2003 De har jo laget en reklame som fint illustrerer menns tankekapasitet på en humoristisk måte... (om det er fakta vet jeg ikke) Nemlig denne tankerekken: "Damer-damer-damer-damer-damer-damer-damer-(åpner kjøleskapsdøra)-yoghurt?--damer-damer-damer..." Jeg tenker på det jeg vil tenke på, alt annet stenger jeg ute.
Gjest gjest1 Skrevet 30. oktober 2003 #29 Skrevet 30. oktober 2003 Godt å se at dere har det på samme måte som meg!!!! Men mannfolk altså!! :o :o EN tanke?!??!?!?? ! :o hjernen deres er bygget opp annerledes. Du kan forestille deg at den er delt inn i mange mange kammere, og i hvert kammer ligger én sak. De kan kun konsentrere seg om en sak av gangen, og når det fremstilles sånn så er det lettere å forstå hvordan. Det er sannsynligvis en mening med det, fra gammelt av, og har sikkert noe med hans historie som jeger å gjøre.. Kvinnehjernen er konstruert mer som en klase spaghetti eller garn, hvor alt går i hverandre, og min teori er at dette ligger i vår historie som de som tok seg av barna - (før prevasjonens tid må vite), skulle holde rovdyr vekke fra heimen, holde liv i bålet, garve skinn og tilberede mat, samtidig som vi skulle sanke røtter og bær... alt på én gang omtrent.. Ikke vær oppgitt over mannen - han er skapt sånn og kan sikkert mange andre ting som vi ikke er så gode til. For eksempel har han et bedre dybdesyn, noe som kommer han tilgode når han lukeparkerer for eksempel.....
Pip Skrevet 30. oktober 2003 #30 Skrevet 30. oktober 2003 Definitivt mykje på ein gong her òg! Men ofte ikkje formulert med ord... Også klarer jeg å ikke tenke på noe hvis jeg bestemmer meg for det. Dette hugsar eg at eg prøvde intenst på av og til i barndommen! I ein filosofisk periode snakka eg mykje med mamma om det å tenkje. Og mamma meinte det ikkje gjekk an å ikkje tenkje på noko som helst. Det skulle eg motbevise... (Fekk det aldri til...)
Gjest gjesta Skrevet 30. oktober 2003 #31 Skrevet 30. oktober 2003 Jeg tenker på ørten forskjellige ting - til alle døgnes tider. Kan være nesten sovnet og så popper det opp en tanke, og jeg bare må si til mannen: Hør, .....var ikke dette lurt...? Og så sier han; "tenker du på noe HELE tiden?" Beviser at mannfolk ikke alltid tenker Men altså, vanligvis har jeg mange tanker i hodet, og så holder jeg på med minst fire ting om gangen -alltid. Har fått endel kommentarer på det på jobb - jeg forklarer det med at jeg er en kvinne med ubegrenset kapasitet!
Snorkie Skrevet 31. oktober 2003 #32 Skrevet 31. oktober 2003 Tusen tanker og tusen ideer på en gang. Blir nesten overivrig og kan begynne nye diskusjoner midt i en diskusjon :o
Gunilla Skrevet 31. oktober 2003 #33 Skrevet 31. oktober 2003 Også klarer jeg å ikke tenke på noe hvis jeg bestemmer meg for det. Wow! Åssen i huleste mestrer du det? Hvis jeg tenker på at jeg ikke skal tenke på noe, da tenker jeg jo pr. def på noe!! Har som de andre her tusen tanker i hodet på en gang. Har også vanskelig for å forstå at det bare er mulig å ha én tanke i hodet sånn som menn kan... For en selektiv evne! *stum av beundring*
chimp Skrevet 31. oktober 2003 #34 Skrevet 31. oktober 2003 Åhhhhh.....kunne ha sagt mye her........om å være totalt fraværende.....'Næssen ikkje tilstede...i sitt eget liv.....' Sangtittel av Jan Eggum....som jeg digger no helt utrolig!!!! Nå leste jeg kun overskriften og ikke de mellomliggende svarene......fordi mange ganger velger jeg å svare på tråder UTEN å bli farget av de som kom før meg..... Helt klart!!! Hue mitt er noen ganger stapp-mega-fullt av tanker.....på en og samme gang.......og så fjerner jeg meg meg helt og totalt fra virkelighetens verden når DET er påkrevet, og da ser jeg sånn ut.... :o *Næssen ikkje tilstedeeeeeeeeee.......... DA kan det være rimelig vanskelig for mine nærmeste å få kontakt....... men alt er en overgang, sa reven, han ble flådd......når det passer meg og det er påkrevet lander jeg på jorda igjen....... ...Men jeg tenker mye rart og abstrakt.....som bare jeg skjønner, knapt nok, og som jeg ikke har den minste mulighet til å forklare her......
Donnie Darko Skrevet 1. november 2003 #35 Skrevet 1. november 2003 jeg er litt både og tror jeg.. mesteparten av tiden så kverner det og går oppi der.. Mange tanker om mye rart.. Men jeg jeg har også evnen til og fordype meg i noe og glemme alt annet. Litt kjipt og prøve og forklare dama at jeg glemte og ringe fordi jeg var oppslukt i å skrive innlegg på KG
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå