Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2011 #1 Skrevet 6. mars 2011 Hva er det som gjør at jenter setter kjendisstatus over alle andre faktorer når det gjelder tiltrekning? Hvorfor betyr det så utrolig mye for jenter at en type har vært på TV? Se f.eks. på dette bildet: http://gfx.dagbladet.no/labrador/156/156963/15696359/jpg/active/978x.jpg
Gjest Raindrops Skrevet 6. mars 2011 #2 Skrevet 6. mars 2011 Gjør vi det? Dette var fullstendig nytt for meg... 3
Tulling Skrevet 6. mars 2011 #3 Skrevet 6. mars 2011 Er det første gang du har sett en mindre attraktiv mann med en pen kjæreste ? 2
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2011 #4 Skrevet 6. mars 2011 Gjør vi det? Dette var fullstendig nytt for meg... Da kommer du fra en annen planet. Hvorfor får f.eks. en gutt som har deltar i et realityprogram hundrevis av SMS og naken-MMS så snart fjeset hans kommer på TV? Hva er det som gjør at jenter kaster alle seksuelle hemninger over bord når det gjelder kjendiser? Og ja, selvsagt er det unntak - du regner vel deg selv som et unntak. Men la oss nå diskutere i generelle vendinger. Om du klarer det.
Gjest gjest Skrevet 6. mars 2011 #5 Skrevet 6. mars 2011 Er det første gang du har sett en mindre attraktiv mann med en pen kjæreste ? Nei, det finnes mange stygge mannlige kjendiser med dritfine kjærester
Tulling Skrevet 6. mars 2011 #6 Skrevet 6. mars 2011 Det finnes også stygge menn som verken er rik eller kjendis som har "bra dame". 1
Gjest gjest Skrevet 6. mars 2011 #7 Skrevet 6. mars 2011 Det finnes også stygge menn som verken er rik eller kjendis som har "bra dame". Det stemmer nok. Men i denne tråden lurte jeg på om det er noen jenter som har selvinnsikt nok til å dele hvorfor de finner kjendiser så tiltrekkende.
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2011 #8 Skrevet 6. mars 2011 Det stemmer nok. Men i denne tråden lurte jeg på om det er noen jenter som har selvinnsikt nok til å dele hvorfor de finner kjendiser så tiltrekkende. Det kan forklares biologisk sett. En av de sterkere teoriene er jo at jentene lar seg tiltrekke av disse kjendisene, fordi de symboliserer en sterk lederskikkelse - noe som var svært viktig da menneskene gikk på savannen i konkurranse med de andre artene. Det er rett og slett gamle instinkter som henger igjen. Selv om vi har blitt moderne, så henger urmennesket igjen litt mer enn de fleste vil innrømme.
Gjest Raindrops Skrevet 6. mars 2011 #9 Skrevet 6. mars 2011 Det er mulig det ikke har noe med selve kjendisstatusen å gjøre, men mer å gjøre med at folk som vår alles kjære Rybak har fått en god porsjon selvtillit som følge av det han har oppnådd, og selvtillit er tiltrekkende uansett kjønn. Kvinner er forøvrig ikke de eneste som kan bli opphengt i kjendiser, det er ikke et kjønnsbetinget fenomen. Men kjenner jeg dette temaet rett, så kommer det bare til å handle om at alle kvinner blir kåte av status og penger, derfor er alle kvinner egentlig kyniske og så godt som prostituerte. I'm out. Den diskusjonen har jeg hatt alt for mange ganger. 2
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2011 #10 Skrevet 6. mars 2011 Det er mulig det ikke har noe med selve kjendisstatusen å gjøre, men mer å gjøre med at folk som vår alles kjære Rybak har fått en god porsjon selvtillit som følge av det han har oppnådd, og selvtillit er tiltrekkende uansett kjønn. Kvinner er forøvrig ikke de eneste som kan bli opphengt i kjendiser, det er ikke et kjønnsbetinget fenomen. Men kjenner jeg dette temaet rett, så kommer det bare til å handle om at alle kvinner blir kåte av status og penger, derfor er alle kvinner egentlig kyniske og så godt som prostituerte. I'm out. Den diskusjonen har jeg hatt alt for mange ganger. Hehe, neida. For menn blir også kåte av en sterk kvinne, noe som også henger igjen fra urmenneskets tider. En sterk og fruktbar kvinne kan jo føde friske barn.
Gjest gjest Skrevet 6. mars 2011 #11 Skrevet 6. mars 2011 Det er mulig det ikke har noe med selve kjendisstatusen å gjøre, men mer å gjøre med at folk som vår alles kjære Rybak har fått en god porsjon selvtillit som følge av det han har oppnådd, og selvtillit er tiltrekkende uansett kjønn. Nei ,det jeg lurer på er hvorfor en gutt bokstavelig talt over natten kan bli overrøst med sextilbud, kun fordi han var på TV kvelden før. Hvorfor tar du det så personlig? Gutter liker store pupper, jenter liker kjendiser. Jeg bare lurer på om noen med litt selvinnsikt kan gi noe bra svar på det.
Gjest Raindrops Skrevet 6. mars 2011 #12 Skrevet 6. mars 2011 Jeg tar det ikke personlig, jeg er bare lei av temaet
Gjest SnakeOil Skrevet 6. mars 2011 #13 Skrevet 6. mars 2011 (endret) Fordi: Kjendis = power Penger = power Muskler/truende/skummel (voldsdommer) = power Power = alfakvaliteter Alfakvaliterer = pussy For oss som ikke er kjendiser eller steinrike eller super-adonis'er, kan faktisk bare det å ha stor selvtillit, "ta rommet" og være midtpunkt og samtidig være "utilgjengelig" men ettertraktet, være nok til at noen drar mistenkelig mye mus. Dette var veldig kort forklart og veldig generelt, men det er ingen tvil om at alt som kan ansees som økning i "power", er mer alfa og mer tiltrekkende på kvinner. (det er også grunnen til at "stygge" men rike menn kjører rundt på smellvakre blondiser osv). Vet jeg antakelig slår med pinne på vepsebolet nå men sannhet er sannhet. Endret 6. mars 2011 av SnakeOil 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2011 #14 Skrevet 6. mars 2011 De der to har vel vært venner siden de var 12 år, gått på samme skole og i tillegg jobbet tett sammen de to siste årene, så det er da ikke så usannsynlig at hun falt for ham? Jeg tror ikke det var kjendisstatusen hans som tiltrakk henne.
Tulling Skrevet 6. mars 2011 #15 Skrevet 6. mars 2011 Jeg bare lurer på om noen med litt selvinnsikt kan gi noe bra svar på det. Ser ikke hva selvinnsikt har med dette å gjøre Du får lete opp en fin jente som er sammen med en stygg kjendis og spørre henne. Hvem vet hvorfor noen er sammen med noen. Så det er helt usansynlig for deg at noen som er stygg og tilfeldigvis kjendis kan ha fått same på samme måte som hvem som helst bare at hun tilfeldigvis er pen ? For min del klarer jeg ikke å sette meg inn i situasjonen. Men antar at hvis man skal plukke ut noe har det nok med selvtillitt å gjøre. Som jenter digger
Gjest gjest Skrevet 6. mars 2011 #16 Skrevet 6. mars 2011 Jeg tar det ikke personlig, jeg er bare lei av temaet Da trenger du ikke delta i diskusjonen.
Gjest gjest Skrevet 6. mars 2011 #17 Skrevet 6. mars 2011 De der to har vel vært venner siden de var 12 år, gått på samme skole og i tillegg jobbet tett sammen de to siste årene, så det er da ikke så usannsynlig at hun falt for ham? Jeg tror ikke det var kjendisstatusen hans som tiltrakk henne. Minner litt om eks-kona til John Arne Riise, som på mystisk vis ble forelska i ham så snart han ble fotballproff, etter at han hadde vært forelska i henne siden barneskolen.
Gjest Raindrops Skrevet 6. mars 2011 #18 Skrevet 6. mars 2011 Da trenger du ikke delta i diskusjonen. Det er jo det jeg sa at jeg ikke skulle gjøre likevel, jeg deltok litt, så ombestemte jeg meg. Les hva jeg skriver da mann
Gjest Valiant Skrevet 6. mars 2011 #19 Skrevet 6. mars 2011 Enten kvinner liker det eller vil innrømme det så er det svært mange kvinner som tiltrekes av penger makt og kjendisstatus 1
Gjest HunterLady Skrevet 6. mars 2011 #20 Skrevet 6. mars 2011 Kjendiser har høyere status enn ikke-kjendiser, derfor. Var det så vanskelig?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå