Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anuket
Skrevet (endret)

Jeg skal ikke påstå at jeg er verdens mest spreke menneske, jeg har nettopp klart å trene 2-3 ganger i uken fast. Men det jeg synes er litt flaut er at jeg blir sprutrød i ansiktet under og etter trening! Og det er ikke "litt" rød, men VELDIG rød, en skulle nesten tro det var noe i veien med meg.. :sjenert:

Noen andre som blir like rød? Jeg husker at jeg pleide å bli rød og under gym timene og trening når jeg var yngre. Men så rød? Uff liker ikke å se meg i speilet når jeg er ferdig og forter meg hjem :sukk:

Noen som har noen råd? Jeg antar jeg må akseptere det, men ser sjeldent noen andre som er så rød som jeg. :flau:

Endret av Anuket
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er knallrød i trynet i lang tid etterpå. Syns det var ganske flaut da jeg var yngre, men måtte bare slutte å bry meg om det. Mister all glede over treninga hvis jeg skal tenke på hvor svett og rød og uattraktiv jeg blir.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir helt ekstremt rød under trening, og først 1 times tid etterpå begynner fargen å minske. Venninner bare: herregud så rød du er! :sjenert: Og jeg må ta på hettegenser og løpe ut fra senteret etterpå, for jeg synes jeg er så stygg når jeg er så rød!

Men, for meg hjelper det med selvbruning! Det demper rødheten :)

Gjest Chanè
Skrevet

Jeg leste en gang at når man blir sånn veldig treningsrød, så er det fordi man har for lavt vanninntak i forkant av og under trening. Jeg var sånn selv, ble tomatrød av ingenting .. men etter at jeg sørget for å ha i meg masse vann før trening, og passer på å få i meg mer enn nok mens jeg trener, er problemet helt borte :)

Billig triks det er verdt å teste ut :)

Skrevet

Jeg har det på samme måte. Synes det ser fælt ut, men har bare valgt å ikke bry meg med det. Har hørt noe om at det er fordi vi har mange små blodårer like under huden i ansiktet som utvider seg når blodet begynner å strømme raskere rundt. Men vi får ta det som et tegn på at vi har gjort unna en god treningsøkt da :)

Skrevet

Jeg er knallrød i trynet i lang tid etterpå. Syns det var ganske flaut da jeg var yngre, men måtte bare slutte å bry meg om det. Mister all glede over treninga hvis jeg skal tenke på hvor svett og rød og uattraktiv jeg blir.

Samme her, har hatt det så lenge jeg kan huske.

Jeg blir helt ekstremt rød under trening, og først 1 times tid etterpå begynner fargen å minske. Venninner bare: herregud så rød du er! :sjenert: Og jeg må ta på hettegenser og løpe ut fra senteret etterpå, for jeg synes jeg er så stygg når jeg er så rød!

Men, for meg hjelper det med selvbruning! Det demper rødheten :)

Ja, jeg tar av og til litt sol og det kamuflerer det litt.

Jeg leste en gang at når man blir sånn veldig treningsrød, så er det fordi man har for lavt vanninntak i forkant av og under trening. Jeg var sånn selv, ble tomatrød av ingenting .. men etter at jeg sørget for å ha i meg masse vann før trening, og passer på å få i meg mer enn nok mens jeg trener, er problemet helt borte :)

Billig triks det er verdt å teste ut :)

Vanninntaket hjelper ikke for min del. Drikker nok vann, både før, under og etter trening, men er like rød. Og jo mer jeg tar meg ut, jo rødere blir jeg. Men driter i det, er hvertfall ikke en av pysene som ikke tør å bli svett en gang under en real treningsøkt ;)

Gjest Anuket
Skrevet

Godt å vite at jeg ikke er den eneste! :fnise:

Jeg trener fortsatt, jeg liker å trene (utrolig nok :fnise: ) og vil fortsette med det. Jeg tar aldri sol utenom om sommeren, ute på stranden. Jeg er ikke noe glad i solarium, så det tror jeg ikke blir et alternativ for meg. Jeg får bare overse det, for treningen skal ikke bli gitt opp :)

Jeg hatet å svette før, men under trening er det faktisk befriende! Da vet du at kroppen har jobbet hardt.

Jeg trener uten sminke og, så det er lett å se at jeg er sprutrød. Får bare overse det etter beste evne fra nå av :)

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet

Hehe! Dere gjør det ikke enkelt for dere selv! Burde være flauere å trene uten å bli rød, for da ser det bare ut som de feiker.

Hun som foreslo selvbruningskrem er inne på noe. Solbruning er jo naturens concealer for røde prikker i huden.

Men der er faktisk bare et tegn på at treninga virker, og at blodpumpa får kjørt seg. Og at du har varmet opp på ordentlig vis.

Hvis ikke du har varmet opp på ordentlig vis, er det et tegn på at du har godt av å trene mer, og å varme opp skikkelig først. Og heller ta trapper foran heis. :gjeiper:

Men dette betyr ikke at du trenger å spare på vannet. Vann er viktig.

Gjest Anuket
Skrevet

Hehe! Dere gjør det ikke enkelt for dere selv! Burde være flauere å trene uten å bli rød, for da ser det bare ut som de feiker.

Hun som foreslo selvbruningskrem er inne på noe. Solbruning er jo naturens concealer for røde prikker i huden.

Men der er faktisk bare et tegn på at treninga virker, og at blodpumpa får kjørt seg. Og at du har varmet opp på ordentlig vis.

Hvis ikke du har varmet opp på ordentlig vis, er det et tegn på at du har godt av å trene mer, og å varme opp skikkelig først. Og heller ta trapper foran heis. :gjeiper:

Men dette betyr ikke at du trenger å spare på vannet. Vann er viktig.

hehe nei jeg gjør ikke det! :fnise:

Som regel bryr jeg meg lite om hva folk mener, helt til jeg oppdaget hvor rød jeg faktisk ble! :flau:

Får bare lære meg å overse det :jepp:

Ja drikker mye vann! Både før, under og etter.

Skrevet

Får bare lære meg å overse det :jepp:

Nemmelig. Hvis noen sier noe, kan du trygt kalle dem posører. Og spørre dem med alvorlig granskende mine om de er så desp etter å sjekke mannfolk, at de står i et helsestudio og setter helsa på spill. :gjeiper:

Du trener ikke hardt nok om du ikke peser, slever, svetter, banner, gnisser tenner, rødmer, grynter og hiver etter pusten. Er ikke så ulikt sex, egentlig. :ler:

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg blir knallrød når jeg trener. Ble flau over det før, men nå må jeg bare la det gå sin gang. Tenker litt over nå også innimellom, så kanskje jeg burde drikker mer vann før og under trening ja!? ;) Uansett, andre får bare mene det de vil ang mitt tomatrøde tryne hvertfall. :)

Gjest Anuket
Skrevet

Nemmelig. Hvis noen sier noe, kan du trygt kalle dem posører. Og spørre dem med alvorlig granskende mine om de er så desp etter å sjekke mannfolk, at de står i et helsestudio og setter helsa på spill. :gjeiper:

Du trener ikke hardt nok om du ikke peser, slever, svetter, banner, gnisser tenner, rødmer, grynter og hiver etter pusten. Er ikke så ulikt sex, egentlig. :ler:

Oh dette hørtes bare helt fantastisk tiltrekkendes ut! :ler:

Skrevet

jeg blir også tomatrød, derfor jeg begynte å bruke fundation hehehehe :-)

Det hjelper !! :-)

Gjest Anuket
Skrevet

jeg blir også tomatrød, derfor jeg begynte å bruke fundation hehehehe :-)

Det hjelper !! :-)

Foundation som i sminke? Eller selvbruningskrem/ solarium?

Jeg har ikke noen god erfaring med å trene med sminke, har vært på trening rett etter skole og jobb - og da har sminken begynt å renne litt, og svetter av :fnise:

Jeg bruker mineral pudder, og den dekker jo litt av det røde, men synes det er ltit ekkelt å trene med sminke som sagt. :)

Skrevet

Foundation som i sminke? Eller selvbruningskrem/ solarium?

Jeg har ikke noen god erfaring med å trene med sminke, har vært på trening rett etter skole og jobb - og da har sminken begynt å renne litt, og svetter av :fnise:

Jeg bruker mineral pudder, og den dekker jo litt av det røde, men synes det er ltit ekkelt å trene med sminke som sagt. :)

fundation som i sminke, bruker også mineralpudder av og til.

funker fett det bortsett fra vist du har ein fundation som renner hehe :-)

det spørs jo kor mykje sminke du har på deg, eit mineralpudder som pustar er foreksempel nesten ikkje merkbart

og istede for at du blir knall rød blir du heller søt brunrosa :-D

Skrevet

Trening genererer svette, og da burde sminke være bannlyst. Du tetter ikke porene før du går i bastu, liksom.

Trening, friskluft (og sol) og et sunt kosthold er grunnpillarene for frisk hud. Hvordan ser frisk hud ut? Sånn som de mindre heldige prøver å etterligne ved hjelp av sminke... :popcorn:

• Liker 1
Gjest Katten.
Skrevet

Blir også knallrød når jeg trener. Vært slik siden barndommen. I tillegg har jeg arvet en ting fra min far: vi svetter bare en sokk stirrer intenst på oss. Så jeg må ha med meg en håndduk rundt omkring på treningssenteret i tillegg. Yeeeey!

Men pfft, hvem bryr seg? Man er ikke akkurat der for å sjekke opp folk eller dømme folk, men for å komme/holde seg i form!

Gjest Anuket
Skrevet

Njaa... jeg har trent med sminke et par ganger, som sagt de gangene jeg kommer rett fra skole eller jobb og har glemt sminkefjerner. Nei jeg tror nok det blir sminkefritt under trening på meg, kanskje med at par unntak hvis jeg ikke har med meg sminkefjerner.

:)

Skrevet
Men pfft, hvem bryr seg? Man er ikke akkurat der for å sjekke opp folk eller dømme folk, men for å komme/holde seg i form!
Sånn var det før vi slapp kvinnsen inn der. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...