AnonymBruker Skrevet 6. mars 2011 #1 Skrevet 6. mars 2011 Jeg og mannen min skulle egentlig reise på en romantisk weekend til Paris eller Barcelona i vår, men nå viser det seg at vi får problemer med barnevakt og må ta med poden på tur.... Jeg ser egentlig veldig mørkt på å ta med et lite barn på storby ferie, men vi har veldig lyst å reise på tur allikevel. Noen som har forslag til reisemål som passer med småbarn?
Snuppa Skrevet 6. mars 2011 #2 Skrevet 6. mars 2011 Det bor mange barn i storbyer........... Så lenge poden kan plasseres i vogn, så er jo mulighetene ganske så ubegrensede! Det viktigste for dem er jo å få være sammen med foreldrene sine og at det dukker opp en lekeplass eller en gress-slette i ny og ne. Jeg ville reist dit dere aller helst vil dra selv - dere får det til! MEN det kan være hensiktsmessig å bo i leilighet i stedet for hotell, da er det lettere med matlaging til minsten (de spiser jo gjerne litt oftere enn oss voksne). Alt dette fordrer at dere ikke er fremmede for å bære han og vognen opp og ned trapper her og der - hender at det heisene på f.eks. undergrunnsstasjoner ikke virker!
Samulita Skrevet 7. mars 2011 #3 Skrevet 7. mars 2011 Godt poeng av Snuppa! Det bor barn overalt Når det er sagt vil jeg egentlig fraråde deg fra å dra til London. Jeg var der i januar (uten barna mine) og tenkte mer enn en gang at jeg ikke vil dra dit med ungene så lenge de enda sitter i vogn! Synes det var slitsomt nok å dra meg selv opp og ned alle nivåene på undergrunnen :gjeiper: Kan hende det samme gjelder for Paris (?). Vi har vært mye i Amsterdam med barn og der er det i hvert fall ingen problemer. Generelt vil jeg si at byer med trikkesystem er ganske barnevennlige.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2011 #4 Skrevet 7. mars 2011 Hvis man bor på et fint hotell, er det det viktigste, synes jeg. Da kan man overleve litt upraktiske storbyer. Vi hadde et litt kronglete hotell da vi var i Amsterdam, og det ble mye styr, måtte bære vogna overalt, og vi opplevde det som vanskelig å komme seg fram i byen med vogn, og null stellefasiliteter. Vi var en tur i Stockholm, da hadde vi fint hotell, barnevennlig, med svømmebasseng. Det bassenget gjorde underverker for oss alle tre, snuppa storkoste seg i boblebadet, og så kunne vi stikke ned i sentrum mellom øktene i bassenget.
Joni123 Skrevet 7. mars 2011 #5 Skrevet 7. mars 2011 Hei! Jeg ville dratt til Praha pga da slipper dere biltrafikk inne i byen. Koseligere enn å manøvrere barnevognen på trange fortau. Og så ville jeg valgt et hotell ved "old town square". Da kan dere gå helt over Karlsbroen og bare krysse en trafikkert vei. Ville tatt med en bæremeis til ungen hvis dere tar undergrunnen. Kan gi dere flere tips hvis dere velger Praha.
Vibi Skrevet 8. mars 2011 #6 Skrevet 8. mars 2011 Jeg signerer Snuppa som anbefaler dere å leie leilighet. Hvis man bor på et lite hotellrom, med kun soverom og bad får man fort et "problem" når dere skal legge barnet om kvelden, i forhold til hvor dere skal gjøre av dere. Det er selvsagt mulig å bo på et hotell hvor dere får en separat stue eller liknende, men det er ofte veldig mye dyrere enn å leie en leilighet. Da får dere samtidig muligheten til å lage deres eget mat om dere ønsker det. Bare det å få et kjøleskap som er litt større en en halvfull minibar er en fordel når man reiser med barn. Homeaway.com er en god søkemotor når man leter etter leiligheter.
marsy Skrevet 8. mars 2011 #7 Skrevet 8. mars 2011 Jeg ville også tipse om leilighet. Da kan dere sitte i stua og dele en flaske vin på kvelden, mens poden sover søtt på soverommet. Er dere heldig er det kanskje en balkong i leiligheten. Med en så liten gutt ville jeg også frarådet byer der man er avhengig av mye kollektivtransport (opp og ned trapper/rulletrapper), og store folkemengder. Velg heller en litt mindre by. Hva med en litt "mindre" by i Italia (Lucca, Orvieto, Cortona, Firenze)? Så kan dere kjøpe inn oster, spekeskinke osv til kvelden, og ha det meste innen gangavstand (hvis dere bor ganske sentralt)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå