AnonymBruker Skrevet 5. mars 2011 #1 Skrevet 5. mars 2011 Jeg er litt fortvilet nå, har vært på visning og har tenkt å sette inn et bud på en leilighet. Men i går kom tilsvarende leilighet i samme blokk på finn.no. Det var andre farger på veggene og en hylle mer på badet, kjøkkenet var det samme, pluss et skap og to hyller. Differansen var 200.000 i prisantydning. Den dyreste er i 2.etasje mens den jeg så på er i 4. etg. Det er heis der. Hva skjer, og hvordan skal jeg forholde meg til budgiving nå? Det virker jo som om megler som har satt høyest prisantydning har mer teft for hva som er normalen. Men det vil vel påvirke bud på den andre... hvorfor setter de så forskjelllige priser på boliger som har samme gulv, bad, kjøkken osv.? Den jeg så på, tror jeg vil gå for opptil tohundre tusen over takst, men føler meg litt snytt når jeg skal gi bud og er litt forvirret nå. Tankte jo å by under takst og så gå forsiktig frem, men ser jo at jeg helst må kjøre hardt under budrunden. Noen som har opplevd det eller har erfaringer?
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2011 #2 Skrevet 5. mars 2011 Tja, det å sette pris er veldig vanskelig - og det kan hende at den ene har priset leiligheten lavt, den andre høyt. To meglerforretninger kan heller ikke samarbeide om pris - de må sette det de mener er riktig ut fra beliggenhet, markedet, størrelse osv. I tillegg er det veldig stor forskjell på hvor attraktiv en leil i 4. etg er, kontra en i 2. etg. Med mindre det er heis der, er det mange som faller av lasset i budrunden bare pga trappene! Tenk på de som skal bære små barn som ikke kan gå, f.eks. Eller litt eldre mennesker som er dårlige til bens. Som du skjønner - det er ikke sikkert at den ene opererer med lokkepris ;-) men jeg forstår at du blir forvirret, og blir usikker på hvordan du skal gå fram i budrunden!
Gjest Bjørn82 Skrevet 5. mars 2011 #3 Skrevet 5. mars 2011 Jeg er litt fortvilet nå, har vært på visning og har tenkt å sette inn et bud på en leilighet. Men i går kom tilsvarende leilighet i samme blokk på finn.no. Det var andre farger på veggene og en hylle mer på badet, kjøkkenet var det samme, pluss et skap og to hyller. Differansen var 200.000 i prisantydning. Den dyreste er i 2.etasje mens den jeg så på er i 4. etg. Det er heis der. Hva skjer, og hvordan skal jeg forholde meg til budgiving nå? Det virker jo som om megler som har satt høyest prisantydning har mer teft for hva som er normalen. Men det vil vel påvirke bud på den andre... hvorfor setter de så forskjelllige priser på boliger som har samme gulv, bad, kjøkken osv.? Den jeg så på, tror jeg vil gå for opptil tohundre tusen over takst, men føler meg litt snytt når jeg skal gi bud og er litt forvirret nå. Tankte jo å by under takst og så gå forsiktig frem, men ser jo at jeg helst må kjøre hardt under budrunden. Noen som har opplevd det eller har erfaringer? Det smarteste du gjør er å by det du har råd til, og selvfølgelig innen for fornuftens grenser. I et område hvor det er vanlig at objekter selges over takst er det bare bortkastet tid å by under takst. Da byr du det du mener du har rå å betale. Også er du ferdig med det budet. Ikke noe mer.. Da kan du ha skremt vekk andre og ende opp med å få leiligheten uansett. Jeg dreit meg ut på å by under takst å være med i budkrig når jeg kjøpte et av mine sted. Jeg har nettopp kjøpt meg et til hus og det bydde jeg det jeg mente huset var verdt og det jeg var villig til å betale for det. Jeg fikk det huset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå