Gå til innhold

Sadisme og/eller masochisme

Fremhevede innlegg

Gjest Raindrops
Skrevet

Det skader ingen andre enn dere selv, men det er bekymringsfullt at dere omtaler det som om det er sunt og normalt. Den type aggresjon er ikke naturlig.

Men hvordan skulle jeg ellers omtale det?

Det er jo helt normalt for meg, og jeg kommer ikke til å omtale det som en tabubelagt, skitten hemmelighet som jeg burde skamme meg over, iallefall ikke på et anonymt forum.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan skulle jeg ellers omtale det?

Det er jo helt normalt for meg, og jeg kommer ikke til å omtale det som en tabubelagt, skitten hemmelighet som jeg burde skamme meg over, iallefall ikke på et anonymt forum.

Normalt for deg betyr ikke at det er sunt og normalt. Det er normalt for noen å ha diabetes eller depresjoner, men det er ikke sunt.

Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Normalt for deg betyr ikke at det er sunt og normalt. Det er normalt for noen å ha diabetes eller depresjoner, men det er ikke sunt.

Jeg forstår hva du mener, jeg har aldri påstått at det er normalt for noen andre enn meg selv (og eventuelt andre involverte) heller.

Men jeg skjønner fortsatt ikke hvordan du mener jeg skal omtale dette. Skal jeg snakke om det som om det er en psykisk sykdom jeg har? Selv om jeg nyter det? Skal de som liker bdsm ikke snakke om det i det hele tatt, siden det ikke blir sett på som normalt og sunt av resten av befolkningen?

Endret av Raindrops
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår hva du mener, jeg har aldri påstått at det er normalt for noen andre enn meg selv (og eventuelt andre involverte) heller.

Men jeg skjønner fortsatt ikke hvordan du mener jeg skal omtale dette. Skal jeg snakke om det som om det er en psykisk sykdom jeg har? Selv om jeg nyter det? Skal de som liker bdsm ikke snakke om det i det hele tatt, siden det ikke blir sett på som normalt og sunt av resten av befolkningen?

Raindrops, jeg forstår hva du mener også.

Men jeg tror at det er en grunn til at folk gjør som de gjør, og når det kommer til å nyte (potensiell) skade på seg selv eller andre og uprovosert vold så ligger det kanskje noe bak det.

Gjest Fikira
Skrevet

Raindrops, jeg forstår hva du mener også.

Men jeg tror at det er en grunn til at folk gjør som de gjør, og når det kommer til å nyte (potensiell) skade på seg selv eller andre og uprovosert vold så ligger det kanskje noe bak det.

Det ligger noe bak.

Det ligger veldig veldig god sex bak all den volden.

No pain, no gain.

Rawr.

• Liker 1
Skrevet

Det skader ingen andre enn dere selv, men det er bekymringsfullt at dere omtaler det som om det er sunt og normalt. Den type aggresjon er ikke naturlig.

Du hører tydeligvis til de mange som tror at alt annet enn heterofili er en skade og en sykdom. Hva med å prøve å undersøke hva som har gått galt med alle de som har blitt heterofil? Jeg er hverken SM-er, sadist eller noe sånt, men synes mer om de, enn heterofile utro folk, som skader mennesker med sin egoistiske og kyniske utroskap.

Utroskap skader mer enn to stykker som har samtykkende innslag av SM og bondage på soverommet.

• Liker 1
Skrevet

Det regnes ikke som en sinnsykdom i Norge lengre, nei. Takk gud for det :fnise: S/M regnes faktisk som en seksuell legning. True story.

Skrevet

Det regnes ikke som en sinnsykdom i Norge lengre, nei. Takk gud for det :fnise: S/M regnes faktisk som en seksuell legning. True story.

Hehe, nei, SM er ingen legning, det er en seksuell interesse. Legning er heterofili og homofili. SM-ere er enten heterofil eller homofil.

Skrevet

Hehe, nei, SM er ingen legning, det er en seksuell interesse. Legning er heterofili og homofili. SM-ere er enten heterofil eller homofil.

Nope, det regne offisielt som en legning. For noen er det for å krydre opp sexlivet, mens andre klarer ikke tenne på noe annet. En pedofil har en legning mot barn, en dendrofil har en legning mot trær osv :fnise:

Skrevet

Nope, det regne offisielt som en legning. For noen er det for å krydre opp sexlivet, mens andre klarer ikke tenne på noe annet. En pedofil har en legning mot barn, en dendrofil har en legning mot trær osv :fnise:

Jeg er enig i at pedofili, dendrofili, zoofili osv er legninger, fordi det handler om HVEM de er tiltrukket av. Men når det gjelder SM-ere, så handler det om HVA de foretrekker å gjøre seksuelt. Det er ikke legning, og jeg skjønner ikke poenget med å kalle det legning. Handler det om ønsket om mer aksept? Ikke misforstå å tro at jeg har noe i mot consent SM-sex, men det fyller ikke kriteriene for å defineres som legning. Og selv om kanskje SM-miljøet definerer det som legning, så er ikke det "offisielt".

Skrevet

Jeg er enig i at pedofili, dendrofili, zoofili osv er legninger, fordi det handler om HVEM de er tiltrukket av. Men når det gjelder SM-ere, så handler det om HVA de foretrekker å gjøre seksuelt. Det er ikke legning, og jeg skjønner ikke poenget med å kalle det legning. Handler det om ønsket om mer aksept? Ikke misforstå å tro at jeg har noe i mot consent SM-sex, men det fyller ikke kriteriene for å defineres som legning. Og selv om kanskje SM-miljøet definerer det som legning, så er ikke det "offisielt".

For de fleste er det nok bare en fetisj, men noen tenner KUN på SM. De foretrekker ikke, det er det eneste. Og om det er det eneste, så er det kun visse personer du tiltrekkes av også. Dette er personer som ikke tiltrekkes av karisma, fin kropp og store pupper, kun om de faller og skraper opp trynet... Det er en forskjell der som gjør at den sistenevnte kvalifiseres.

Skrevet

For de fleste er det nok bare en fetisj, men noen tenner KUN på SM. De foretrekker ikke, det er det eneste. Og om det er det eneste, så er det kun visse personer du tiltrekkes av også. Dette er personer som ikke tiltrekkes av karisma, fin kropp og store pupper, kun om de faller og skraper opp trynet... Det er en forskjell der som gjør at den sistenevnte kvalifiseres.

Ikke for å være vanskelig, men jeg har fortsatt problemer med å se at det oppfyller kriteriene for hva en legning er. Dersom en SM-er tiltrekkes av det motsatt kjønn, har vedkommende en heterofil legning. Da er vedkommende en heterofil sadomasochist. Om man tenner på vedkommende kun dersom hun har skrapet opp trynet, så er personen fremdeles heterofil, men sadomasochisten i vedkommende gjør at han foretrekker oppskrapet tryne.

Noen tenner bare på menn som er høyere enn seg selv. Men vedkommende har heterofili som legning fordi. Noen menn kan ha store kvinner som sin eneste kilde til opphisselse. Vedkommende er fremdeles heterofil som legning.

Selv har jeg en sterk fascinasjon for damer med hareskår, men jeg vil ikke si at det er min legning fordi, men et trekk jeg liker ;) Ville elsket å kysse ei med hareskår.

Skrevet

Unnskyld for å være OT, men nå ble jeg litt satt ut her. Er det virkelig en legning å like å tørrpule på trær???

Skrevet

Kan de aldri tenne på noe annet enn trær de da?

Og blir de forelsket i trærne?

(Er det mulig?)

Skrevet

Kan de aldri tenne på noe annet enn trær de da?

Og blir de forelsket i trærne?

(Er det mulig?)

Det var ei som var oppriktig forelsket i Berlin-muren, så jeg vil tro det går an å bli det i trær også. Men det er nok ekstremt sjeldent, hehe.

Skrevet

Men for å være On Tpoic så vil jeg si det er mental forstyrrelse å ha seksuelle fantasier om å binde fast og kjøre en drill gjennom keet på dama si uten bedøvelse, så han kan misshandle sikkelig. Men jeg vet om en som har den fantasien. Og det vil jeg uten tvil si at er psykt.(...)

Skrevet

Det var ei som var oppriktig forelsket i Berlin-muren, så jeg vil tro det går an å bli det i trær også. Men det er nok ekstremt sjeldent, hehe.

Ohj... Ja, da lærte jeg no nytt i dag også. (Eh, natt var det. ja. )

Takker for opplysningen :)

(Berlinmuren! :hjerter: )

Må jo være fint hvis man kan plante det treet man elsket i en potte,da. Så man kunne bære det rundt, sove sammen og ta det med på date.

Ellers må det sikkert bli litt ensomt der inne i skogen, med bare deg og din kjære som aldri prater.

Og så får man passe godt på i juletresesongen, hvis kjærsten er ei litta gran...

Skrevet

Ohj... Ja, da lærte jeg no nytt i dag også. (Eh, natt var det. ja. )

Takker for opplysningen :)

(Berlinmuren! :hjerter: )

Må jo være fint hvis man kan plante det treet man elsket i en potte,da. Så man kunne bære det rundt, sove sammen og ta det med på date.

Ellers må det sikkert bli litt ensomt der inne i skogen, med bare deg og din kjære som aldri prater.

Og så får man passe godt på i juletresesongen, hvis kjærsten er ei litta gran...

Hehe, ja ;)

Men selv om jeg mener man ikke skal dømme noen pga deres seksualitet (og da inkluderer jeg pedofile, zoofile, og alle de som blir avskydd av mange), så tenker jeg jo at deres seksualitet ikke nødvendigvis er helt bra for de, og sikkert ikke lett å leve med i mange tilfeller. Jeg tenker også at det må ligge noe relasjonsskade overfor mennesker når noen utvikler en sånn seksualitet, og at de bør kunne få behandling om de ønsker det. Men som sagt, viktig å godta folk for det de er uansett.

Skrevet

Hehe, ja ;)

Men selv om jeg mener man ikke skal dømme noen pga deres seksualitet (og da inkluderer jeg pedofile, zoofile, og alle de som blir avskydd av mange), så tenker jeg jo at deres seksualitet ikke nødvendigvis er helt bra for de, og sikkert ikke lett å leve med i mange tilfeller. Jeg tenker også at det må ligge noe relasjonsskade overfor mennesker når noen utvikler en sånn seksualitet, og at de bør kunne få behandling om de ønsker det. Men som sagt, viktig å godta folk for det de er uansett.

Joda, så klart. You can hump my tree any day.(Bare jeg slipper å se på og den trefile personen ikke raserer kirsebærtreet mitt.)

Men når noen drømmer om å få skade skikkelig, og er lei seg for å egentlig aldri kunne få oppylt de tingene som ville gitt optimal nytelse... Da er det noe skadelig med det. Og dessverre kan jeg aldri akseptere at sånne utfører det de drømmer om. Jeg tror også at sånne folk er skadelige for samfunnet.

Jeg forbeholder meg også retten til å ikke akseptere alle mennesker rundt meg, men ta avstand fra folk som føler lyst/glede ved å utføre grusomme ting.

Skrevet

Men som sagt, viktig å godta folk for det de er uansett.

Hadde du fex klart å godta Josef Fritzl for den han er, uansett...

Det tviler jeg faktisk på. Og han er garantert sadist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...