Gå til innhold

Besøk på hotellrom...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Neppe. Eller kanskje de overhode ikke forteller om regelen.

Vel for det første så jobber jeg i en av norges største hotellkjeder, og kjenner folk som jobber i andre store hotellkjeder i norge. Alle har denne regelen.

For det andre så handler det om at jeg nekter folk som ikke er gjester å komme inn på hotellet etter 2300. Det står forøvrig ofte i hotellinfo som ligger ute på rommet/henger i heis ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Neppe. Eller kanskje de overhode ikke forteller om regelen.

Så god peiling du har på hoteller da! Tror du flere sitter å finner på slike ting?

Både moderatorer og flere anonyme brukere? Synes faktisk det er meget frekt av deg å komme med "Neppe"

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på hotell og der er det slik at gjester på rommet ikke er tilatt ette kl 23.

Om du bestiller dobbeltrom så får du fortsatt ikke ha gjester på rommet om du bare har bestillt for 1 person. Alt dette har med sikkerhet å gjøre. Om du bestiller dobbeltrom og evt vil ha med 2pers på rommet så må du bestille for 2 personer.

Det som også er, er at prisen på dobbeltrom gjerne er forskjellig om du er 1 eller 2 personer på rommet. Feks ekstra utgifter for hotellet fra 1 til 2pers er frokost, varmtvann, toalettpapir, såpe, kaffe ol. Men det viktigste grunnen til at vi skal ha rett antall personer på rommet er jo sikkerhet.

Om hotellet skulle begynne å brenne, og vi har evakuert hotellet, teller opp 200gjester og det var registrert 200gjester så tror vi jo alle er ute. Om det da befinner seg 206 egentlig 206 gjester på hotellet så vil jo ikke brannvesnet søke etter de 6 ikke-registrerte gjesten, noe som kan få fatale konsekvenser.

En annen ting er at flere mener de kan komme natterstid å betale for en ekstra på rommet. En grunn til at resepsjonen ofte nekter det har med bråk å gjøre. Dere som kommer slik er gjerne fulle og klar for fest. Vi er ikke interrisert å "tjene" 200kr ekstra når det ofte medførere klage og avslag i rompris til andre gjester.

Dette stemmer veldig bra! Jobber selv i hotelbransjen. Så det er også noe jeg kjenner til, at det er sånn det fungerer. Veldig bra forklart!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så god peiling du har på hoteller da! Tror du flere sitter å finner på slike ting?

Både moderatorer og flere anonyme brukere? Synes faktisk det er meget frekt av deg å komme med "Neppe"

Å ja så KJEMPE frekt det er å svare på ett spørsmål

"ller har du vært det men ikke fått med deg regelen"

neppe

Tror du skal ta å skjerpe deg litt jeg. Hvis du ikke klarer å være hyggelig så ikke skriv på forumet,eller ha bein nok i nesa til å fremstå med nick.

Men sier litt om hvor ellendige norske hoteller er til å informere om sånt.

PS: jeg tar det de fleste sier her med en klype salt. Er ikke vannskelig å skryte på seg en jobb "hei jeg er topp sjef, derfor er alt du sier FEIL. Jeg kjenner hele miljøet"

Ang moderatorer: de er like mye mennesker som alle andre på forumet. Sjønner ikke helt hvorfor du mener at alt de sier er automatisk riktig.

Mye mulig hotellene har disse reglene, men jeg har til dags dato ALDRI sett ett ark eller noe form for informasjon om denne regelen.

Endret av mirandaa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi forteller sjelden om denne regelen ved innsjekk fordi de som sjekker inn faktisk er gjester som har betalt for å bo der. Det er de "ekstra" gjestene som blir holdt igjen og fortalt om denne regelen når vi oppdager dem. De eneste gangene jeg informerer om dette ved innsjekk, er dersom de som har bestilt rommet er en kompis/venninnegjeng som tydelig har tenkt seg ut og feste.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forteller sjelden om denne regelen ved innsjekk fordi de som sjekker inn faktisk er gjester som har betalt for å bo der. Det er de "ekstra" gjestene som blir holdt igjen og fortalt om denne regelen når vi oppdager dem. De eneste gangene jeg informerer om dette ved innsjekk, er dersom de som har bestilt rommet er en kompis/venninnegjeng som tydelig har tenkt seg ut og feste.

Merkelig at disse hotellene aldri fortalte min kamnerat dette når vi kom på hotellet kl 3,4,5. Ikke hadde han bestilt rom heller. Merkelig å ha en slik regel på ett stort hotell, da det er vannskelig å få med seg hvem som er på hotellet og ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Merkelig at disse hotellene aldri fortalte min kamnerat dette når vi kom på hotellet kl 3,4,5. Ikke hadde han bestilt rom heller. Merkelig å ha en slik regel på ett stort hotell, da det er vannskelig å få med seg hvem som er på hotellet og ikke.

Ja, det er vanskelig, men vi prøver. Det er også fint å ha denne regelen å vise til når vi bryter opp nachspiel og bråk på rom med besøk.

Jeg synes ærlig talt at det er litt rart at du ikke forstår at når man bestiller rom for én, så er det bare en person som får bo der. Det er klart at vi ikke alltid kan ha 100% oversikt over hvem som bor på hotellet og hvordan disse ser ut, men det betyr ikke at det er greit å ta med seg ekstra personer på rommene uten å registrere og betale for disse.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vanskelig, men vi prøver. Det er også fint å ha denne regelen å vise til når vi bryter opp nachspiel og bråk på rom med besøk.

Jeg synes ærlig talt at det er litt rart at du ikke forstår at når man bestiller rom for én, så er det bare en person som får bo der. Det er klart at vi ikke alltid kan ha 100% oversikt over hvem som bor på hotellet og hvordan disse ser ut, men det betyr ikke at det er greit å ta med seg ekstra personer på rommene uten å registrere og betale for disse.

Hvem sa jeg bestilte rom for en?(morsomt at du antar jeg er aleine)

Men kan ha noe med at vi var edru.

Endret av mirandaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar! Da bør det ikke være noe problem, siden han skal komme på ettermiddagstid. Men til dere som jobber på hotell, er det ikke merkelig at noen bestiller dobbeltrom, også kommer det bare én gjest mens den andre bare er innom av og til? Reagerer hoteller på slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Takk for svar! Da bør det ikke være noe problem, siden han skal komme på ettermiddagstid. Men til dere som jobber på hotell, er det ikke merkelig at noen bestiller dobbeltrom, også kommer det bare én gjest mens den andre bare er innom av og til? Reagerer hoteller på slikt?

Det er vel ingen som bryr seg om at ikke begge sengene i et fullt betalt dobbeltrom ikke blir brukt? Det er heller omvendt: man bestiller enkeltrom og bruker begge sengene for da generer man faktisk arbeid det ikke er betalt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sengetøyet på den sengen i et enkeltrom som ikke tydelig hadde vært i bruk ble ikke skiftet. Praksisen hos oss var også slik at dersom man kunne se at hele rommet hadde vært brukt kunne vi godt finne på å ta betalt for hele rommet.

Ta betalt for hele rommet? Jeg har bodd på dobbeltrom alene mange ganger, og har aldri vært borti noen som sier jeg bare kan bruke halve rommet. Nå tar jo de fleste betalt som om man var to uansett. Men ofte kan det feks koste 800 for en person og 1000 for to. Kan jeg som enslig da bare bruke 80% av rommet? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde aldri godtatt å bli fakturert ekstra for å bruke puter eller sengetøy fra begge sengene. Kan umulig være lov, da må man i hvert fall si veldig klart fra på forhånd at det ikke var lov. Og hvis det var tilfelle så kunne jo hotellet like godt fjerne halvparten av sengetøyet hvis det kommer en enslig gjest. Vi single overbetaler de fleste steder allerede, så et hotell som praktiserte så rare regler i tillegg ville aldri fått meg som gjest igjen i hvert fall.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hjelpe meg for en gjeng.

JA jeg er enig i at vi single betaler drit mye allerede.

Men nei, det er ikke mulig for et hotell å kjøre vekk senger og sengetøy, fjerne håndklær etc. fordi at du ikke skal bruke det fordi du betaler for et enkeltrom. Har det slått deg at dersom alle de som betaler for et enkeltrom men bruker alt de finner på rommet som om de var to kanskje er en medvirkende årsak til at det er så dyrt?

Alternativet er altså ikke at hotellet kjører vekk seng, sengetøy eller håndklær. Alternativet er at de ikke tilbyr enkeltrom!

Og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg foretrekker å betale for et enkeltrom og få et dobbeltrom med litt bedre plass, noe mer enn et frimerke til et bad og møbler som man kan sitte i dersom man skal bo litt mer enn en natt på et rom.

For meg er det utenkelig å oppføre meg som om jeg har betalt for to senger, to håndklær - etc. Kall meg gjerne snål!

Og dette med regler: det er ikke vanlig at man presenterer alle gjester for samtlige regler som gjelder på samtlige rom hver gang en gjest sjekker inn. I de tilfellene man ikke ønsker en gjest eller flere kan man imidlertid henvise til nattero (som er kl 23, og det var det også der jeg jobbet) eller at man ikke ønsker gjester som skal feste. Det er lov å gjøre det. Har man god plass, lite gjester eller lignende er det selvsagt ikke noe vanskelig å si ja til noen som kommer kl 5 om natten heller.

Og jeg kan love deg at dersom det er tydelig at enkeltromsgjesten egentlig er to gjester som f.eks. bor over flere dager så vil man måtte betale for dobbeltrommet. Jeg tviler på at noen blir fakturert for å bruke pute og dyne fra seng nummer 2. Det er ikke meningen du skal gjøre dette, men du blir ikke fakturert.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Og jeg kan love deg at dersom det er tydelig at enkeltromsgjesten egentlig er to gjester som f.eks. bor over flere dager så vil man måtte betale for dobbeltrommet. Jeg tviler på at noen blir fakturert for å bruke pute og dyne fra seng nummer 2. Det er ikke meningen du skal gjøre dette, men du blir ikke fakturert.

Helt greit å fakturere for dobbeltrom hvis det faktisk har bodd to der. Men når jeg bestiller rom for en og får oppgitt en pris, så regner jeg selvsagt med at jeg kan bruke alt på rommet for den prisen. Det betyr ikke at jeg velter meg i begge sengene med overlegg og bruker dobbelt opp av såpe, men tanken på at jeg ikke kan bruke to håndklær om det henger to håndklær virker ganske absurd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
AnonymBruker

En bekjent ble med meg til hotellrommet mitt for å se film. Begge var slitne etter en lang dag, vi sovna etter å ha sett film i ca en time.. Da jeg våknet var det morgen, og han sov fortsatt. Jeg syntes det var veldig pinlig, og fryktet for hva de hotellansatte ville tenke.

Hotellet var veldig lite. Men vi trengte ikke å gå ut forbi resepsjonen, så ingen så oss faktisk.

Det lyste jo ons av hele greia, men var absolutt ikke det. Husker det var noen kjenninger av han borti gata som sikkert tenkte sitt....

Prøv å drit i hva andre tenker. I Norge er det strengere, men utenlands er de nok vant med litt av hvert.

Anonymous poster hash: e8634...4d3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...