Gjest knut J I Skrevet 5. mars 2011 #1 Skrevet 5. mars 2011 2mnd før min første barn ble født, ba min tidligere samboer om at eg skulle flytte ut, og forandre adresse.... Jeg gjorde det, og det medførte at eg har null foreldreansvar på barnet mitt, siden vi ikke hadde samme bostedsadresse... Det har nå vist seg i ettertid at det har visst vært ett såkalt pressmiddel mot meg... Men så viste det seg at eg "tabbet" meg ut, siden min nye samboer spurte hvorfor vi hadde samme adresse ennå. Det viser seg da i ettertid at eg bare meldte flytting i posten, og IKKE i folkeregisteret... Betyr det at vi da har delt foreldreansvar allikavel?
Gjest hermine Skrevet 5. mars 2011 #2 Skrevet 5. mars 2011 Ja, da mener jeg dere har delt foreldreansvar. Ring mandag å sjekk det ut. Uansett; foreldreansvar får du om du setter frem krav om det.
Elizia Skrevet 6. mars 2011 #5 Skrevet 6. mars 2011 Måtte du ikke skrive under et skjema om foreldreansvar når dere var på føden? Det gjorde min ex siden vi ikke var gift da barna ble født.
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2011 #6 Skrevet 6. mars 2011 2mnd før min første barn ble født, ba min tidligere samboer om at eg skulle flytte ut, og forandre adresse.... Jeg gjorde det, og det medførte at eg har null foreldreansvar på barnet mitt, siden vi ikke hadde samme bostedsadresse... Det har nå vist seg i ettertid at det har visst vært ett såkalt pressmiddel mot meg... Men så viste det seg at eg "tabbet" meg ut, siden min nye samboer spurte hvorfor vi hadde samme adresse ennå. Det viser seg da i ettertid at eg bare meldte flytting i posten, og IKKE i folkeregisteret... Betyr det at vi da har delt foreldreansvar allikavel? Dette var leit. Er mange menn som gjør sfeil for de kan ikke regler. Dette må regne med Bm visste. Det er forbasket utspekulert. Jeg blir aldri overasket over enkelete kvinners framgangsmåter noen ganger. MEN ER DU SIKKER PÅ AT DU IKKE HAR FORELDREANSVAR SIDEN DU STÅR OPPFØRT I FOLKEREGISTER. RING DEN DAG I MORGEN FOLKEREGISTER. Det er ikke sikkert du tabbet deg ut om det ikke er der du faktisk bodde som gjelder. Paragraf 4 barnelova. Dersom sambuarar er folkeregistrerte på same adresse eller erklærer i melding til folkeregistermyndigheita at dei bur saman, kan sambuaren til mora vedgå farskapen etter paragrafen her, utan at mora medverkar etter andre stykket andre punktum. Mora skal få melding om vedgåinga. Dersom partane er usamde om farskapen, skal det offentlege fastsetje farskapen, jf. § 5. Departementet kan gje nærare reglar i forskrift. Du kan kreve å foreldreansvar. Regner med du står oppført som far? Har samvær med barnet? Betaler barnebidrag? Det kan hende du må gå helt til retten. Du trenger bistand fra advokat, skjekk hva du får dekket gjennom dine forsikringer, innbo, foreninger, arbeidstaker organisasjon ovs. Dette kan også advokaten hjelpe deg med. Du bør lese mye om temaet og sette deg inn i begreper, Bosted,samvær, delt bosted, ja er masse begreper. Det er lurt å lærer de slik du henger med når det prates og skrives. Barnelova http://lovdata.no/all/nl-19810408-007.html Ville ringt folkeregister i morgen for å høre om du står oppført med foreldreansvar. Hvi du ikke , hør framgangsmåten for å få det,kan hende det blir sak av det om Bm ikke vil frivillig, da om du ikke skulle vær oppført. Men etter paragraf 4 barnelova skulle du ha foreldreansvar. Regner med dette er nylig det skjedde og paragraf 4 er gjeldene, den er ny etter siste endring barnelova. Ikke gi deg på dette som du ønsker. Til dere damer,forbausende lite støtte denne manne har fått fra dere. Dere er flinke til å støtt Bm, og rakke med på at BF ikke vil stille opp. Her ser dere et eksempel av en far som vil stille opp. Er BM som dette som gjør de får dårlig rykte og alle Bm blir stemplet som snyltere. Damer oppdra deres medsøstre.
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2011 #7 Skrevet 6. mars 2011 Dette var leit. Er mange menn som gjør sfeil for de kan ikke regler. Dette må regne med Bm visste. Det er forbasket utspekulert. Jeg blir aldri overasket over enkelete kvinners framgangsmåter noen ganger. MEN ER DU SIKKER PÅ AT DU IKKE HAR FORELDREANSVAR SIDEN DU STÅR OPPFØRT I FOLKEREGISTER. RING DEN DAG I MORGEN FOLKEREGISTER. Det er ikke sikkert du tabbet deg ut om det ikke er der du faktisk bodde som gjelder. Paragraf 4 barnelova. Dersom sambuarar er folkeregistrerte på same adresse eller erklærer i melding til folkeregistermyndigheita at dei bur saman, kan sambuaren til mora vedgå farskapen etter paragrafen her, utan at mora medverkar etter andre stykket andre punktum. Mora skal få melding om vedgåinga. Dersom partane er usamde om farskapen, skal det offentlege fastsetje farskapen, jf. § 5. Departementet kan gje nærare reglar i forskrift. Du kan kreve å foreldreansvar. Regner med du står oppført som far? Har samvær med barnet? Betaler barnebidrag? Det kan hende du må gå helt til retten. Du trenger bistand fra advokat, skjekk hva du får dekket gjennom dine forsikringer, innbo, foreninger, arbeidstaker organisasjon ovs. Dette kan også advokaten hjelpe deg med. Du bør lese mye om temaet og sette deg inn i begreper, Bosted,samvær, delt bosted, ja er masse begreper. Det er lurt å lærer de slik du henger med når det prates og skrives. Barnelova http://lovdata.no/all/nl-19810408-007.html Ville ringt folkeregister i morgen for å høre om du står oppført med foreldreansvar. Hvi du ikke , hør framgangsmåten for å få det,kan hende det blir sak av det om Bm ikke vil frivillig, da om du ikke skulle vær oppført. Men etter paragraf 4 barnelova skulle du ha foreldreansvar. Regner med dette er nylig det skjedde og paragraf 4 er gjeldene, den er ny etter siste endring barnelova. Ikke gi deg på dette som du ønsker. Til dere damer,forbausende lite støtte denne manne har fått fra dere. Dere er flinke til å støtt Bm, og rakke med på at BF ikke vil stille opp. Her ser dere et eksempel av en far som vil stille opp. Er BM som dette som gjør de får dårlig rykte og alle Bm blir stemplet som snyltere. Damer oppdra deres medsøstre. § 35. Foreldreansvaret når foreldra ikkje er gifte. Når foreldra ikkje er gifte eller bur saman, jf. § 39, har mora foreldreansvaret åleine. Foreldre som bur saman har foreldreansvaret saman for sams barn. Foreldra som ikkje er gifte eller har foreldreansvaret saman etter andre ledd, kan likevel etter avtale gje melding til folkeregistermyndigheita om at dei skal ha foreldreansvaret saman eller at faren skal ha foreldreansvaret åleine. Har ugifte foreldre foreldreansvaret saman, men barnet bur fast berre saman med den eine, gjeld reglane i § 37. § 37. Avgjerder som kan takast av den som barnet bur fast saman med. Har foreldra sams foreldreansvar, men barnet bur fast saman med berre den eine, kan den andre ikkje setje seg mot at den barnet bur saman med, tek avgjerder som gjeld vesentlege sider av omsuta for barnet, m.a. spørsmålet om barnet skal vere i barnehage, kor i landet barnet skal bu og andre større avgjerder om dagleglivet. Føyd til med lov 13 juni 1997 nr. 39 (ikr. 1 jan 1998), endra med lov 20 juni 2003 nr. 40, endra paragrafnummeret frå § 35 b (ikr. 1 apr 2004, etter res. 20 juni 2003 nr. 728). § 39. Registrering av foreldreansvaret Avtale eller avgjerd om foreldreansvaret skal meldast til folkeregistermyndigheita. Avtale om foreldreansvar som ikkje er meldt til folkeregistermyndigheita er ikkje gyldig. Dersom farskap eller medmorskap er fastsett og foreldra er folkeregistrerte på same adresse eller erklærer i melding til folkeregistermyndigheita at dei bur saman, skal folkeregistermyndigheita registrera at foreldra har foreldreansvaret saman. Glemt å ta med de her. Legg merke til § 39 den er i grunnen det samme som farskap om bosted. lykke til
Gjest hermine Skrevet 6. mars 2011 #8 Skrevet 6. mars 2011 Hvem retter eg det kravet mot da? Siden dere hadde samme adresse er jeg ganske så sikker på at ansvaret er delt. Det er automatikk i det. Ring folkeregisteret i morgen å sjekk det ut. Skulle det ikke være delt, innkaller du mor til mekling. Fører ikke det frem har du meklingsattest og kan ta det videre. Da vil nok mor bli anbefalt av sin advokat om å skrive under. Skal veldig mye til idag for å nekte noen dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå