Gå til innhold

Besøk på hotellrom...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal til Paris, og blant annet besøke en jeg holder litt på med. Han bor og jobber litt utenfor byen, og har ikke mulighet til å bo sammen med meg på nettene. Han kommer til å treffe meg på ettermiddagstid. Jeg sover jo alene om nettene, så jeg tenkte å bestille et singelrom. Men hva er reglene for besøk på hotellrom på dagtid? Reagerer noen hvis jeg har besøk av ham på rommet? Jeg vil jo ikke at noen skal tro jeg er prostituert, liksom. Er det best å bestille et dobbeltrom, selv om jeg skal sove der alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs litt hva dere skal gjøre på, på enkeltrom er det jo ofte bare en seng og trangt...

Hadde ikke giddet betalt for dobbeltrom alene. Personalet henger seg ikke opp i besøk på dagtid (ikke på nattestid heller for den saks skyld, så lenge man ikke har 10 mennesker med seg og bråker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke de som jobber der kommer til å reagere i det hele tatt, de er nok vandt til at folk som ikke bor der kommer på besøk :) tror det skal litt mer til før de tror du er prostituert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror norske hoteller er ganske strenge på dette... At man betaler for to hvis man er to på rommet. Men så spørs det jo om dem i resepsjonen har full oversikt over hvem som bor alene og ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje de som jobber der, om de hadde reagert i det hele tatt, hadde reagert mer på at du hadde en dobbeltseng alene, og tok i mot besøk.

Jeg tror egentlig ikke de vil tenke over det i det hele tatt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En gang hadde jeg besøk fra utlandet, og hun skulle bo på hotell. Jeg ville følge med opp på rommet da hun sjekket inn, men fikk ikke lov av resepsjonisten da hun kun hadde betalt for en. Men på mange hoteller har man nøkkelkort som ikke leveres i resepsjonen når man går ut, og da skal det noe til at de har kontroll på hvem som kommer og går. I hvert fall på større hoteller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Hvis enkeltrommet består av en enkelt seng er det ikke noe problem å ta med seg kavaler på rommet.

Dersom man derimot har betalt for bruken av en seng på et dobbeltrom vil nok hotellbetjeningen enten be deg betale for begge sengene (skift og vask av sengetøy, håndkle etc).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis enkeltrommet består av en enkelt seng er det ikke noe problem å ta med seg kavaler på rommet.

Dersom man derimot har betalt for bruken av en seng på et dobbeltrom vil nok hotellbetjeningen enten be deg betale for begge sengene (skift og vask av sengetøy, håndkle etc).

Jeg sover bestandig på tvers i dobbelsengen når jeg bor på hotell og får stort rom. Deilig å bare kunne breie seg uten å dulte borti noen. Og så bruker jeg begge de store hånddukene når jeg dusjer.

Men jeg har aldri fått krav om å betale noe mer for dette enn prisen for det enkeltrommet jeg har bestilt....

Jeg har heller aldri opplevd at resepsjonen sier noe på besøk på ettermiddager og kvelder. Har aldri hatt overnattingsgjester på hotell. Det ville kanskje bli noe drøyt....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sover bestandig på tvers i dobbelsengen når jeg bor på hotell og får stort rom. Deilig å bare kunne breie seg uten å dulte borti noen. Og så bruker jeg begge de store hånddukene når jeg dusjer.

Men jeg har aldri fått krav om å betale noe mer for dette enn prisen for det enkeltrommet jeg har bestilt....

Skulle bare mangle, man betaler jo for hele rommet. Og jeg håper da sannelig at betjeningen vasker alt sengetøyet selv om det har bodd en singel på et rom med to senger. Hender ofte at jeg bytter seng under oppholdet, og jeg bruker alltid begge putene.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er redd for å bli "oppdaget" med besøk på rommet, er det vel bare å passe på at man ikke går forbi resepsjonen samtidig? Altså, den som bor på rommet kan gå inn og opp til rommet først, og så kan besøket gå målrettet inn noen minutter etterpå. De i resepsjonen kan ikke ha oversikt over alle som bor på et hotell til enhver tid, i hvert fall ikke et stort hotell.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg har vært med på å snike inn en tredje person på et dobbeltrom for noen år siden. Da var det ikke bare snakk om besøk, vi bodde faktisk tre stk på rommet og brukte ovennevnte metode fordi de ikke hadde rom til mer enn 2 personer. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Skulle bare mangle, man betaler jo for hele rommet. Og jeg håper da sannelig at betjeningen vasker alt sengetøyet selv om det har bodd en singel på et rom med to senger. Hender ofte at jeg bytter seng under oppholdet, og jeg bruker alltid begge putene.

Nei det gjør de faktisk ikke. De vasker kun sengetøyet når det er brukt. Jeg bor ofte på dobbeltrom som enkeltroms gjest og jeg verken rører eller tar av sengeteppet på den sengen som ikke er i bruk. Jeg bruker også bare det ene håndkle.

Dersom man insisterer på å bruke begge sengene får man gjøre det tydelig at begge sengene er brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde ikke bekymret meg for det. Betjeningen ser garantert så mange nye fjes hver uke at de umulig har oversikt over hvem du er, hvilket rom du bor på eller om du får besøk på rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å ha besøk på hotelrom. Selvom du har enkeltrom. Men det er ikke lov til å sove 2 personer på et enkeltrom. Det har med sikkerhet å gjøre, når det gjelder brann osv. På mange hoteller er det ikke lov å ha besøk på rommet etter kl 23.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei det gjør de faktisk ikke. De vasker kun sengetøyet når det er brukt. Jeg bor ofte på dobbeltrom som enkeltroms gjest og jeg verken rører eller tar av sengeteppet på den sengen som ikke er i bruk. Jeg bruker også bare det ene håndkle.

Dersom man insisterer på å bruke begge sengene får man gjøre det tydelig at begge sengene er brukt.

De kan jo ikke vite om sengetøyet er brukt eller ikke. Men sengeteppet tar jeg av med en gang, etter jeg leste i en annen tråd at det tydeligvis aldri blir vasket. :snurt:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

De kan jo ikke vite om sengetøyet er brukt eller ikke. Men sengeteppet tar jeg av med en gang, etter jeg leste i en annen tråd at det tydeligvis aldri blir vasket. :snurt:

Men de antar at det ikke er brukt når sengeteppet ligger på.

Sengeteppene blir vasket en gang i mellom, og i alle fall hvis de har synlige flekker. I alle fall gjorde vi det der jeg jobbet.

Sengetøyet på den sengen i et enkeltrom som ikke tydelig hadde vært i bruk ble ikke skiftet. Praksisen hos oss var også slik at dersom man kunne se at hele rommet hadde vært brukt kunne vi godt finne på å ta betalt for hele rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sjekket inn rom for 2 en natt jeg og mannen kom kjørende inn i en by, og vi gikk inn sammen bakinngangen fra parkeringshuset og bekrftet oss via cameraet der. Midt på natten trengte vi smertestillende fordi jeg fikk migrene, så mannen løp ut på shell og handlet ibux. Etter en stund får jeg telefon fra resepsjonen om jeg kan komm ned og bekrefte at min mann er min mann, for ingen av dem kunne huske ham fra før. Dette skjer dessverre litt ofte da min mann er høy, muskuløs, og veldig sterk. Kan for noen se litt gangster ut kanskje. Uansett, jeg gikk ned og bekreftet, og de unnskyldte seg så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg jobber på hotell og der er det slik at gjester på rommet ikke er tilatt ette kl 23.

Om du bestiller dobbeltrom så får du fortsatt ikke ha gjester på rommet om du bare har bestillt for 1 person. Alt dette har med sikkerhet å gjøre. Om du bestiller dobbeltrom og evt vil ha med 2pers på rommet så må du bestille for 2 personer.

Det som også er, er at prisen på dobbeltrom gjerne er forskjellig om du er 1 eller 2 personer på rommet. Feks ekstra utgifter for hotellet fra 1 til 2pers er frokost, varmtvann, toalettpapir, såpe, kaffe ol. Men det viktigste grunnen til at vi skal ha rett antall personer på rommet er jo sikkerhet.

Om hotellet skulle begynne å brenne, og vi har evakuert hotellet, teller opp 200gjester og det var registrert 200gjester så tror vi jo alle er ute. Om det da befinner seg 206 egentlig 206 gjester på hotellet så vil jo ikke brannvesnet søke etter de 6 ikke-registrerte gjesten, noe som kan få fatale konsekvenser.

En annen ting er at flere mener de kan komme natterstid å betale for en ekstra på rommet. En grunn til at resepsjonen ofte nekter det har med bråk å gjøre. Dere som kommer slik er gjerne fulle og klar for fest. Vi er ikke interrisert å "tjene" 200kr ekstra når det ofte medførere klage og avslag i rompris til andre gjester.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri vært på ett hotell med kl23 regelen.

Eller har du vært det men ikke fått med deg regelen?

De fleste store kjedene i landet har den regelen ihvertfall...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller har du vært det men ikke fått med deg regelen?

De fleste store kjedene i landet har den regelen ihvertfall...

Neppe. Eller kanskje de overhode ikke forteller om regelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...