korean89 Skrevet 4. mars 2011 #1 Skrevet 4. mars 2011 Før alle skal si at jeg må dra til dyrelegen, kan jeg bare fortelle at vi har vært, opptil 3 ganger allerede, jeg har mistenkt epilepsi, men dyrelegen tror IKKE det er det..ganske så håpløs situasjon, slik er anfallet hennes: Hun stopper plutselig opp, løfter på den ene forlabben og blir HELT stiv på en måte. Hun har et intenst blikk av frykt eller noe hun mister balansen på bakbena og sjangler bortover, hun pleier bare og legge seg ned, hun reagerer når jeg snakker til henne. skjelver litt, akkurat som hun frysre..:/ blir frustrert at dyrelegen ikke kan stille noen diagnose =/ hva kan jeg gjøre? det er ikke noe morsomt og ha en hund som har det sånn noen med erfaringer? Det har vært ganske ofte i det siste, ca, 2 gang hver mnd!!
Tears.of.the.Sun Skrevet 4. mars 2011 #3 Skrevet 4. mars 2011 Det høres ut som epilepsi i mine ører, da en hund jeg kjenner som har det har mange like symptomer. Her kan du lese om epilepsi hos hund http://www.dyrewebben.no/faktasidene/hund/temaer/helse/epilepsi.htm Hvis veterinæren du har vært hos ikke setter noen diagnose, bør du dra til en annen veterinær/dyrelege for en andre vurdering. Ikke gi opp, for det kan være svært alvorlig for hunden din. Dra til en ny veterinær og få flere vurderinger!! 1
Malum Skrevet 4. mars 2011 #4 Skrevet 4. mars 2011 (endret) Grunnen til at jeg spør om hva slags hund det er, er at små hunderaser er mer utsatt for endel plager enn det de større er. Bl.a respirasjonsproblemer pga kort snute, noe som kan føre til anfall som kan ligne det du beskriver, bortsett fra at de da som oftest også lager endel lyd (ikke alltid). Små hunderaser kan også være utsatt for stressanfall (oppspilthet kombinert med blodtrykksfall), og anfallene de kan få da minner til forveksling om epilepsianfall. Jeg har hatt en hund med diabetes, og anfallet du beskriver kan også minne om føling. Det er vanskelig å si hva dette er, men jeg synes vel veterinæren din bør ta noen prøver av hunden, i hvert fall for å evt utelukke diabetes? Hvor gammel er den? Har du lagt merke til om det har skjedd noe spesielt i forkant av anfallene? Endret 4. mars 2011 av Bodillen 1
Oliven Skrevet 5. mars 2011 #5 Skrevet 5. mars 2011 Vi har en hund som fikk anfall. Da tok vetrinæren utvida blodprøver og de ble konferert med vetrinærhøyskolen. Viste seg at hun hadde mange rare blodverdier (husker ikke alt det der) og vi skulle bare avvente. Hun fikk ikke flere anfall som vi så, men tok oppfølgingsblodprøve etter et år og da var verdiene normale igjen. Så om dyrlegen ikke har tatt utvidet blodprøve kan det være lurt. Dyrt, men har du forsikring dekkes det.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2011 #6 Skrevet 5. mars 2011 om du har mulighet prøv å film anfallet og be din veterinær om å rekvirer deg videre til feks nevrolog ved veterinærhøgskolen. Eller kanskje gå til en litt større klinikk i nærheten av der du bor. Jeg ville i hvertfall bedt om en sec. opinon.
korean89 Skrevet 5. mars 2011 Forfatter #7 Skrevet 5. mars 2011 Grunnen til at jeg spør om hva slags hund det er, er at små hunderaser er mer utsatt for endel plager enn det de større er. Bl.a respirasjonsproblemer pga kort snute, noe som kan føre til anfall som kan ligne det du beskriver, bortsett fra at de da som oftest også lager endel lyd (ikke alltid). Små hunderaser kan også være utsatt for stressanfall (oppspilthet kombinert med blodtrykksfall), og anfallene de kan få da minner til forveksling om epilepsianfall. Jeg har hatt en hund med diabetes, og anfallet du beskriver kan også minne om føling. Det er vanskelig å si hva dette er, men jeg synes vel veterinæren din bør ta noen prøver av hunden, i hvert fall for å evt utelukke diabetes? Hvor gammel er den? Har du lagt merke til om det har skjedd noe spesielt i forkant av anfallene? [/quote Hei, det er ei papillon tispe jeg har, hun blir 4 år nå 29 mars. Dyrelegen har også trudd at det er noe med respirasjons problemer, i og med at han testet henne"phsykisk" for og sjekke om det var noe i hjernen hennes, men hun klarte den testen med glans. I det siste har hun også begynt og snorke når hun sover..og hun tok en urinprøve somm visste ingen feil med verken nyre eller diabetes. Grunn til at han tror det ikke er epilepsi var fordi at min hund kan få det selv uten anstrengelse, d.v.s hvis hun ligger og sover godt, og plutselig må stå opp, midt i en lek (opphisselse) det varer ikke like lenge vær gang, fra 1-2 minutter korteste, lengste kansje 4-5. etter anfallet vil hun ligge i ro (hvis hun holdt på med det) noen ganger går hun tilbake til det hund holdt på med (som en leke) Før anfallet kan hun virke veldig rar og stille på en måte..hun setter seg ned i en rar stilling og noen ganger løfter hun på den ene forlabben. Vi har kun 2 vetrinærer her hvor jeg bor,med veldig dårlig tid til pasienter, man må vente så lenge at man er heldig om man får time innen en uke, helst går det 2 :/ og jeg forsørger både meg og min kjæreste nå for tiden...d.v.s ikke så god økonomi, men jeg har såklart lyst og finne ut hva som feiler gullet mitt
Malum Skrevet 5. mars 2011 #8 Skrevet 5. mars 2011 Papillon er jo en av rasene som er spesielt utsatt for respirasjonsproblemer. Snorkingen er vel også en pekepinn på at dette er tilfelle for din hunds del, uten at det trenger å bety at anfallene har noen sammenheng med det. Papillonen er jo dessverre også utsatt for epilepsi. Det er så frustrerende når veterinæren ikke kan gi noe klart svar. Jeg ville tatt kontakt med en annen veterinær, gjerne på et større kontor med bredere kompetans? Er hunden forsikret får du kanskje dekket noe av utgiftene?
minni_9 Skrevet 18. november 2013 #9 Skrevet 18. november 2013 Ser denne tråden er veldig gammel, men prøver allikevel. Har du fått stillt en diagnose på hunden din? Jeg har nemlig også en papillon, hanne på 8 år. Han har akkurat samme symptomene som deg, og de er usikre på om det er epilepsi. Vi har vært i MR uten at det viste noe som kunne tilsi "anfallene", tatt litt blodprøver- men ikke utvidet blodprøver. Vi avventer nå og ser, da anfallene er relativt milde. Men de er eksakt som du beskriver. Håper du ser denne kommentaren, og kan komme tilbake med om dere har funent utav hva som var galt med deres hund.
Sara1234 Skrevet 26. november 2017 #10 Skrevet 26. november 2017 Hei dere 2 med hund med dette symptomet. Fant dere ut hva det var? Min hund på 5 år har nøyaktig like symptomer... 😣
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #11 Skrevet 27. november 2017 En diett med rått kjøtt og rå frukt/grønnsaker inneholder mye vann og hjelper med å rense ut eventuelle giftstoffer som kan forårske anfallene: http://www.dyrealternativen.com/42518673 Anonymkode: 1b3f4...812
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #12 Skrevet 10. august 2019 På 26.11.2017 den 20.34, Sara1234 skrev: Hei dere 2 med hund med dette symptomet. Fant dere ut hva det var? Min hund på 5 år har nøyaktig like symptomer... 😣 Hei! Fant dere ut hva det var? Har en hund på 5 år jeg også (pomchi) med nøyaktig samme symptomer, men dyrlegen finner ikke ut hva det er😩 brukt over 20 000 uten svar så er ganske frustrerende Anonymkode: 55a10...241
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #13 Skrevet 10. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Fant dere ut hva det var? Har en hund på 5 år jeg også (pomchi) med nøyaktig samme symptomer, men dyrlegen finner ikke ut hva det er😩 brukt over 20 000 uten svar så er ganske frustrerende Anonymkode: 55a10...241 Har du dratt hos forskjellige dyrleger? Anonymkode: 4cf67...a94
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #14 Skrevet 10. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du dratt hos forskjellige dyrleger? Anonymkode: 4cf67...a94 Ja..😩 Anonymkode: 55a10...241
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå