Gå til innhold

Sadisme og/eller masochisme

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, psykiatrien mener vel sikkert at det bør behandles. Det er jo ikke første gangen representanter fra dette fagfeltet fremsetter vikarierende argumenter for at noe skal kunne betegnes som psykisk sykdom. Internasjonalt er psykologer og psykiatere ikke akkurat den dårligst betalte gruppen, så det er jo lett å se hvorfor de ønsker at mest mulig skal betegnes som psykisk sykdom.

Jeg kan skjønner hvorfor psykiatere tenker slik, dersom man skal ta utgangspunktet i psykologiske teorier. Den psykologiske verdenen mener da at alle traumer/ tidligere uheldige hendelser, bør bearbeides, for at man skal ha det tilstrekkelig bra i livet. Jeg vet ikke helt hva jeg selv tenker om saken, men jeg synes det er merkelig at noen skal motta behandling for noe som ikke trenger å være et problem for vedkommende..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker å være loco :klovn::pisk:

Så får de bare komme og hente oss , meg og kjæreste, og sperre oss inne på samme puterommet! Og hive fengseljakke (hva heter de nå igjen, de galehusgenserene med belter? :vetikke: ) på meg :lur:

Gjest Raindrops
Skrevet

Når en person er sadist som liker å misshandle, nyter det og blir rusa på makt mener jeg det er en mental forstyrrele. Fex nevnte jeg Fritzel som sa han føle seg rusa på makt første gang han satte grenser for mora si. Se hvor han endte opp.

Se på de nazistene som misshandlet i leirer under 2verdenskrig, og legene som ekprimeterte på mennesker, og som nøt å være i en maktposisjon. Despoter som Pol Pot og de som torturerte egen befolkning på dødsmarkene, og som nøt å ha makt. De vokterne i Abu Grahib som tok initiativ til å ydmyke fangene og torturere dem, og som styrte dette på nettene og hadde full regi på mentalt svakere soldater.

Sånt kaller jeg mental forstyrrelse og sadisme.

Han jeg kjenner som gjerne vil kjøre en drill gjennom kneet til dama si, siden han så noe lignende i en Tarrantino-film, uten at hun er bedøvet, samtykker eller noe som helst. Det kaller jeg mentalt forstyrret sadisme.(Og jeg anner faktisk ikke hva han er i stand til å finne på...)

Du snakker om å daske noen lett på rumpa eller be dem slikke skotuppen din. Det kaller jeg planlagt sex-lek, og ikke ondskap, som sadisme er.

Der er vi enige. Jeg sitter ikke her å prøver å forsvare Fritzel. Men jeg snakker ikke om forsiktig dask på rumpa heller, jeg gikk ut ifra at vi i denne tråden snakket om to voksne mennesker som ut ifra sine egne regler bedrev relativt hard bdsm.

At Fritzel er en sadist er jo helt åpenbart. Men slike mennesker har, slik jeg ser det, ingenting med bdsm i sin rette form å gjøre.

Gjest Katten.
Skrevet

Håhåi. Jeg har alltid visst at jeg måtte ha noen psykiske lidelser, men ikke at disse var involvert.

Interesting. Bring on the straight-jacket!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...