Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager om dette blir litt langt, er ganske ny på som arbeidstaker. Håper noen kan hjelpe meg, personavdelingen på jobben blir nemlig både forvirret og irriterte om jeg tar kontakt om noe som helst. Så vil ha noe å slå i bordet med neste gang. :takke:

Jeg har et spørsmål vedrørende 1) studiepermisjon og 2) eksamens og lesedager.

Dette er vel forsåvidt to forskjellige ting.

Jobber i staten, har vært i jobb i ca. 6 måneder, kom rett fra studier.

Problemstilling:

Har en 60 studiepoengs masteroppgave som skal leveres i år, og i den anledning vil det også blir en munnlig eksaminasjon (trolig i juni).

Har siden jeg begynte i jobb benyttet all fritid til oppgaveskriving, og har hatt en 100 prosent stilling. Jeg har ikke tatt ut studielån eller stipend for å skrive oppgaven.

Utdanningen er kanskje ikke direkte relatert til min jobb, men vil nok argumentere for at den kan være det. Det er snakk om en mastergrad ved et norsk universitet (statsvitenskaplig), så regner kanskje med at en slik utdanning blir regnet som relevant for statsansatte?

Spørsmål:

1) Hvor mange eksamens og lesedager har jeg krav på?

2) Har jeg krav på studie/utdanningspermisjon i feks. en måneds tid? Jeg trenger nemlig tid til å ferdigstille og forberede selve forsvaret av oppgaven + tilhørende forelesning(er). Kan dette da bli med (delvis) lønn eller ikke?

Kortversjon: Nytilsatt i staten (100%) i ca. 6 måneder, har studert ved siden av (uten stipend og lån) og skal levere og forsvare masteroppgave i vår; hvilken retter har jeg til permisjon og lese- og eksamensdager i juni i år?

:takke: :takke: :takke:

AnonymBruker
Skrevet

Har du rett på noe som helst?

Dette er vel noe du og arbeidsgiver må ha blitt enige om ved ansettelse for at du skal ha rett på noe. En 100% stilling kan man ikke bare ta seg fri fra når man vil. Du kan jo prøve å ta ut feriedager når du må ha fri, eller ha sykemelding de dagene du er borte (dette blir vel gjennomskua fort, men...)

Skrevet

Jeg får to lesedager + eksamensdagen for hver eksamen. Da jeg leverte masteren min i fjor hadde jeg tre dager i forbindelse med innleveringen med lønn (og en del dager uten lønn). Antall dager med lønn begrenser seg uansett oppad til 10 totalt (velferdspermisjon). Jeg jobber i Oslo kommune.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...