Gå til innhold

Sex etter fødselen

Anbefalte innlegg

Gjest dådyr
Skrevet

Jeg har nå født to barn. Vi har et godt sexliv. Har spurt min mann om han syns det er annerledes, men han sier nei. Selv tror jeg at han sier det fordi han føler han ikke kan si nei. Jeg føler det er annerledes og innbiller meg at jeg ikke kjenner han like godt som før. Hva sier dere andre, menn spesielt!

Videoannonse
Annonse
Gjest mor til 2
Skrevet

Jeg regner med at du fikk tips om knipeøvelser på sykehuset. Det er nok litt forskjell i starten men mor merker gjerne mer enn kjæresten ;-) Hvis du gjør knipeøvelser tar det ikke lang tid før du føler deg som før, og kanskje til og med bedre. Du har tross alt født et barn. Kroppen må få tid til og hjelp med å komme tilbake.. Lykke til :-)

Skrevet

Her sa mannen også at han ikke merket forskjell, fra 18 dager etter fødselen. Selv var jeg blitt litt trangere, men ble fort utvidet, så jeg kjente han ikke like godt etter en liten stund. Men det har gått seg til med tiden.

Gjest Gjest
Skrevet

Trist at det skal være slik.... :tristbla:

De kongelige har jo også presset barna ut gjennom den kanalen, så da må det være mange skuffede menn rundt omkring!

Skrevet

Det er jo ingen fasit på dette, så du får bare tro på mannen din. Jeg vet i allefall omm mange som melder om bedre sexliv etter en fødsel, ettersom kvinnen da gjerne blir oppmerksomme på nytten av knipeøvelser, noe de ikke har trodd har vært nødvendig før...

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har født flere barn- vaginalt, og ingenting ble som før etterpå. Det ble mye bedre- sexen, altså. Anbefales. Men det gjelder å ikke gi opp for fort. Både kropp, samliv og forhold trenger tid - iblandt veldig mye tid. Spørsmålet er: Tar du deg tid og er tålmodig nok til at ting skal bli bedre? Mye bedre?

Endret av Bond
  • Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Jeg har født ett barn og fryktet det verste. Har aldri hatt g-punkts orgasmer før fødselen. Masse knipeøvelser i etterkant og jeg kjenner han bedre enn før og jeg kommer som aldri før. Dette er MIN erfaring!

Endret av Bond
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at det er en klar forskjell.

Etter fødselen føltes hun ikke like trang, så noe hadde definitivt skjedd der nede når hun presset ut barnet. Det ble aldri det samme, så kort tid etter tok forholdet slutt.

Skrevet

Etter fødselen føltes hun ikke like trang, så noe hadde definitivt skjedd der nede når hun presset ut barnet. Det ble aldri det samme, så kort tid etter tok forholdet slutt.

Kan bare tenke meg at hun er lei seg som mistet en mann så flott som deg.

Selvfølgelig skal du dumpe henne fordi hun har født barn og ikke er helt som før der nede, skulle bare mangle. Du har da dine behov å tenke på!

• Liker 7
Gjest HunterLady
Skrevet (endret)

Angående sexlivet: Det er helt d samme som før. Og jeg lyver ikke. Men så skal det også sies at det er forskjell på å føde 1 eller 10 barn.

Endret av Bond
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Ja, kanskje er jeg heldig, som har en mann som elsker meg, og som jeg vil bli gammel med? Men flax? Hardt arbeid og mye tålemodighet vil jeg kanskje heller si, for min del. Det har tatt oss mange år å komme så langt. Jeg tror mange blir skilt innen det, desverre...

Jeg skryter ikke, jeg skriver det bare som jeg føler og opplever. Det har ikke alltid vært like greit. Som de fleste småbarnsforeldre opplever og har opplevd, så var nok sexlivet på gyngende grunn iblandt. Det tok noen år å komme over "problemene" i senga, både de fysiske og de psykiske, etter barnefødslene. Men det vil jeg mene jeg har til felles med flere småbarnsforeldre.

Endret av Bond
  • Liker 1
Skrevet

Var det kun pga sexen at dere var sammen? Og da hun fødte barnet ditt forlot du henne av nettopp den grunnen? Selvfølgelig er man slapp en tid etter en fødsel, men det trekker seg sammen igjen etter hvert. Knipeøvelser hjelper nok godt til med det, med naturen ordner også fint opp. Kvinnekroppen er fint innrettet slik.

Men mangler kjærligheten fra din side så er det en helt annen sak. Synd det ble født et barn før du fant det ut, bare.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Meget interessant tråd! Som snart ferdig gynekolog må jeg si at denne tråden fanget oppmerksomheten min. Det er litt trist å se at noen kan være så feilinformerte eller ha så feile holdninger til nettopp dette. Det wonderwoman skriver mtp komplikasjoner etter fødselen er HELT riktig, MEN... De hører til sjeldenhetene - heldigvis. Desverre er det kun alle disse 'gale' tingene man hører om, uansett hva det skulle være. Jeg har en bekjent som driver plastikk kirurgi. Man hører aldri om dem som det går bra med etter en brystoperasjon, tiltross for de titalls kvinnene som utfører dette landet rundt daglig. Man hører om disse som i etterkant får komplikasjoner. Men dette er en risiko som man informeres om på forhånd, at infeksjoner kan forekomme osv. Igjen, dette hører til sjeldenhetene. Det samme med keisersnitt. Dette er en helt vanlig prosedyre som daglig utføres på sykehus rundt om i landet, og som regel går det bra. De som kommer ut i media er desverre dem som har vært maks uheldig med sår som ikke vil gro, som revner etc... Jeg vil samtidig poengtere at et keisersnitt også har sin bakside. Jeg tenker ødelagte magemuskler, blødninger, infeksjoner osv. Et keisersnitt øker med ett en fare for infeksjon kontra en vaginal fødsel. Poenget mitt er at med GODE knipeøvelser, flere ganger om dagen over tid vil føre til at de aller fleste kommer tilbake til normalen, noen til og med trangere enn før. Dete fordi de bevisst ikke har tenkt på knipeøvelser før de har født. Så hun som nevner g-punkts orgasmen har tydeligvis gjort hjemmeleksen sin. Etter samtale med kvinner i etterkant av en fødsel har de fleste fått det bedre hvor også mannen er forundret over hvor effektivt knipeøvelser er. De har også fått det bedre. Så jo, det er fullt mulig. Ikke bare er jeg snart ferdig gynekolog - jeg er også mor til to søte små, og sexen er som før om ikke bedre.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har hatt sex med mange modre og ikke modre.

Kan si det slik at jeg kjenner IKKE forskjell pa om de har fodt eller ikke!

Enkelte av jentene var "vanskelig" a ha sex med, fordi de var sa vid og supervat. Andre derimot, var trange og jeg hadde problemer med a holde igjen.

Og flere av disse trange hadde to barn eller flere.

Jeg har na selv blitt far til to barn. Min kone er IKKE videre, hun er faktisk blitt trangere etter nr 2 som ble vaginal fodsel. Forste barnet ble keisersnitt. Etter a ha opplevd kor JEAVLIG hun hadde det etter keisersnitt VS vaginal, sa er jeg helt overbevist at vaginal er det beste for mor og barn, med mindre det er komplikasjoner.

Endret av Bond
  • Liker 2
Skrevet

Tråden ryddet for ensidig meningspåvirkning

Bond, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...