Gå til innhold

Bør jeg gå ut nå, har influensa

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har feber og er så trett. Har ikke spist i dag, men har lovet meg bort som hundepasser. Han er ute i hagen nå, men der vil han ikke bæsje. Kan jeg tolke han litt utover kvelden og hva skal jeg se etter? Han bruker å bjeffe hvis han må, det gjør han også når det er akutt løpetid hos naboen. Har verdens dårligste samvittighet. Han har sine rutiner og kveldsturen er mellom syv og åtte på kvelden, bare rundt kvartalet.

Men jeg er ikke i form, fryser, hodepine, hoster og er helt slapp. Eieren kommer i natt en gang. Hva ville dere gjort, kan man se det litt an? Han varsler hvis det er akutt, men hvor skal jeg gjøre av samvittigheten?

Vil helst bare høre svar om at jeg kan se det an, siden han er ute i hagen og kan gjøre hvis han må. Men han liker turene sine. Jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke er i form til en lukte runde, men det innebærer jo så mye.

Nå kom han inn fra hagen og gnir seg inn i teppet på stua, fornøyd. Han merker jo at jeg er syk, men kan jeg ha god samvittighet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er for en gang skyld så gjør det ingenting :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg er plaget av så sterk samvittighet ellers også, men jeg kjenner han og vet at han vil bjeffe hvis han må. Etter at han skiftet for har han begynt å ha regelmessig avføring bare tidlig på dagen. Men det kan jo skje unntak.

Jeg skal se det litt an. Han har lagt seg på teppet nå, etter å ha mast med blikket i en halv time. Når han har hatt dårlg mage har det skjedd bare en gang at han har gjort det inne. Han er veldig ordentlig, den karen. :)

Det er noen andre naboer som har hunder med løpetid, men han bryr seg ikke så mye om dem, men er veldig opptatt av å markere for tiden. Da føler jeg at jeg har stjelt hans kveldsrunde. Når en nabohund har løpetid, er han helt spirrevill, men hun liker ikke andre hunder, bare han. :)

Får se om jeg ikke tar en tur rundt kvartalet, men føler bare for å sove par timer først. Er vokst opp med at hund/hest kommer før egne behov. Det er jo sant, men hender det at dere gjør unntak?

Skrevet

Villa knipsa en paracet og tusla en runde med hunden. Myyye bedre enn å ha dårlig samvittighet hele kvelden.

Jeg har vært støggdårlig mange ganger, men aldri for dårlig til å gå tur med hundene. Greier alltid å ta meg sammen og hutre meg av gårde på en liten tur. Faktisk føler man seg alltid bedre etterpå, uansett hvor høy feber man har. Frisk luft er alltid godt for hodet. (selv om jeg har vært helt på gråten og syntes synd på meg selv mange ganger) :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Han har gått og lagt seg nå og har ikke maset, men jeg føler at jeg må. Tror jeg bare skal hvile en time og ta runden, men føler meg helt svimmel og tenker at jeg er så glad for at jeg ikke har egen hund, fordi man må hele tiden.

Er glad for å passe han, men kjenner han veldig godt. Han ville gått frem og til bake over gulvet hvis han måtte og hvis jeg satt opptatt med noe, ville han bjeffet for å få oppmerksomhet. Hadde eieren ikke hatt hage, ville jeg gått, da måtte jeg jo ha gjort det.

Hadde egen hund for noen år siden, hun ble veldig gammel. Et sted vi bodde, hadde vi hage og hun hatet å gjøre fra seg i en krok av hagen, men hun gjorde jo det. Hun fikk to turer daglig, en langtur.

Tror ikke jeg kan ha hund, bor i blokk i 4.etasje og uten hage. Føler at jeg ville syntes synd på den straks jeg fikk influensa og hadde tenkt omplassering, den fine hunden fortjener det beste osv.

Tenker at jeg legger meg om ikke lenge og slipper han ut i hagen. Hvis han maser med blikket, kan jeg alltids gå en runde. Dere må jo være verdens snilleste som har hunder, all respekt til dere. :) En venninne har ti hunder, driver med løp. Men de står jo ute da, som regel. Men trening hver dag, og alle må inn i huset for å sosialiseres jevnlig. Hun har verdens beste mann også, viste det seg når han ble voksen og fikk litt år på seg.

Konklusjonen er at hvis jeg hadde hatt en mann, ville jeg gått tur nå bare for å bevise noe, siden jeg aldri kan tenke meg en så snill mann.

Huff, nå pratet jeg meg bort. Men kan jeg se det litt an, om han ikke maser, jeg kjenner han jo veldig godt.

Skrevet

Hvis hunden blir urolig og signaliserer at den vil på do, må du jo ta den ut en tur.

Utover det skal du bare balle deg inn i et pledd og slumre og bli frisk. Det gjør ingen verdens ting at hunden må holde seg i ro en dag eller flere når eieren (dyrepasser) er syk.

Får han mat, vann og gå på do så klarer den seg godt til eieren kommer.

God bedring :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...