AnonymBruker Skrevet 5. mars 2011 #1 Skrevet 5. mars 2011 Sitter å grubler noe veldig her, har ikke fått innvilget dagpenger enda ( noe kluss med papirer osv), og er blakk ( 600 kr igjen). I går fikk jeg tilbud om en vikar jobb,om jeg kan begynne på mandag. Problemet mitt er at jeg har ikke råd til å komme meg på jobb frem til jeg får lønning.. ( som jo ikke blir før i april) har spurt de jeg kan spørre om å låne penger..men det blir jo en hel mnd uten noe...toget koster ca 200 kr frem og tilbake pr. dag.. mnds kort ca 2000 Jeg MÅ jo ta jobben, det er muligheter for 1 års vikariat. Noen som vet om NAV kan bidra med noe til livsopphold og reise første mnd?
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2011 #2 Skrevet 5. mars 2011 Sitter å grubler noe veldig her, har ikke fått innvilget dagpenger enda ( noe kluss med papirer osv), og er blakk ( 600 kr igjen). I går fikk jeg tilbud om en vikar jobb,om jeg kan begynne på mandag. Problemet mitt er at jeg har ikke råd til å komme meg på jobb frem til jeg får lønning.. ( som jo ikke blir før i april) har spurt de jeg kan spørre om å låne penger..men det blir jo en hel mnd uten noe...toget koster ca 200 kr frem og tilbake pr. dag.. mnds kort ca 2000 Jeg MÅ jo ta jobben, det er muligheter for 1 års vikariat. Noen som vet om NAV kan bidra med noe til livsopphold og reise første mnd? Du kan jo ta kontakt med NAV å forhøre deg om dette.. Kanskje du får månedskort på toget eller noe sånt.. Er jo greit å prøve, men jeg ville tatt jobben, og dersom det ikke ordner seg kanskje du får mnd's kort av bedriften.. Det er mange som har vært blakk før deg.. Å hvis bedriften trenger deg så kan jeg ikke se noe problem med at de gir deg et måneskort.. =)
Neket Skrevet 5. mars 2011 #3 Skrevet 5. mars 2011 Og dagpengene blir vel etterbetalt dersom de innvilges, da kan NAV evt trekke fra månedskortbeløpet. Men har du INGEN som er villig til å låne deg disse pengene? Hør med arbeidsgiver om de kan legge ut for månedskort til deg?
wahaj Skrevet 5. mars 2011 #4 Skrevet 5. mars 2011 Gå på sosialen, da får du penger så du klarer deg.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2011 #5 Skrevet 6. mars 2011 TS vil gå fra en situasjon uten penger, til å få mye mer iom fast jobb. Vedkommende har vel da sannsynligvis et lavt forbruk, men trenger bare noen tusenlapper til å klare seg en måned. Jeg trodde vel det er sånne situasjoner man skal bruke kredittkort. De fleste kredittkortene begynner jo ikke rentene å løpe før etter man har fått fakturaen etter ca en måned. Og selv om det vil bli litt renter så vil jo ikke dette bli mye. Kredittkort er faktisk en god løsning i mange situasjoner, men veldig mange forbinder det bare med overforbruk og at man etterhvert havner på luksusfellen. Med kredittkort får du enkelt kreditt uten å måtte stille sikkerhet, og prosessen vil ta mye kortere tid enn å måtte krangle med byråkratiet. I tillegg er det vel en god følelse å ha fått seg en jobb og å ha klart å finansiere seg selv hele veien? I tillegg er det jo mulig å ringe til kreditorer og be om betalingsutsettelse slik at du ikke må ut med mer enn nødvendig fram til neste lønning. Dette pleier IKKE å være et problem så lenge man er i forkant og sier fra. Ikke for å være frekk, men jeg synes mange på forumet her har holdningen at man skal løpe til det offentlige ved enhver anledning. 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2011 #6 Skrevet 6. mars 2011 Jeg trodde vel det er sånne situasjoner man skal bruke kredittkort. De fleste kredittkortene begynner jo ikke rentene å løpe før etter man har fått fakturaen etter ca en måned. Og selv om det vil bli litt renter så vil jo ikke dette bli mye. Kredittkort er faktisk en god løsning i mange situasjoner, men veldig mange forbinder det bare med overforbruk og at man etterhvert havner på luksusfellen. Med kredittkort får du enkelt kreditt uten å måtte stille sikkerhet, og prosessen vil ta mye kortere tid enn å måtte krangle med byråkratiet. I tillegg er det vel en god følelse å ha fått seg en jobb og å ha klart å finansiere seg selv hele veien? Kredittkort kan være et godt alternativ, men det er ikke alle som får det innvilget hvis de har hatt lite inntekt.
Glitnir Skrevet 6. mars 2011 #7 Skrevet 6. mars 2011 Selvfølgelig må du bare ta denne jobben, og skaffe deg penger til dette månedskortet. Om nødvendig selger du noen eiendeler; Kamera, klær, møbler, sportsutstyr eller hva det måtte være. Ta ansvar og benytt denne sjansen til å bli selvberget!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå