Gå til innhold

Jeg får melkesyre tidlig i trimrunden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i "relativt" grei form. Er 30 år og er ute hver dag med hundene mine, går tur osv. Jeg er det man kaller i dagens samfunn slank, men har lagt på meg noen kg de siste årene som jeg vil ha av. Har begynt med lavkarbo.

Og har begynt å jogge.

Problemet jeg sliter med er at melkesyren kommer veldig tidlig i fasen. Underlaget er asfalt/ is (lysløypene er fulle av skispor).

Og jeg kan ikke gå på ski pga problemer med skuldra.

Melkesyra i bena gjør at jeg nesten ikke klarer å jogge, blir helt stiv. Melkesyra og smerter kommer så fort at jeg ikke rekker å bli annpusten en gang omtrent.

Så rundene mine kommer på ca 30 min, da er bena mine helt ferdige. Det er oppoverbakker og nedoverbakker på de 3,7 km.

Jeg spilte aktivt fotball frem til jeg var 16, og husker at jeg slet med betydelige smerter i bena. Men trodde det var normalt pga treningene....

Men nå vet jeg ikke helt lengre.

Tips og råd?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Velkommen til alderdommen. Slik er det å bli gammel.

Skrevet

Velkommen til alderdommen. Slik er det å bli gammel.

Ja for dette hjalp meg veldig mye, du må virkelig kjede deg når du gidder å taste inn slike svar :fnise:

Skrevet

Jeg sliter også med melkesyre. Kan få det bare jeg skal GÅ opp en bakke. Får det også hvis jeg jogger, men det er værst i starten som regel. Men hvis jeg driver med ballspill så kjenner jeg ingenting. Som du sikkert skjønner så har jeg ikke noen gode tips, men satser på noen andre har det :)

Skrevet

Jeg sliter også med melkesyre. Kan få det bare jeg skal GÅ opp en bakke. Får det også hvis jeg jogger, men det er værst i starten som regel. Men hvis jeg driver med ballspill så kjenner jeg ingenting. Som du sikkert skjønner så har jeg ikke noen gode tips, men satser på noen andre har det :)

Godt det ikke bare er meg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...