Gå til innhold

Lavkarbo vs raw food

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er råveganer (raw food), jeg leste nå en av innleggene til en bruker her inne som promoterer lavkarbo og som også sa at det er bedre å unngå loff, potet, brød, sukker etc og heller spiser ren fersk mat.

Og det er jeg ganske så enig i og opptatt av selv. Men jeg ren fersk mat for meg betyr kanskje noe annet enn det det gjør for en på lavkarbo?

For meg betyr det ren rå natur som er mat, ikke meieri produkter, ikke rødt kjøtt eller annet kjøtt, ikke egg eller noen andre animalske produkter.

Så det jeg lurer på er hva er det som en lavkarbo person anser som ren fersk mat?

Jeg ser mer og mer overalt at lavkarbo og raw food er to livsstiler som kommer mer og mer inn og det er supert! :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

At noen setter lavkarbo og raw opp mot hverandre er for meg fryktelig fjernt.

Raw er en livsstil og et samarbeid mellom mennesket og moder jord, slik jeg ser det. Lokalt, økologisk, sesongprodukter..

Lavkarbo går det vel mye i kjøtt (som da stekes over 40 grader) og fett i form av melk, smør eller hva.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

(Emilie)

Ja altså jeg mente ikke at de var det samme, jeg som er råveganer vet dette meget godt. Men siden SÅ mange er så opphengt i dette lavkarbo greiene så vil jeg gjerne se hvorfor folk mener det er den beste måten å spise på, er det fordi de ikke vet om raw food eller fordi de mener at fløte, bacon, fett og smør og alt det de spiser er bedre enn ren rå natur?

Det var det jeg ville oppnå.

Raw food er forresten ikke lokalt, da hadde vi i Norge slitt ganske mye. Men visse grener av en type raw food livsstil er det noen som velger slik at de bare spiser lokalt og økologisk.

men generelt ett er det ikke typisk for raw food, men økologisk er typisk.

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg lever raw jeg også. Jeg mente såklart lokalt så langt som det går.

Og okey, da misforstod jeg innlegget litt. :)

AnonymBruker
Skrevet

Åja du lever rått du og ja?

Rått! :P

Moro at fler har fått øynene opp for den type mat! :)

AnonymBruker
Skrevet

Man får "øynene" opp når man forstår hvor ekstremt dårlig livsstil man har.

Deretter finner man en ny ekstrem livsstill, f.eks raw.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...