gollerot Skrevet 5. mars 2011 #1 Skrevet 5. mars 2011 Jeg ble tipset igår om en mor som har opprettet Facebook profil på sin 4-årige datter. Jeg søkte henne opp og fant henne uten problem. Profilen er åpen og der ligge bilder, info og statusoppdateringer for hvor hun befinner seg, og alt du "skal" ligge på en FB profil. Er helt SJOKKET!!! Er MANGE psyko folk der ute og hvem vet hva som kan skje?? Hva synst dere om dette? Tenkte tanken om å melde det inn for å få profilen slettet, men er det galt av meg??
Gjest Raindrops Skrevet 5. mars 2011 #2 Skrevet 5. mars 2011 Det er ikke lov til å ha profiler på barn, så jeg synes du godt kan melde fra om det. Fire år er alt for ungt til å ha facebookprofil. 5
gollerot Skrevet 5. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2011 Det er ikke lov til å ha profiler på barn, så jeg synes du godt kan melde fra om det. Fire år er alt for ungt til å ha facebookprofil. Vet du hvordan jeg går frem om jeg vil melde fra om det?
Gjest Lena22 Skrevet 5. mars 2011 #4 Skrevet 5. mars 2011 Vet du hvordan jeg går frem om jeg vil melde fra om det? Rapporter profilen. Står somregel nederst til venstre.
gollerot Skrevet 5. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 5. mars 2011 Rapporter profilen. Står somregel nederst til venstre. Trykket på det, men der er ingen alternativ som passer :S ....
Gjest Delphina Skrevet 5. mars 2011 #7 Skrevet 5. mars 2011 Sett det enten opp som falsk profil eller upassende profilinfo. Det vil ved en viss grad dekke dette. Det er jo ikke 4-åringen som ville ha denne profilen.
Gjest pysepusen Skrevet 5. mars 2011 #8 Skrevet 5. mars 2011 Hæ? Opprette Facebook-profil for en 4-åring? Som de sier over her, det er jo ikke lov en gang! Jeg hadde også rapportert det.
pantora Skrevet 5. mars 2011 #9 Skrevet 5. mars 2011 Det var jo i dagbladets magasin (tror jeg) for noen måneder tilbake siden, foreldre som laget en egen facebookprofil til barnet FØR det ble født.. Folk finner på mye rart.
Gjest imli Skrevet 5. mars 2011 #10 Skrevet 5. mars 2011 Huff, sjuke mennesker. Ille å utlevere ungen sin på den måten (det gjeld for øvrig og dei som legg ut hundervis av bilete av ungane sine på FB og skriv opp all slags personleg info om ungen i statusfeltet). Ungar har og rett til privatliv. Sikkert ikkje moro for ungen å finne ut ti år seinare alt foreldra har skrivi om han/ ho og lagt ut så heile verda kan lese/sjå det...
sophiaM Skrevet 5. mars 2011 #11 Skrevet 5. mars 2011 Fire-åringer har vel også et liv? Tror nok ikke du klarer å provosere med den kommentaren ;p Men som du sier, 4-åringer har også et liv, såkalt PRIVATliv. Foreldrene har ikke rett til å opprette en facebook til et barn som ikke er i stand til å samtykke om dette engang 3
Gjest Hm Skrevet 5. mars 2011 #12 Skrevet 5. mars 2011 Huff, sjuke mennesker. Ille å utlevere ungen sin på den måten (det gjeld for øvrig og dei som legg ut hundervis av bilete av ungane sine på FB og skriv opp all slags personleg info om ungen i statusfeltet). Ungar har og rett til privatliv. Sikkert ikkje moro for ungen å finne ut ti år seinare alt foreldra har skrivi om han/ ho og lagt ut så heile verda kan lese/sjå det... Det var nå voldsomme reaksjoner da, og si at mennesker faktisk er syke. Mener du da at vedkommende har en sinnssykdom, en mental lidelse? Hva er forskjellen på å lage en facebook-profil enn å lage en mammablogg? Er alle mammabloggerne da "syke"? 2
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2011 #13 Skrevet 5. mars 2011 Ser egentlig ingenting galt med det. Lillesøsteren min på 5 har også profil, fordi hun synes det er stas å gjøre ting som oss andre søsken gjør. Hun spiller for det meste bare spill...
missLynch Skrevet 5. mars 2011 #14 Skrevet 5. mars 2011 Skrudde foreldre. Virkelig lite nettvett ute å går. Har ikke utpreget sans for mammabloggere som utleverer ungen i det vide og brede heller, så det skal være sagt. 4
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2011 #15 Skrevet 5. mars 2011 Ser egentlig ingenting galt med det. Lillesøsteren min på 5 har også profil, fordi hun synes det er stas å gjøre ting som oss andre søsken gjør. Hun spiller for det meste bare spill... Det var jeg som skrev dette, og etter å ha lest TS sitt første innlegg på nytt så innser jeg at situasjonene ikke er like i det hele tatt. Min lillesøster er nesten aldri på, har 6 venner(bare familie) og som jeg sa bruker den nesten kun for spill. At en 4åring har jevnlige statusoppdateringer, legger ut bilder, og har "masse" venner, synes jeg ikke er greit.
Gjest Raindrops Skrevet 5. mars 2011 #16 Skrevet 5. mars 2011 (endret) Hva er forskjellen på å lage en facebook-profil enn å lage en mammablogg? Er alle mammabloggerne da "syke"? At de er psykisk syke er jo å ta litt hardt i, men jeg synes det er forkastelig med mammablogger også. Generelt det å eksponere barn som ikke kan eller har gitt samtykke synes jeg er en skikkelig uting. Endret 5. mars 2011 av Raindrops 3
Gjest meg Skrevet 5. mars 2011 #17 Skrevet 5. mars 2011 For noen år siden, den gangen mobiltelefonen var en koffert, var det utenkelig at mer eller mindre alle barn skulle ha mobiltelefon. I dag er nesten ett barn unormalt om det ikke har det. Verden er i endring. Greit nok at FB er beregnet på voksne, men det var også moiltelefonen en gang....... 1
Gjest imli Skrevet 5. mars 2011 #18 Skrevet 5. mars 2011 Det var nå voldsomme reaksjoner da, og si at mennesker faktisk er syke. Mener du da at vedkommende har en sinnssykdom, en mental lidelse? Hva er forskjellen på å lage en facebook-profil enn å lage en mammablogg? Er alle mammabloggerne da "syke"? Vel - du skjønte kanskje at det berre var eit uttrykk. Mentalt sjuke er dei kanskje ikkje, men dei har definitivt elendig nettvett og viser ungane sine null respekt. Eg tykkjer det er ganske ille. Eg veit i alle fall at eg ikkje ville ha likt det om FB hadde fantes då eg var barn, for så å finne ut i vaksen alder at det lå ein masse bilete og ein masse personleg info ute som foreldra mine hadde lagt ut. Å ha ein såkalla mammablogg tykkjer eg er like ille som å skrive masse om ungen på FB. For noen år siden, den gangen mobiltelefonen var en koffert, var det utenkelig at mer eller mindre alle barn skulle ha mobiltelefon. I dag er nesten ett barn unormalt om det ikke har det. Verden er i endring. Greit nok at FB er beregnet på voksne, men det var også moiltelefonen en gang....... No er det stor forskjell på FB og mobiltelefonar. Med mindre ein brukar internett på mobiltelefonen (noko ein uansett burde hindre at ungen gjer), brukas telefonen stort sett til å ringe og sende sms, ikkje til å utlevere seg sjølv og andre foran heile verda. Når det er sagt ser eg heller ikkje poenget i at barn har eiga mobiltelefon. 2
Gjest hrmpft Skrevet 5. mars 2011 #19 Skrevet 5. mars 2011 Det var nå voldsomme reaksjoner da, og si at mennesker faktisk er syke. Mener du da at vedkommende har en sinnssykdom, en mental lidelse? Hva er forskjellen på å lage en facebook-profil enn å lage en mammablogg? Er alle mammabloggerne da "syke"? dagbøkene her på KG er vel ikke noe bedre. Spesielt de som prøverne, gravide og nybakte mammaer "blogger" i. Det var ikke så lenge siden en av brukerne her laget profil til den nyfødte babyen sin
Gjest imli Skrevet 5. mars 2011 #20 Skrevet 5. mars 2011 dagbøkene her på KG er vel ikke noe bedre. Spesielt de som prøverne, gravide og nybakte mammaer "blogger" i. Det var ikke så lenge siden en av brukerne her laget profil til den nyfødte babyen sin Dagbøkene på KG er jo anonyme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå