Jill Skrevet 6. mars 2011 #1 Skrevet 6. mars 2011 Jeg og kjæresten er litt uenige om hva en bør spise etter en treningsøkt. Han sier jeg må få i meg karbs og proteiner, i form av f.eks. kylling, egg og gjerne en sjokomelk. Men jeg trener ofte på kveldstid siden jeg har spist middag tidligere på dag så da blir det grovbrød med pålegg. Jeg er ikke sulten etter et slikt måltid så det har gjort nytten sin. I tillegg er mitt mål å gå ned i vekt, mens han skal opp i vekt. Får ikke helt til å forklare hva jeg mener er bra, men noe sånt som at kroppen skal fortære denne maten etter treningen, og at den heller går løs på fettet hvis jeg ikke spiser store, tunge måltid. Hva mener du?
MilliVanilli Skrevet 6. mars 2011 #2 Skrevet 6. mars 2011 Hvis du trener på kveldstid ville jeg ha holdt meg unna karbohydrater. Kylling kan du fint spise, mye proteiner og ikke fett/karbohydrater. Sjokolademelk er det mye unødvendige kalorier i, så jeg ville ha droppet dette om målet var vektnedgang.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2011 #3 Skrevet 6. mars 2011 Skummet melk er visst bra. En omelett eller et par kokte egg er jo heller ikke mye kalorier i.
Jill Skrevet 6. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 6. mars 2011 Takk for svar! Er ikke så glad i melk, bare kefir, men det er vel ikke så sunt.. Det finnes nok bedre mat enn bare skiver, men når jeg kommer hjem 22.30 etter endt treningsøkt så vil jeg bare trykke i meg noe uten å bruke lang tid på å tilberede det. Kanskje jeg bør bli flinkere til å lage litt ekstra til middag, som jeg kan ha til kvelden.
Supraspinatus Skrevet 6. mars 2011 #5 Skrevet 6. mars 2011 Jeg og kjæresten er litt uenige om hva en bør spise etter en treningsøkt. Han sier jeg må få i meg karbs og proteiner, i form av f.eks. kylling, egg og gjerne en sjokomelk. Men jeg trener ofte på kveldstid siden jeg har spist middag tidligere på dag så da blir det grovbrød med pålegg. Jeg er ikke sulten etter et slikt måltid så det har gjort nytten sin. I tillegg er mitt mål å gå ned i vekt, mens han skal opp i vekt. Får ikke helt til å forklare hva jeg mener er bra, men noe sånt som at kroppen skal fortære denne maten etter treningen, og at den heller går løs på fettet hvis jeg ikke spiser store, tunge måltid. Hva mener du? Kommer jo an på hva du trener da. Du kan godt spise skiver om du vil. Rett etter trening er det best å få i seg noe kjapp mat. Fortrinnsvis med lett opptagelige karbohydrater. Gjerne også i væskeform. YT restitusjonsdrikk er en grei slik. Sjokomelk med skummetmelk også. Det vil også fungere greit med grovbrød med pålegg. Prøv å få i deg et proteinrikt pålegg. Feks skinke, ost, eller fisk. Ta gjerne dobbelt opp med pålegg på (pass på at ost inneholder veldig mye fett). Drikk et glass skummetmelk til. Man må ikke spise svære måltider etter trening for å få effekt. Husk at du også skal sove og da passer det dårlig å ha mye mat i magen som skal fordøyes. 1
Jill Skrevet 6. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 6. mars 2011 Kommer jo an på hva du trener da. Du kan godt spise skiver om du vil. Rett etter trening er det best å få i seg noe kjapp mat. Fortrinnsvis med lett opptagelige karbohydrater. Gjerne også i væskeform. YT restitusjonsdrikk er en grei slik. Sjokomelk med skummetmelk også. Det vil også fungere greit med grovbrød med pålegg. Prøv å få i deg et proteinrikt pålegg. Feks skinke, ost, eller fisk. Ta gjerne dobbelt opp med pålegg på (pass på at ost inneholder veldig mye fett). Drikk et glass skummetmelk til. Man må ikke spise svære måltider etter trening for å få effekt. Husk at du også skal sove og da passer det dårlig å ha mye mat i magen som skal fordøyes. Trener fortrinnsvis håndball og aerobic med lett styrketrening. Og med lett styrketrening mener jeg situps, pushups og noe manualtrening (2 kg ) Av pålegg går det i trønderfår, leverpostei, hvitost og kalverullade, med noe grønt på toppen. Jeg drikker stort sett bare vann, og liker ikke så godt melk, så kan jus fungere bra?
Supraspinatus Skrevet 6. mars 2011 #7 Skrevet 6. mars 2011 Trener fortrinnsvis håndball og aerobic med lett styrketrening. Og med lett styrketrening mener jeg situps, pushups og noe manualtrening (2 kg ) Av pålegg går det i trønderfår, leverpostei, hvitost og kalverullade, med noe grønt på toppen. Jeg drikker stort sett bare vann, og liker ikke så godt melk, så kan jus fungere bra? Melken inneholder mye proteiner som juice ikke har. Så lenge du får i deg proteiner fra andre kilder så er det ikke noe problem med juice til maten. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå