Gå til innhold

Hvordan sier man ifra på en pen måte at man ikke ønsker mobilnummeret hans?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som nysingel trenger jeg å komme meg ut blandt venner og ha noe gøy å gjøre. Vi pleier å dra ut på byen i helgene og da er det jo vanlig at man kommer i snakk med andre, for min del blir det spesielt menn. Jeg synes det er moro å danse og å snakke med andre folk. Men når kvelden er omme får man alltid det pinlige øyblikket hvor de spør etter et telefonnummer eller en mail! Altså det er smigrende at de spør, men jeg er absolutt ikke klar for å ha en "sånn" kontakt med andre gutter, enda. De spør jo etter et telefonnummer fordi de håper på noe mer?! :sjenert: (De fleste gjør ihvertfall det regner jeg med)

Hvordan sier man ifra på en pen måte at man ikke ønsker telefonnummeret deres? Eller videre kontakt? Jeg synes det er kjempe vanskelig å si nei, føler meg frekk som bare går, og ikke liker jeg å bli kalt luremus....! :nei:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som nysingel trenger jeg å komme meg ut blandt venner og ha noe gøy å gjøre. Vi pleier å dra ut på byen i helgene og da er det jo vanlig at man kommer i snakk med andre, for min del blir det spesielt menn. Jeg synes det er moro å danse og å snakke med andre folk. Men når kvelden er omme får man alltid det pinlige øyblikket hvor de spør etter et telefonnummer eller en mail! Altså det er smigrende at de spør, men jeg er absolutt ikke klar for å ha en "sånn" kontakt med andre gutter, enda. De spør jo etter et telefonnummer fordi de håper på noe mer?! :sjenert: (De fleste gjør ihvertfall det regner jeg med)

Hvordan sier man ifra på en pen måte at man ikke ønsker telefonnummeret deres? Eller videre kontakt? Jeg synes det er kjempe vanskelig å si nei, føler meg frekk som bare går, og ikke liker jeg å bli kalt luremus....! :nei:

Ta imot tlf.nr., og så kvitter du deg med det etterpå.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jepp, be dem gi deg nr deres i stedet for å gi ut ditt. Også bestemmer du selv hva du vil gjøre videre :)

Skrevet

Jeg ville sagt at det var smigrende, men at du ikke er klar for kontakt utover det å tilfeldig møtes ute på byen.

Det er jo ikke særlig hyggelig å forgjeves håpe på en telefon ifra en eller ei du har fattet interesse for.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ettersom du ikke er klar for å møte noen nye ville jeg kanskje vært litt tilbakeholden med å ha så mye kontakt med menn ute på byen, og heller fokusert på vennene du er med osv.

Det er ikke til å stikke under en stol at byen er en sjekkearena..

Jeg prøver å snike inn i samtalen tidlig at jeg har type og er ikke overstrømmende åpen i min kontakt (men høflig), så det ikke oppstår noen misforståelser..dette for at de evnt skal slippe å "Kaste bort" tid og forhåpninger i tilfelle det er hovedsakelig en date de er ute etter.

AnonymBruker
Skrevet

Tror de aller fleste ettervert har skjønt at ett telefonnummer ikke er en garanti for at det blir noe mer. Ikke ødelegg stemningen der og da, bare ta med deg telefonnummeret. Og glem det

Skrevet

Ettersom du ikke er klar for å møte noen nye ville jeg kanskje vært litt tilbakeholden med å ha så mye kontakt med menn ute på byen, og heller fokusert på vennene du er med osv.

Det er ikke til å stikke under en stol at byen er en sjekkearena..

Hun trenger da ikke å kutte ned på kontakten eller flørtinga. Er bare å si at hun ikke pleier å gi ut nummeret.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Takk for kloke svar! Jeg er meg selv ute, jeg går ikke bevisst inn for å flørte. Hvorfor skal jeg da bare snakke med venninner? :) Er moro å møte nye mennesker ;) Men ja det beste er vell kanskje å si ifra at man ikke er interessert i noe mer, jeg er bare utrolig dårlig på avvisninger :tongue:

AnonymBruker
Skrevet

Si at du har kjæreste, det pleier å funke :P

Gjest Katten.
Skrevet

Eller så tar du bare telefonnummeret deres, og gjør ikke noe mer med det?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg skal ikke påstå at jeg har fasit, men jeg har litt erfaring med å håndtere akkurat denne situasjonen. Mulig at det er annerledes for dere jenter, men for meg, er det enkleste å si det akkurat som det er: Jeg er ikke interessert i telefonnummeret ditt.

Det er mange her som anbefaler deg å ta nummeret, men kaste det i søpla. Greit nok, men da er du mye mer av en luremus i mine øyne.

Jeg pleier å si at jeg tar det som et stort kompliment at hun gjerne vil treffe meg igjen, men at jeg er i en fase av tilværelsen hvor det ikke er aktuelt med noe forhold. Hvis hun er hyggelig, gir jeg henne en klem og sier at jeg syntes det var trivelig å prate med henne, og at jeg håper at jeg ikke ga inntrykk av noe jeg ikke kan leve opp til. Nesten alle tar det veldig pent.

Endret av Fønix
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror de aller fleste ettervert har skjønt at ett telefonnummer ikke er en garanti for at det blir noe mer. Ikke ødelegg stemningen der og da, bare ta med deg telefonnummeret. Og glem det

Dette er helt riktig. Du trenger ikke lage noe problem av dette i det hele tatt. ts. Bare ta i mot nummeret hans. Han skjønner at det ikke er noen garanti. Ingen gutt ved sine fulle fem sitter og venter ved telefonen, de er vant til at de ikke hører noe mer. Dersom du sier at du ikke er interessert der og da, blir det jo bare kleint, og det er unødvendig. Man trenger ikke komme med den brutale ærligheten alltid.

AnonymBruker
Skrevet

Ta imot telefonnummeret og kast lappen så snart han er ute av syne.

AnonymBruker
Skrevet

Ta imot telefonnummeret og kast lappen så snart han er ute av syne.

Pleier du å gå rundt med papirlapper i lomma på byen, i håp om et par tlfnummere? :fnise:

Jeg likte svaret til Fønix. Tror samvittigheten er litt bedre på morgningen når jeg har vært ærlig, enn hvis jeg gir gutta forhåpninger..

Ts.

• Liker 1
Skrevet (endret)

I mine øyne er det to alternativ som er mer moralsk riktig enn andre. 1 du kan si når dere begynner å danse at du er kun ute for å danse å ha d gøy og ikkje bli bedre kjent med noen/sjekket opp. 2. Du får si på slutten at du har hatt det veldig gøyt, men at du ikkje er interrisert i å bli bedre kjent. Det er kanskje best praktisk å velge de andre løsningene fordi da slipper du gjerne å bli skjelt ut eller værre etter at du har sløst vekk tiden til en eller annen mann. Dersom du velger feks alternativ 1 så risikrer jo du at ingen gidder å danse med deg :P, eg mistenker sterkt at dette er grunnen til at folk så og si aldri sier ifra først.

Endret av Bankai L

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...